طراحی ساختمان ویلایی با اسم خانه ای برای یک مجرد ، در زمینی ساحلی در سیاتل

طراحی ساختمان ویلایی با اسم خانه ای برای یک مجرد ، در زمینی ساحلی در سیاتل

طراحی ساختمان ویلایی ؛ این خانه با اسم “خانه ای برای یک مجرد”  در زمینی ساحلی در سیاتل قرار گرفته است. شرکت معماری Heliotrope  این خانه مدرن با استایلی لافت مانند را طراحی کرده اند که روی زمینی ساحلی در سیاتل واشنگتن واقع شده است و متعلق به یک فرد مجرد می باشد که برای حریم خصوصی خود ارزش زیادی قائل می‌شود.
طراحی نما این خانه پوسته ای از جنس روی و آلومینیوم دارد. این پوسته، گاراژ و درب ورودی چوبی، تنها قسمت هایی از خانه هستند که از سمت خیابان قابل مشاهده می باشند.

در یک طرف ساختمان خانه، یک دید اجمالی از فضای داخلی را داریم که پله های خانه با نرده های تزیینی، فضای مطالعه و دیزاین چوبی داخل را به نمایش گذاشته است.

در سمتی از خانه که به طرف آب می‌باشد، پنجره های بزرگ چشم انداز هایی از قایق‌های در رفت آمد روی آب را وارد خانه می کنند و همچنین امکان ورود میزان زیادی نور طبیعی را ایجاد کرده و باعث روشن شدن فضای داخلی شده اند.

پیش از ورود به خانه از سمت آب، یک فضا برای دوش گرفتن در بیرون خانه وجود دارد که توسط گیاهان و یک حصار کوچک پنهان شده است. همچنین پیش از ورود با یک پاسیوی سنگ فرش شده نیز مواجه می شویم.

وقتی وارد خانه می شویم، آشپزخانه خانه را می بینیم که دیزاینی ساده و کارآمد دارد و تعداد ابزار و وسایل تا حد امکان به وسایل ضروری کاهش یافته است. به جای استفاده از کابینت های دیواری در آشپز خانه، یک طبقه سیاه رنگ مینیمال، دیوار پشتی فضا را که از جنس چوب سرو می باشد، پوشانده است که در کنار کانتر های سفید رنگ کابینت های پایینی باعث ایجاد تضاد و کنتراستی جالب در فضا می شود.

در کنار آشپزخانه، حمام میهمان را می بینیم که در آن از چوب سرو و گردو، مانند دیگر فضاهای خانه، استفاده شده است.

وقتی به فضای اصلی خانه برمی گردیم، فضای سالن نشیمن را می‌بینیم که در آن، شومینه به عنوان نقطه مرکزی کاربرد دارد، در حالی که جزئیات دیگر به کار رفته در دیزاین مانند قفسه های دیواری در زیر راه پله، بار دیواری و همچنین فضای مطالعه، همگی در کنار سالن واقع شده اند. سنگ فرشی که در پاسیو بیرون و پیش از ورود به خانه دیدیم، در این بخش از فضای داخلی، به عنوان کفسازی خانه ظاهر شده است.


ره پله ای فولادی در کنار سالن نشیمن و آشپزخانه قرار گرفته است و دارای یک نرده تزئینی می‌باشد و به سمت درب جلویی خانه و اتاق خواب مستر بالا رفته است.

اتاق خواب مستر که تنها اتاق خواب این خانه نیز می‌باشد، در بالای پله ها واقع شده است. کمدها و قفسه های چوبی، یکی از دیوارهای اتاق را به طور کامل پوشانده اند و دیوار رو به روی آن نیز پوشیده شده از پنجره هایی بزرگ می‌باشد. همچنین برای ساخت تخت و دیوار پشت آن نیز از چوب یکسانی استفاده شده است.

در پشت یک در کشویی مات، حمام مستر قرار گرفته است. در این حمام یک کابینت زیر روشویی چوبی با چندین فضای ذخیره وجود دارد که دارای کانتری سفید رنگ می‌باشد و در بالای آن نیز یک آینه بزرگ قرار گرفته است. در یک طرف این فضا یک دوش و یک وان hiroki  به سبک ژاپنی قرار گرفته است که دید وسیعی از منظره دریاچه بیرونی دارد.
طراحی ساختمان ویلایی
در اینجا پلان های طبقات خانه را بررسی می‌کنیم.

 

 

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: contemporist