طراحی ساختمان بانک Nuova Sede Banca Credito Cooperativo di Caraglio / معماری Kuadra

طراحی ساختمان بانک Nuova Sede Banca Credito Cooperativo di Caraglio / معماری Kuadra

طراحی ساختمان بانک

 معماری : Studio Kuadra

موقعیت: Caraglio CN, Italy

مساحت: 6570.0 sqm

سال ساخت پروژه: 2013

مشاور برنامه ریزی شهری: Carlo BRIGNONE

ساختمان جدید، حاصل ایجاد یک فضای الحاقی در کنار بنای از یاد رفته مربوط به قرن هجدهم، Palazzo del Fucile می باشد که کاملا به حال خود رها شده بود تا اینکه در سال 2005 نیازمند این شد که توسط بانک بازسازی شود. این پروژه، محوطه ذوزنقه ای شکل بین بناهای موجود را کامل نموده و یک میدان عمومی جدید به نام of Cooperation به وجود آورده است.

کل پروژه از خصوصیات محیط اطراف الهام گرفته شده است. فضاهای خارجی در هارمونی با فضاهای پیشاپیش موجود ایجاد شده اند. دروازه بنای تاریخی به عنوان یک عنصر شاخص در راه دسترسی پیاده، معنای دوباره پیدا کرده است. بافت شهری موجود، افرادی را که به دنبال فضایی جهت گذران وقت و تعامل می باشند به خود جذب می کند. میدان با سنگ لوسرنا فرش شده است که از مناطقه کوهپایه به دست آمده و سابقا در ساخت و ساز بومی مورد استفاده قرار می گرفته است. در مقابل، طراحی فضای بیرونی با سبک معاصر و پویای نما در ارتباط نزدیک است.

طبقه همکف بانک تازه ساخته شده تماما از شیشه است. از این متریال جهت مرتبط ساختن طبقه همکف با بنای تاریخیPalazzo del Fucile استفاده شده است. حجم مستطیلی زیرین که در میان بنای جدید و سابق قرار دارد، به صورت عمودی گسترش یافته تا فضایی جهت ورودی و پلکان ایجاد نماید. یک فیلتر ارتباطی در معبر مابین ساختمان قدیمی و جدید قرار گرفته و دیگری ادارات بازرگانی بانک را در بر دارد.

خصوصیت نمای ساختمان جدید، داشتن شیشه های دارای آفتاب شکن از جنس فایبرگلاس و روکش چوب برای افزایش مقاومت المان ها است. نمای رو به Piazza della Cooperazione با باندی از صفحات تیره تعریف شده که فضاهای مختلفی را در بر می گیرد: ورودی، سقف، کتیبه، آفتاب شکن و همچنین تراس/حیاط مستقل طبقه اول. در طرف کوچکتر نما، این صفحات در طبقات بالاتر با زوایه 45 درجه به عقب کشیده شده اند تا بر جهت گیری نمای رو به Palazzo del Fucile تاکید شود.

این گروه طراحی ساختمان جدید را به گونه ای انجام داده است که جذاب و در تناسب کامل با سبک عصر حاضر بوده و نماینده تصویر شراکتی بانک باشد. به این منظور از الفبای معماری مشابه این مفهوم استفاده شده است.

         

طراحی ساختمان بانک
طراحی ساختمان بانک

 

برگرفته از: Archdaily

 

لینک مطلب:

http://www.archdaily.com/608135/nuova-sede-banca-credito-cooperativo-di-caraglio-studio-kuadra