طراحی دیوار خزدار صورتی و سطوح زردرنگ در فروشگاه لباس روسی / طراح داخلی Eduard Eremchuk

طراحی دیوار خزدار صورتی و سطوح زردرنگ در فروشگاه لباس روسی / طراح داخلی Eduard Eremchuk

اتاق‌های پرو با طراحی دیوار خزدار صورتی به همراه دیوارهای زرد روشن جزئی از طراحی «ادواردارمچاک» برای یک بوتیک در شهر «روستاو-آن-دان» در روسیه هستند. این طراحی به آثار «جیمز تورل» نقاش و «الکساندر مک‌کویین» طراح مد اشاره دارد. این معمار روسی رنگ زرد را به ورودی این فروشگاه مد که «لایک‌شاپ» (Like Shop) نام دارد اختصاص داده‌است. این بوتیک «لباس‌های رنگارنگ و نامتعارف و غالبا مناسب جوانان« را عرضه می‌کند. دیوارهای اتاق اول با رنگی رنگ‌آمیزی شده که زرد سایبری نامیده می‌شود و در کف آن کفپوش های وینیل با رنگی متناسب با دیوارها از محصولات شرکت «فوربو» (Forbo) تهیه و نصب شده‌است.

تمام مبلمان موجود در فضا، از جمله میزهای زردرنگ هماهنگ و مجموعه صندلی‌ها به طور اختصاصی توسط سازندگان محلی تولید شده‌است. طرح این مبلمان از روی ترسیمات ارمچاک اجرا شده‌است. پشت میز انحنادار، یک درب که به ارتفاع کف تا سقف است و با آینه پوشانده شده‌است، فضای انباری را پنهان می‌کند.

این آینه با بازتاب تصویر فضای تماما زرد اتاق آن را دو برابر نشان می‌دهد و به تعبیر ارمچاک یک فضای زرد نامتناهی را خلق می‌کند.

معمار این پروژه گفت: «این اتاق زردرنگ برای برخی مشتریان یادآور اجراهای موزه‌ها است و در خلق آن از آثار جمیز تورل الهام گرفته شده‌است.»

این نقاش آمریکایی برای نقاشی‌های بزرگش معروف است که در اغلب آن‌ها با استفاده از رنگ و تابش نور، با خطای بصری اشیاء سه‌بعدی معلق در فضا را خلق می‌کند.

رنگ زرد تا دو طرف یک درگاه باز که دیوارهای ضخیم این ساختمان قدیمی را بریده ادامه می‌یابد.

سقف‌های چهارمتری و پنجره‌های قوس‌دار ساختمان اولیه مانند سابق حفظ شده‌اند و اتاق دوم با رنگ سفید رنگ‌آمیزی شده تا نور در آن به حداکثر برسد و زمینه‌ای خنثی برای رنگ‌ها در آن فراهم گردد که ممکن است در قالب اجراها، دکورها و ردیف‌های اجناس ارائه گردند.

در مرکز این اتاق دو اتاق پرو پشت به پشت قرار گرفته که با یک پارچه خزدار، ضخیم، گرم و صورتی‌رنگ تمام دیوارها و درب‌های آن‌ها پوشانده شده‌است.

ارمچاک این عنصر مرکزی را یک المان مجسمه‌ای منفرد در فضا توصیف کرد لباس‌های گلبرگ‌دار آلکساندر مک‌کویین را الهام‌بخش طراحی آن دانست.

رنگ صورتی این روزها تبدیل به رنگی پرطرفدار در طراحی داخلی فروشگاه‌ها شده‌است. برند سوئدی مد Acme از رنگ صورتی در سقف فروشگاهش در میلان استفاده نمود. در این فروشگاه در میلان علاوه بر این، قوس‌های فولادی‌ای طراحی شده‌اند که در مقابل دیوارهای گرانیتی قرار می‌گیرند.

مشاورین خلاق «ماسکوئزپاسیو» (Masquespacio) دیوارها، کف و مبلمان یک فروشگاه ابزارفروشی را در والنسیا به رنگ صورتی سالمونی رنگ‌آمیزی کردند که در آن قطعاتی با رنگ فلز صیقلی و رنگ فیروزه‌ای نیز بکار رفته‌بود.

در بوتیک لایک‌شاپ، پارچه صورتی خزدار با رنگ‌های موجود در کفپوش وینیل فضا هماهنگ است. در کفپوش وینیل شرکت فوربو قطعات ریز چندرنگ بکار رفته‌است، و در اینجا ارمچاک کفپوشی خاکستری را با نقاط رنگی ریز بنفش و نارنجی انتخاب نمود.

آینه‌های به اشکال دایره یا مستطیل یا اشکال نامتعارف روی کف و دیوارها، تصویر خز صورتی‌رنگ، برگ‌های سبز و مبلمان اختصاصی فضا را بازتاب می‌کنند. مبلمان اختصاصی فضا شامل سکوهای نمایش اجناس از جنس شیشه‌های شفاف رنگی و وینیل با رنگ‌های تبدیل‌شونده است.

 

نرده‌های سفیدرنگ مینیمال روی پایه‌های نامتشابهی نصب شده‌اند که به رنگ‌های قرمز یا بنفش رنگ شده و یا در رنگ سفید باقی مانده‌اند. چراغ‌های استوانه‌ای متمرکز با بدنه مشکی مات که از سقف خام بتنی فضا آویخته شده‌اند نورپردازی تکمیلی فضا را فراهم می‌کنند.

معمار فرانسوی «متیو لئانور» از نرده‌هایی با طراحی اختصاصی در فروشگاه «مزون کیتسون» در نیویورک استفاده نموده‌است. این نرده‌ها با فرم مارپیچ در طول فضای فروشگاه و دیوارهای سفیدرنگ آن و سکوهای بتنی که محل نمایش اجناس هستند حرکت می‌کنند

 

 

 

 

طراحی دیوار خزدار صورتی

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen