بازسازی خانه ای در دامنه کوه برای طراحی دید منظر بهتر خلیج سان فرانسیسکو / شرکت معماری Axelrod

بازسازی خانه ای در دامنه کوه برای طراحی دید منظر بهتر خلیج سان فرانسیسکو / شرکت معماری Axelrod

طراحی دید منظر مشرف به خلیج ؛ شرکت معماری Axelrod در تل آویو یک اقامتگاه در کالیفرنیا که متعلق به سال 1930 می باشد را تعمیر و بازسازی کرده اند، و یک دیزاین داخلی مدرن سیاه و سفید با شیشه هایی گسترده را پدید آورده اند تا بتوان از مناظر و چشم اندازهای گسترده محیط به بهترین صورت استفاده کرد.

یک خانه با چشم اندازی منحصر به فرد که روی کوه قرار گرفته است و مشرف به اوکلند و خلیج سان فرانسیسکو می باشد.

طراحی دید منظر مشرف به خلیج
طراحی دید منظر مشرف به خلیج

حجم اصلی خانه از ابتدا به صورت بخش بخش بوده است و ساختار داخلی آن نیز در زیر سقف های پایین آمده اش پنهان شده است. معماران پروژه به دنبال یک حجم داخلی منظم و آشکار بودند، در حالی که یک چشم انداز پانوراما از شهر پایین تپه را نیز ارائه دهد.

شرکت طراح در طبقه همکف، به جای دیواری که مقابل ورودی خانه قرار داشت از صفحات شیشه ای کشویی که از کف تا سقف کشیده شده اند استفاده کرده است که رو به خلیج قرار دارند.

این قطعات کشویی زمانی که باز می شوند، یک فضای ترکیبی از نشیمن و ناهارخوری را به یک عرشه که از چوب سرو سیاه ساخته شده است وصل می کنند. زمین دو فضا از چوب سرو سیاه در فضای باز به چوب بلوط تیره رنگ در فضای داخلی تغییر می کند.

دیوارها و کمدهای سفید رنگ که در فضای نشیمن قرار گرفته اند، یک پالت رنگ عمدتا سیاه و سفید را پدید آورده اند.

منظره موجود از طریق طرح تک رنگ به کار رفته قاب گرفته شده است که منظره خلیج را هم در روز و هم در شب برجسته و چشمگیر کرده است. این پالت رنگ همچنین یک تعادل مدرن را در مقابل فضای خارجی که با پانل های چوب پوشیده شده، خلق کرده است.

از زبان معماران Axelrod: ” ما بیرون خانه را به شکل اصلی اش نگه داشتیم تا زیبایی آن مانند کلبه های قدیمی باقی بماند. اما برای فضای داخلی باید از ظاهری مدرن و دراماتیک استفاده می کردیم تا استایل مدرن دیزاین خانه را افزایش دهیم. ”

شرکت طراح همچنین افزود: ” تک رنگ نگه داشتن سطوح نهایی کار در فضای داخلی حس بزرگ تر بودن، پیوستگی و آرامش را ایجاد می کند. ”

این پالت رنگ، داخل فضاهای خصوصی تر خانه نیز ادامه پیدا کرده است؛ فضاهایی که توسط معماران بین طبقه اصلی و طبقه زیرین آن تقسیم شده اند.

اتاق خواب بالایی در سمت چپ ورودی خانه قرار گرفته است. یک دیوار نیمه باز که از قطعات چوب بلوط سیاه ساخته شده است، راهرویی را به سمت اتاق خواب و در امتداد لبه فضای نشیمن خلق کرده است. این پارتیشن یک جداسازی از فضای باز می باشد بدون اینکه پلان را ببندد یا چشم انداز را مسدود کند.

به گفته شرکت: ” ساختن دیوار باعث کوچک تر شدن فضا و پنهان شدن منظره می شد، بنابراین ما آن را باز نگه داشتیم. منظره هنوز از میان صفحه پارتیشن قابل مشاهده است و همچنین سایه هایی جالب و در طول روز، نور ایجاد می کند – به طور کلی این دیوار یک عنصر طراحی جالب می باشد. ”

در طرف دیگر دیوار، یک راه پله به سمت اتاق خواب اصلی خانه، یک اتاق مطالعه و یک حمام، پایین می رود. پنجره هایی که در امتداد دیوار اتاق خواب قرار دارند، مناظری از خلیج را وارد فضا می کنند.

یک تراس سرپوشیده نیز در مجاورت اتاق قرار گرفته است که شامل یک وان آب داغ می باشد که فضایی را در طبقه زیرزمین خانه برای لذت بردن از مناظر اطراف ایجاد کرده است.

در کنار نوسازی خانه که به منظور باز کردن پلان انجام شده است، معماران سقف باقی مانده در سالن طبقه بالا را حفظ کردند. حجم مثلثی ایجاد شده به انعکاس نور از پانل های شیشه ای کمک می کند.

طراحی دید منظر مشرف به خلیج
طراحی دید منظر مشرف به خلیج

استودیو همچنین یک درخت ماموت را که در حیاط جلویی خانه قرار داشت، نگه داشت و تصمیم گرفت که با چرخاندن راهروی ورودی در اطراف آن، بر حضور این درخت 100 ساله تأکید کند.

طراحی دید منظر مشرف به خلیج
طراحی دید منظر مشرف به خلیج

 

 

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: dezeen

نظرات (1)

simin

چه منظر خوبی