طراحی دکوراسیون کافی شاپ های مدرن با برترین ایده های روز

طراحی دکوراسیون کافی شاپ های مدرن با برترین ایده های روز

طراحی دکوراسیون کافی شاپ های مدرن ؛ کافی شاپ های امروزی با طرح های مدرن و خاص خود هر کدام دارای داستانی هستند که در پس زمینه آن ایده ای وجود دارد. هرگاه با طرحی رو به رو می شوید که جذاب و متمایز است، می توانید مطمئن باشید که طراح آن فکر بکری را با تراشیدن و شکل دادن به چیزی تبدیل کرده که شما شاهدش هستید. به عبارتی می توان گفت که هیچ کافی شاپی به یک باره از زمین سر بیرون نمی آورد، چرا که اگر اینطور باشد، فضای آن بی هویت و پوچ جلوه خواهد کرد.

برای این که یک کافی شاپ به فضای محبوبی برای نشستن و گپ زدن طی ساعات طولانی و نوشیدن قهوه و دیگر احوالات دوست داشتنی تبدیل شود، یک ایده خاص و جذاب لازم است. ایده ای که بتواند به زیبایی خودنمایی کند و ماهیت آن کافی شاپ را شکل دهد. این ایده می تواند با توجه به محل کافی شاپ و عوامل دیگر متفاوت باشد.

ایده های مختلفی هستند که در طراحی دکوراسیون کافی شاپ های مدرن به چشم می آیند و می توانند راهنمای خوبی برای شکل گرفتن ایده های جدیدتر باشند. برای آشنایی با این ایده ها و زیباترین طرح های کافی شاپ های مدرن با پویانو همراه باشید.

هنرنمایی رنگ های خاص

یکی از ایده های جالب در طراحی کافی شاپ بهره گرفتن از خصوصیات منحصر به فرد رنگ های خاص است. کافی شاپ ها معمولا در ذهن ما تصویر خاصی دارند که همه آن ها را شبیه به یکدیگر می کند. حال اگر این تصویر با یک انتخاب جسورانه طی تعیین رنگ های تشکیل دهنده نمای دکوراسیون و وسایل موجود در فضا تغییر پیدا کند، می توان گفت طراحی در به رخ کشیدن تمایز موفق عمل کرده است. طراح کافی شاپی که در تصویر زیر می بینید، طرح های بسیار ساده را در قالب رنگ هایی به اجرا گذاشته که ترکیبشان با یکدیگر ظاهر جذاب و زیبایی به فضا بخشیده است. استفاده از رنگ های خاص و جذب کننده می تواند به عنوان یک عامل موثر در جلب توجه عناصر به کار رفته در کافی شاپ و در نتیجه خود کافی شاپ باشد.

همبستگی عناصر به کار رفته

این که شما از چه عناصری در طراحی دکوراسیون کافی شاپ های مدرن استفاده می کنید یک چیز و این که چطور این عناصر را در ترکیب با یکدیگر به کار می برید چیز دیگری است. به طور کلی انتخاب عناصر تشکیل دهنده یک فضا می تواند کار ساده ای به نظر آید، اما نکته این جاست که چطور قرار است آن ها را در کنار هم قرار دهید، به صورتی که یک کل واحد را تشکیل دهند. به عبارت دیگر و با بیانی ساده تر، عناصر به کار رفته در طراحی باید با یکدیگر همخوانی داشته باشند و به نحوی در کنار یکدیگر قرار گیرند که در مجموع درک زیبایی از فضا به وجود آورند. این نکته در تصویر زیر به خوبی نشان داده شده است. استفاده از یک متریال مشخص مثل چوب و به کارگیری آن در همه قسمت های فضا همان همبستگی لازم را میان عناصر ایجاد می کند و باعث می شود شما در یک نگاه این فضا را کامل و پیوسته ببینید.

جادوی وسایل قدیمی

اگر به کافه های مدرن سر زده باشید، حتما متوجه شده اید که تناقض در سرتاسر فضای آن ها به خوبی مشخص است. به عبارت دیگر، کافه های امروز پر از خاطره های دیروز هستند و درست در لحظه ای که پا به درون فضای مدرن و معاصر آن ها می گذارید، به ناگهان با یک نقطه عطف نوستالژیک رو به رو می شوید که همان موضوع صحبت ماست. استفاده از وسایل قدیمی در طراحی دکوراسیون و نحوه چیدمان کافه های مدرن که تصویر زیر نیز یکی از نمونه های آن است از جمله روش هایی می باشد که می توان به کمک آن یک فضای خاص و متفاوت ایجاد کرد. این بدان معناست که هر چند کافه های مدرن به سبک امروزی طراحی می شوند، اما حضور چند عنصر با حال و هوای قدیمی که بخش خاطرات ذهن ما را قلقلک می دهند، نمی تواند خالی از لطف باشد.

تفاوت تعیین کننده

یک کافی شاپ اگر خاص و منحصر به فرد نباشد، هیچ خواهد بود. کافی شاپ تنها فضایی برای نوشیدن قهوه و گپ و گفت نیست، بلکه فضایی است که حال و هوای ما را عوض می کند و با افکار و عواطفی رو به رو می سازد که در محیط های دیگر تجربه نمی کنیم. به همین خاطر است که یک کافی شاپ باید به گونه ای طراحی شود که بتوان تفاوت را در آن احساس کرد. شما با ورود به یک کافی شاپ باید متوجه شوید که اینجا با جاهای دیگر فرق می کند. اینجا داستان مخصوص به خودش را دارد و با یک حال و هوای خاص طراحی شده است. در واقع شما در طراحی کافی شاپ هرگز کپی نمی کنید، بلکه یک داستان جدید با کاراکترهای جدید به وجود می آورید؛ درست مثل کافی شاپ زیر که الگوی طرح دیوارهایش، سقف تزیین شده اش و کانتر منحصر به فردش هر کدام ویژگی های یک طرح منحصر به فرد را دارند.

چشم انداز فوق العاده

برای طراحی یک کافی شاپ شگفت انگیز لازم نیست همیشه دست به دامان طرح های پیچیده و دشوار شوید. می توان با یک فاکتور تعیین کننده به نحوی طراحی کافی شاپ را انجام داد که کمبود دیگر فاکتورها حس نشود و حتی لازم نیز به نظر نرسد. یک مثال بارز برای این نمونه طرح می تواند امکان بهره گیری از یک چشم انداز فریبنده باشد که محل برخی از کافی شاپ ها از موهبت داشتن آن بهره مند هستند. اگر سایت کافی شاپ در محلی قرار دارد که می توان چشم اندازه فوق العاده ای از اطراف داشت، بهتر است از این امتیاز به عنوان بهترین ابزار خود برای ایجاد فضای مطلوب مورد نظر استفاده کنید. یک چشم انداز زیبا تنها چیزی است که می تواند به تنهایی بار سنگین طراحی کافی شاپ را به دوش بکشد.

معجزه فضای باز

حتما شما هم با کافی شاپ هایی رو به رو شده اید که در فضای باز طراحی و اجرا شده اند. بگذارید به شما بگویم که هیچ کس طراح این کافی شاپ ها را مجبور به طراحی در سایت باز نکرده است؛ چرا که همیشه می توان با دیوار کشیدن به دور یک فضا محیط بسته ای را ایجاد کرد، اما همان طور که در تصویر زیر می بینید، فضای این کافی شاپ سرتاسر باز طراحی شده است. این به این خاطر است که طراح مناسب تر دیده در چنین فضایی با پتانسیل هایی که در محیط باز خود دارد، فکر کشیدن دیوار را کنار گذاشته و به کافی شاپ اجازه دهد در بستری باز و آزاد فرم بگیرد. مسلما نشستن در فضای یک کافی شاپ آلاچیق مانند در فضای باز و استفاده از هوای آزاد در کنار نوشیدن چای و قهوه می تواند گزینه جذابی باشد که حتی قادر است بسیاری از طرح های دیگر را از میدان به در کند.

نوآوری در ایده طراحی

گاهی اوقات برای ایجاد یک تمایز بزرگ و چشمگیر در طراحی دکوراسیون کافی شاپ های مدرن که باید جذب کننده و متفاوت باشد، می توان از ایده ی قدرتمندتری مثل نوآوری در طراحی کمک گرفت. زمانی که شما می خواهید کافی شاپ خود را با یک زبان و منطق دیگر به عرصه اجرا و نمایش برسانید، باید در مرحله طراحی اصول و رسوم را کنار گذاشته و به ایده ای فکر کنید که کاملا مبتکرانه است. این ایده باید آن قدر جدید و متفاوت باشد که بتوانید به کمک آن یک فضای کاملا متمایز و جذاب خلق کنید که چه بسا عجیب و وصف ناپذیر نیز هست. معمار کافی شاپ زیر در طراحی خود از یک چنین ایده ای بهره گرفته است. در این فضا طراح اصول کلی تعریف شده برای طراحی کافی شاپ را کنار گذاشته و با یک طرح جدید همه چیز را از کف و سقف گرفته تا دیوار ها، میز و صندلی و حتی الگوهای به کار رفته به چالش کشیده است.

طراحی دکوراسیون کافی شاپ های مدرن

 

 

 

طراحی دکوراسیون کافی شاپ های مدرن

تحریریه پویانو