ایده های جالب طراحی دکوراسیون رستوران

ایده های جالب طراحی دکوراسیون رستوران

طراحی دکوراسیون رستوران ؛ رستوران ها از محبوب ترین فضاهای عمومی به شمار می روند و همین موضوع طراحی فضای آن ها را از اهمیت زیادی برخوردار می کند. سبک طراحی دکوراسیون یک رستوران یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که در مطلوبیت فضای آن نقش بازی می کند. به عبارت دیگر، یک رستوران با دکوراسیون جذاب می تواند به راحتی در ذهن افراد نقش بسته و به انتخاب ثابت و همیشگی آن ها جهت صرف غذا و گپ و گفت تبدیل شود. مطلوبیت دکوراسیون فضای یک رستوران جدا از اصولی که لازمه طراحی آن می باشند، می تواند تا حد زیادی به نوع ایده های به کار رفته در طراحی نیز مرتبط باشد. ایده های جالب می توانند فضای یک رستوران را به زیبایی تمام تعریف نمایند.

برای آشنایی با این ایده ها، پویانو را همراهی کنید.

آویزهای نورانی

یکی از ایده های جالب برای نورپردازی فضای رستوران، استفاده از آویزهای نورانی به جای به کار بردن نور متمرکز است. نورپردازی یک رستوران باید از دیگر فضاهای عمومی متمایز باشد تا فضای جذاب و دلپذیری برای افراد به وجود بیاورد. آویزهای نورانی در عین روشن کردن فضا که وجه عملکردی آن هاست، می توانند در نقش لوازم دکوراتیو نیز عمل کرده و به این طریق فضا را با از دو ویژگی خاص خود برخوردار کنند. می توان تراکم این آویزها را با توجه به محل های در نظر گرفته شده برای جایگذاری میزهای غذا خوری تنظیم کرد.

ایده تخته سیاه

تخته سیاه یکی از وسایلی است که شاید این روزها کمتر با آن مواجه شوید. تخته های سیاه تقریبا سال هاست که کاربرد اصلی خود را در فضاهایی مثل محیط های آموزشی از دست داده اند و می توان گفت کنار گذاشته شده اند. با این حال این تخته ها از جذابیت زیادی برخوردار بوده و می توانند با عملکردهای جدید در فضاهای جدید به کار برده شوند. می توان یکی یا چند سطح از دیوارهای تشکیل دهنده رستوران را با تخته سیاه دکور کرد. مسلما حس نوستالژیکی که این تخته ها با خود به همراه دارند، می تواند محیط رستوران را به فضای جالبی تبدیل کند. با نوشته های مختلف می توانید دوباره به این تخته های قدیمی جان دهید و از آن ها به عنوان جزء تاثیر گذار دکوراسیون خود استفاده کنید.

بازی با رنگ ها

رنگ ها قابلیت این را دارند که هر فضایی را دگرگون کرده و دکوراسیون آن را به نحو تاثیر گذاری شکل دهند. شاید باورتان نشود، اما رنگ ها نقش بزرگی در تمایل افراد به خوردن و نوشیدن ایفا می کنند. به عبارت دیگر می توان گفت که رنگ ها می توانند اشتها آور باشند. البته این موضوع زمانی صدق می کند که بدانید از چه رنگ هایی و با چه ترکیبی در فضا استفاده کنید. رنگ های شاد می توانند در ایجاد یک فضای جذاب و دوست داشتنی در رستوران بسیار موثر باشند. با به خرج دادن جسارت در انتخاب رنگ های شاد و خاص، می توانید دکوراسیون رستوران خود را متمایز و جذاب جلوه دهید.

تاکید بر نورپردازی

یکی از پرطرفدارترین ایده ها در طراحی دکوراسیون رستوران ها، استفاده از ایده تاکید بر نور فضا با ایجاد نورپردازی های خاص و طراحی شده است. نوع نورپردازی یک رستوران، باید جذاب و متفاوت باشد و این یعنی شما نمی توانید از لامپ هایی که در بسیاری از فضاها به چشم می خورند به منظور طراحی سبک نورپردازی رستوران استفاده کنید. مسلما اگر این کار را کنید، تاثیری متوجه فضا نخواهد بود. در عوض اگر از یک ایده برجسته و از پیش تعیین شده برای نورپردازی استفاده کنید و در چگونگی ایجاد روشنایی فضا تمرکز کافی به خرج دهید، می توانید بعد از این نکته به عنوان نقطه قوت دکور خود بهره ببرید.

سقف طراحی شده

سقف رستوران یکی از وجوه تشکیل دهنده فضای آن است که شاید به دلایلی در طراحی کمتر مورد توجه قرار گیرد؛ در حالی که سقف فضایی که شما تعریف می کنید هم می تواند به اندازه قسمت های دیگر و یا حتی بیشتر به ایجاد جذابیت بصری در فضا کمک کند. یک سقف طراحی شده با ایده ای خاص و متمایز می تواند به نقطه قوت کار شما تبدیل شود و اولین عنصری باشد که افراد در بدو ورود به فضا متوجه آن خواهند شد. مسلما هر چقدر که در طراحی یک قسمت سلیقه و توجه به خرح دهید، به همان میزان نیز از تاثیر آن در فضا بهره مند خواهید شد. پس سقف رستوران را ساده رها نکنید و به فکر ایده پردازی جهت اجرای آن باشید.

قفسه های متفاوت

اغلب رستوران ها دارای قفسه هایی هستند که می توانند نقش دکوراتیو یا عملکردی داشته باشند. برخی از قفسه ها نیز هر دوی این نقش ها را به طور همزمان ایفا می کنند. مهم نیست شما به دنبال طراحی چه نوع قفسه ای هستید. چیزی که اهمیت دارد این است که قفسه هایتان حرفی برای گفتن داشته باشند. خبر خوب این که برای داشتن چنین قفسه هایی نیازمند یک طرح آنچنانی با مخارج بالا نخواهید بود. خلاقیت شما در طراحی قفسه، تعیین کننده هزینه ای است که اجرای آن به دنبال خواهد داشت. بنابراین، می توانید ایده های ساده و جالب را به راحتی به ایجاد مجموعه ای از قفسه های زیبا منتهی کنید. برای مثال، یک تعداد جعبه چوبی می توانند با قرار گرفتن در جهات مختلف قفسه های شما را تشکیل دهند. همچنین، می توانید برای جذاب کردنشان آن ها را رنگ بزنید.

کانتر منحصر به فرد

یکی از قسمت هایی که یک رستوران همیشه شامل خواهد شد، کانتر سفارش و تحویل غذا است. شاید کمتر به ذهن کسی برسد که یک کانتر تا چه حد می تواند در جذاب به نظر رسیدن فضا تاثیرگذار باشد. کانتر تحویل غذا می تواند با یک فرم منحصر به فرد و کاملا نوآورانه به یکی از نقاط جذاب رستوران تبدیل شود و حتی اگر با نهایت سلیقه و به کارگیری یک ایده خاص و جالب به اجرا درآید، قابلیت این را خواهد داشت که شاخص تعریف کننده رستوران باشد و این یعنی ایجاد فرمی که همه رستوران را با تصویر آن به خاطر خواهند آورد.

لوستر های خاص

لوازم تشکیل دهنده دکور یک رستوران هر چه خلاقانه تر طراحی و اجرا شوند، محیط را به جذابیت بیشتری خواهند رساند. این موضوع در رابطه با لوسترها نیز صدق می کند. لوسترهای رستوران شما می توانند با یک ایده نوین که تا به حال در هیچ جا به چشم نخورده طراحی شوند. این یعنی هر ایده ای، صرف نظر از این که چقدر عجیب یا محال به نظر برسد، می تواند تعریف کننده فرم لوسترهای رستوران شما باشد. ایده های شما می توانند برای مثال از جایگزین کردن جعبه های چوبی رنگ شده به جای حباب لوستر به تا مجموعه ای از متنوع ترین ابتکارات گستردگی داشته باشند.

میزهای متمایز

طراحی دکوراسیون رستوران ؛ میزهای رستوران شما، همان فضایی را تشکیل می دهند که مشتریان قرار است بیشتر وقت خود را در آنجا بگذارنند. همین موضوع برای بیان میزان اهمیت طراحی میزهای رستوران کفایت می کند. اگر میزهای جذابی داشته باشید، در مجموع رستوران جذابی نیز خواهید داشت. شکل میزها را می توان با سرکشی از فرم عمومی تعریف شده به شکلی کاملا متفاوت تعریف کرد. هر فرمی بسته به جذابیت و میزان قابلیتی که برای استفاده شدن جهت ایجاد عملکرد میز دارد، می تواند در طراحی میزهای رستوران به کار برده شود.

ویو آکواریوم

یکی از جذاب ترین ایده های ممکن برای طراحی دکوراسیون فضای رستوران، استفاده از ایده آکواریوم است. مسلما صرف غذا در یک محیط زیبا که تماما با دیوارهایی شیشه ای پوشیده شده و در پس آن منظره شنای ماهی ها در فضای آکواریوم قابل مشاهده است، بسیار خاص و لذت بخش خواهد بود. البته چنین ایده ای جهت اجرا نیازمند طرح حرفه ای و تخصص های لازم می باشد و به طور کلی پیاده سازی آن از دیگر ایده های مذکور دشوارتر خواهد بود، اما از طرفی می توان اطمینان داشت که چنین طرحی به همان میزان که دارای دشواری در امر طراحی و اجراست، پس از اجرا شدن زیبا، چشم نواز و متفاوت خواهد بود.

ایده های بسیار زیادی هستند که اشاره به همه آن ها از حوصله این بحث خارج است. به هر حال، شما می توانید با الهام گرفتن از فرم های مختلف و بسیاری از اشکال و احجامی که روزانه با آن ها رو به رو هستید، یک طرح فوق العاده برای رستوران مد نظر خود ایجاد کنید.

طراحی دکوراسیون رستوران

 

 

 

طراحی دکوراسیون رستوران

تحریریه پویانو