طراحی دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون : روش های جذاب و مدرن

طراحی دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون : روش های جذاب و مدرن

طراحی دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون ؛ یکی از دغدغه های طراحی دکوراسیون به شمار می رود. معمولا تعریف و تفکیک فضای قرارگیری تلویزیون و جذابیت بخشیدن به دیوار پشت آن از نکته هایی است که ذهن افراد را حین طراحی دکور منازل درگیر می کند. جالب است بدانید که طراحی این بخش از منزل که معمولا همیشه نیز در معرض دید قرار دارد، می تواند تاثیر قابل توجهی بر ظاهر دکوراسیون منزل شما بگذارد، پس اگر می خواهید از همه لحاظ به داشتن یک دکوراسیون ایده آل فکر کرده باشید، بهتر است دکوراسیون فضای پست تلویزیون را نیز در نظر بگیرید.

طرح ها و روش های بسیار زیادی هستند که می توانند بسته به سلیقه شما در طراحی و با توجه به شیوه دکوراسیون محل زندگی شما، به این منظور مورد استفاده قرار گیرند. طی این مطلب با تعدادی از جذاب ترین و امروزی ترین موارد این روش ها آشنا خواهید شد.

رنگ متفاوت

یکی از ساده ترین راه ها برای جذابیت بخشیدن به دکوراسیون فضای پشت تلویزیون و به عبارتی متمایز کردن آن از سطوح مجاور، استفاده از یک رنگ متفاوت است. رنگی که در طراحی دیوار پشت تلویزیون مورد استفاد قرار می گیرد، بهتر است با رنگ سایر قسمت ها یا حداقل قسمت مجاور فضای مورد نظر کنتراست کافی و مناسبی ایجاد کند تا این فضا به خوبی از دیگر قسمت ها مجزا شده و به قولا شکل بگیرد.

تغییر متریال

یک راهکار دیگر در طراحی دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون، استفاده از یک متریال متفاوت است. این شیوه در صورت انتخاب گزینه مناسب و ایجاد یک ترکیب خوب می تواند از روش قبلی تاثیر گذارتر باشد. متریالی که در طراحی دیوار پشت تلویزیون استفاده می کنید، باید با سایر متریال های به کار رفته در فضا که شامل طراحی داخلی آن و لوازم منزل می شود، هارمونی و هماهنگی داشته باشد.

کاغذ دیواری

یکی دیگر از راه های تفکیک کردن فضای پشت تلویزیون از سایر قسمت ها استفاده از کاغذ دیواری برای پوشاندن قسمت مورد نظر است. این روش مثل تغییر رنگ راحت و به اندازه تغییر متریال تاثیر گذار است و می تواند تنوع زیادی را نیز با وجود گزینه های مختلف ارائه دهد. در صورتی که در کل فضای منزل از کاغذ دیواری استفاده شده باشد، بهتر است نوع کاغذ دیواری پشت تلویزیون به صورت مجزا ولی متناسب با دیگر قسمت ها انتخاب شود.

اختلاف سطح

روش دیگر در طراحی دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون استفاده از از تکنیک ایجاد اختلاف سطح می باشد. به کمک این روش می توان بدون بهره گرفتن از متریال یا رنگ خاص، تنها با ایجاد بیرون زدگی یا فرو رفتگی در قسمت مورد نظر، آن را از سطوح مجاور تفکیک و مجزا کرد. این ایده معمولا به کمک استفاده از دیوارهای کاذب صورت می گیرد و به همین دلیل بهتر است طراحی آن در مراحل مقدماتی پردازش دکوراسیون صورت گیرد.

شلف دکوری

یک روش جذاب و کاربردی برای تعریف فضای قرارگیری تلویزیون و در عین حال شکل دادن به دیوار پشت آن، استفاده از شلف های دکوری است. شلف های دکوری مخصوص فضای تلویزیون به گونه ای طراحی می شوند که به شکل یک قاب در اطراف تلویزیون قرار گرفته و یا محلی برای قرار دادن آن دارند. شلف های دکوری می توانند در عین ایجاد زیبایی در فضای مورد نظر، کاربردی نیز باشند و از این جهت مزیت خاصی نسبت به دیگر روش های گفته شده دارند.

اجرای نورپردازی

نور پردازی دیوار پست تلویزیون از دیگر روش هایی است که می توان به کمک آن، این فضا را تعریف کرد. نورپردازی می تواند در کنار روش های دیگر به کار برده شود و یا به تنهایی در جهت تعریف و طراحی دکوراسیون این بخش صورت گیرد. یک نورپردازی طراحی شده و زیبا می تواند به خوبی فضای تلویزیون را تعریف کرده و به مراتب زیبایی بیشتری نسبت به بسیاری از روش ها داشته باشد که در عین سادگی بسیار شیک و مدرن خواهد بود.

طراحی دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون

 

 

 

طراحی دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون

تحریریه پویانو