7 تا از بهترین گرایش های طراحی دکوراسیون برای بهار 2017

طراحی دکوراسیون برای بهار ؛ از بهترین گرایش های طراحی دکوراسیون برای بهار 2017

7 تا از بهترین گرایش های طراحی دکوراسیون برای بهار 2017

طراحی دکوراسیون برای بهار ؛ دوستداران طراحی و دکوراسیون توجه داشته باشید که بهار در حال فرا رسیدن است. همانطور که رنگ فضای بیرون از خاکستری بی روح به آفتابی وپاستلی تغییر می‌کند، فضاهای داخلی منازل ما نیاز به اندکی تازه شدن دارند و هیچ راهی بهتر از این نیست که فضای خود را با به نمایش گذاشتن گرایش‌های پرطرفدار این فصل از سال 2017 شکوفا کنید.

 

سایت Pinterest با گزارش رسمی خود مبنی بر گرایش های 2017 به ما اطلاعاتی در زمینه پرطرفدارترین گرایش‌های طراحی دکوراسیون منازل ارائه می‌کند.

همگام با افزایش دمای هوا و فرارسیدن بهار از تاکیدی‌هایی با رنگ های شفاف، وسایل مسی و روش دانمارکی برای گرم و دنج کردن محیط خود استفاده کنید و از سویی دیگر وسایلی که در حیطه این گرایش‌ها نیستند را از خانه خود حذف کنید.

با دنباله روی از گرایش‌های زیر زودتر به استقبال بهار بروید و جلوه فضای داخل خانه خود را همانند هوای بیرون روشن و پرطراوت کنید.

مس

پا را فراتر از به کاربردن وسایل نقره ای و طلایی بگذارید و تاکیدی های مسی مد روز را به خانه خود بیاورید. علاقه و گرایش به لوازم مسی در سایت Pinterest به اندازه 90 درصد رشد داشته است و استفاده‌های آن کاملا تطبیق پذیر هستند. با اضافه کردن یک گلدان مسی جلوه ای پرزرق و برق به میز خود بدهید و یا با لوازم روشنایی مسی یا بشقاب های مسی جلوه های متمایزی در خانه خود ایجاد کنید.

سنگ مرمری

اشیائی که در آن سنگ مرمری استفاده شده باشند؛ مانند میزهای عسلی مرمری، کانتر آشپزخانه مرمری و…به یکی از تاپ ترین گرایش‌های امروزی تبدیل شده اند. اما این وسایل معمولا قیمت‌های بالایی دارند. ساده ترین کار برای استفاده از جلوه سنگ مرمر این است که از کاغذ دیواری هایی با طرح مرمر استفاده کنید. گرایش به این نوع کاغذ دیواری‌ها طبق سایت Pinterest به اندازه 303 درصد رشد داشته است. در حالی که استفاده از سنگ مرمر طلایی در سرتاسر منزل تان مطمئنا پرهزینه است اما یک دیوار تاکیدی پوشانده شده با کاغذدیواری مرمری جلوه ای شیک و غیرمنتظره ای دارد که قیمت آن نیز بسیار معقول است.

طراحی دکوراسیون برای بهار
طراحی دکوراسیون برای بهار

لوازم آکریلیکی

گرایش رو به رشد در مورد آکریلیک‌ها کاملا روشن است. جست و جو در مورد دکوری های آکریلیک در سایت Pinterest به اندازه 50 درصد افزایش داشته و این متریال به زودی روی هر چیزی از میزهای مدرن گرفته تا قاب عکس ها به کار دیده می‌شود.

اگر شما در حال کار در یک فضای کوچک هستید، مبلمان آکریلیکی شفاف می‌تواند انتخابی استراتژیک برای کمک به دل باز نشان دادن شدن فضای شما باشد.

تایل های چوبی

آیا به دنبال جایگزینی برای کاشی‌های راهرو خود هستید؟ تایل های چوبی را می‌توانید روی هر سطحی اضافه کنید. به علاوه Joanna Gaines شما را به استفاده از این کاشی‌ها برای داشتن سبکی روستیک و در عین حال شیک تشویق می‌کند. گرایش به تایل های چوبی در سایت Pinterest به اندازه 51 درصد رشد داشته است و ما آن‌ها را در روی همه چیز از جزیره آشپزخانه گرفته تا شومینه‌ها می‌توانیم ببینیم.

طراحی دکوراسیون برای بهار
طراحی دکوراسیون برای بهار

Hygge

این که چطور این مفهوم را توضیح بدهیم سخت تر از تلفظ آن می‌باشد. کلمه دانمارکی hygge به صورت hooga تلفظ می‌شود و تقریبا معنای«گرم و دلچسب» می‌دهد. دیکشنری آکسفور نیز کلمه hygge را به عنوان یکی از کلمات سال 2016 به لیست خود اضافه کرده است. اما واقعا «هیگه» یا «hygge » چیست؟ به عنوان مثال شمع‌ها و جوراب های پشمی و پتوهای بافتی که روی مبل می‌اندازند هیگه محسوب می‌شوند. گرایش به این مضمون در سایت پینترست 285 درصد افزایش پیدا کرده است.

شعار این نوع مضمون طراحی این است که « تزئین و دکوراسیون گرم و نرم داشته باشید و ساده زندگی کنید ». برای مثال از شمع های سوسوزن استفاده کنید و روی مبل خود یک پارچه گرم و نرم بیندازید.

(جالب توجه است که دانمارکی‌ها بیشترین مصرف کنندگان شمع نسبت به سایر کشورهای جهان می‌باشند)

گیاهان رونده یا پیچکی

وجود یک گیاه در این لیست جای تعجب ندارد چرا که رنگ پنتون سال 2017 متمایل به سبز است. پیچک‌های زیبا و پرطراوت در قالب گیاهان رونده مطرح می‌شوند که معمولا به این راحتی‌ها پژمرده و خراب نمی‌شوند.گرایش به این گیاهان بر اساس گزارش سایت پینترست تا 200 درصد رشد پید اکرده است و این‌ها می ‌توانند طراوت و شادابی را بعد از چند ماه سرد و گرفته زمستانی به منزل شما بازگردانند.

طراحی دکوراسیون برای بهار
طراحی دکوراسیون برای بهار

رنگ آبی دریایی(سورمه ای) به جای رنگ سیاه

درست است که همه طراحی به سبک اسکاندیناوی را دوست دارند اما امسال طراحان از به کار بردن طرح های رنگی سیاه و سفید اجتناب کرده و بیشتر به سمت استفاده از رنگ های آبی تیره روی آورده اند. می‌توانید این رنگ را برای مبل مخملی خود استفاده کنید یا یک دیوار تاکیدی هایگلاس در این رنگ ایجاد کنید.

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: elledecor