طراحی دکوراسیون اتاق خواب مستر

طراحی دکوراسیون اتاق خواب مستر

روش های طراحی دکوراسیون اتاق خواب مستر ؛ اتاق خواب یکی از فضاهایی است که طراحی آن کاملا به سلیقه و روحیات شما و معیارهایتان بستگی دارد. این که شما از یک اتاق خواب ایده آل چه تصوری دارید و می خواهید فضای استراحت تان به چه نحو طراحی شود، به این برمی گردد که روحیه شما چگونه روحیه ای است. افراد با توجه به خصوصیات خود که کاملا منحصر به فرد و متفاوت است، خواهان فضاهای مختلفی با معیارهای گوناگون هستند که نیازها و خواسته های آنان را برآورده کنند. ممکن است درک هر فرد از محیط دلخواهش برای استراحت متفاوت باشد و از آن جا که اتاق خواب یک محیط خصوصی است، نحوه طراحی آن و فاکتورهای تعیین کننده در شکل گیری دکوراسیون تا حدود زیادی به خواسته های شما و آن چه در سر دارید، مربوط خواهد بود.

داشتن درک روشن از آن چه شما به عنوان یک فضای ایده آل برای اتاق خواب خود می شناسید، به انتخاب بهتر نحوه دکوراسیون و طراحی محیط اتاق خوابتان کمک خواهد کرد. به همین خاطر است که شاید بهتر باشد پیش از رفتن به سراغ گزینه های مختلف طراحی، شامل سبک، طرح، رنگ و متدهای کلاسیک و مدرن برای دکوراسیون، با روحیات خود و ایده آل های مد نظرتان بیشتر آشنایی پیدا کنید. مسلما هر کسی خودش بهتر می داند چه فضایی برای اتاق خوابش مناسب تر است، پس در این باره تا حدود زیادی خود شما مسئول هستید.

در اینجا ما شما را با انواع روش های طراحی دکوراسیون اتاق خواب مستر آشنا خواهیم کرد که می تواند گزینه های مفیدی در راستای آشنایی هر چه بهتر شما با خواسته خود از دکوراسیون اتاقتان ارائه دهد.

دلباز و رویایی در طراحی دکوراسیون اتاق خواب مستر

داشتن یک اتاق خواب مستر رویایی آرزوی بسیاری از افراد است. برای داشتن چنین فضایی بهتر است اتاق خوابتان بهترین ویو را داشته باشد که معمولا در رابطه با اتاق خواب مستر صدق می کند. اگر ویو اتاق شما خوب باشد، می توانید روی مراحل بعدی متمرکز شوید. به پنجره های این اتاق خواب دقت کنید. آن ها به قدری بزرگ هستند که نیمی از سطوح دیواره اتاق را به خود اختصاص داده اند. مسلما چنین پنجره هایی روشنایی فوق العاده های برای اتاق ایجاد کرده و از طرفی شما را صاحب یک منظره یکدست و زیبا از فضای بیرون خواهند کرد. اگر چنین اتاق خوابی داشته باشید، دیگر نیازی به دکوراسیون آنچنانی نخواهید داشت، چرا که یک ویو فوق العاده به تنهایی کار یک دکوراسیون بی نظیر را انجام می دهد.

دنج و آرام

در مقابل کسانی که عاشق نور و روشنایی در فضای اتاق خواب هستند، افرادی نیز وجود دارند که یک محیط دنج و آرام را بیشتر ترجیح می دهند. برای چنین افرادی اتاق خواب های تاریک و درونگرا حس بهتری داشته و در نتیجه طرحی که معمولا پیشنهاد می شود، اتاقی با پنجره های کوچک تر و دارای پرده است که محیط داخل آن نیز با نور ملایمی نورپردازی شده است. چنین اتاق خوابی می تواند فضای بسیار آرامش بخشی را ایجاد کرده و همان حس دنج و راحت بودن را که مد نظر است، القا نماید. استفاده از متریال هایی مثل چوب در سطح دیوارها و پوشش دادن کف اتاق به کمک موکت یا فرش می تواند این دنج بودن را پررنگ تر کند. می توان از لامپ های هالوژن کوچک در حاشیه سقف و یا آباژور برای ایجاد میزان روشنایی دلخواه استفاده کرد.

روشن و آرامش بخش

مسلما افرادی نیز وجود دارند که عاشق فضاهای روشن و نورانی هستند، اما به دنج بودن اتاقشان نیز اهمیت می دهند و می خواهند فضای خصوصی تری داشته باشند. اتاق مورد نظر این دسته از افراد، فضایی است با پنجره های بزرگ که باید حتما دارای پرده یا کرکره باشند. رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون اتاق، بهتر است مانند تصویر زیر از انواع روشن تر انتخاب شوند تا فضای روشنی را ایجاد کنند. از آن جا که نور طبیعی به ایجاد آرامش کمک می کند، می توان با تنظیم حالت پرده ها میزان نور ورودی و همچنین دید محیط بیرون به فضای اتاق را تحت کنترل درآورد که در عین ایجاد روشنایی مطلوب، به ایجاد یک فضای آرام و خصوصی نیز کمک خواهد کرد.

شیک و جذاب

افرادی که جذابیت فضای اتاق خوابشان یکی از فاکتورهای اساسی طرح مورد نظر آن هاست، باید در طراحی دکوراسیون به موارد خاصی توجه کنند. اگر یک دکوراسیون شیک و متفاوت می خواهید که فضای خواب شما را از همه نمونه های اجرا شده متمایز کند، باید به سراغ فاکتورهای زیبایی شناسانه طراحی بروید. مطابق تصویر زیر، انتخاب جنس و مدل تخت، طرح و رنگ پرده ها، دیوارکوب ها، مبل ها، میز پاتختی و حتی کوسن و آباژور شما باید با نهایت دقت و تناسب صورت گیرد. همه عناصری که قرار است جزوی از فضای اتاق شما و دکوراسیون آن باشند، باید به نحوی انتخاب شوند که در تناسب کامل با یکدیگر قرار گیرند و نهایتا یک مجموعه کامل را ایجاد کنند.

کلاسیک و باشکوه

اگر به داشتن یک اتاق خواب مستر متجمل و شاهانه علاقه دارید، بهتر است شما را با سبک کلاسیک آشنا کنیم. سبک کلاسیک یک سبک تمام عیار از لحاظ تزیینات به کار رفته در طراحی فضاست و از این رو می تواند به بهترین نحو فضای باشکوهی را که مد نظر شماست، ایجاد نماید. همان طور که در تصویر هم می بینید، استفاده از تخت با سبک سلطنتی و دارای تاج کنده کاری شده یکی از اصول داشتن چنین اتاقی است. فرش های دارای نقش و نگار، لوستر کلاسیک، سقف طراحی شده با چوب، آینه های بزرگ و متعدد، نقش و نگار به کار رفته در پرده ها و مبلمان و روتختی هایی که از انواع متجمل انتخاب شده اند، همه و همه در تشکیل فضایی که نهایت شکوه را داراست، انجامیده اند. اگر شما نیز به دنبال ایجاد چنین فضایی در اتاق خواب خود هستید، می توانید از این ایده های شیک و باشکوه کمک بگیرید.

بزرگ و چند منظوره

اگر به دنبال اتاق خوابی هستید که بتوانید از آن برای کارهای دیگری جز استراحت نیز استفاده کنید، باید فضای بزرگتری در اختیار داشته باشید که قابلیت ایجاد دو تا چند عملکرد را در اختیار شما بگذارد. معمولا اتاق خواب های مستر به اندازه ای بزرگ هستند که بتوان از آن ها برای ایجاد دو یا چند عملکرد همزمان استفاده کرد. برای مثال در این اتاق خواب، علاوه بر فضای مخصوص استراحت، محلی برای دورهمی های خصوصی و خودمانی در محیط اتاق و همچنین فضایی برای مطالعه در نظر گرفته شده که ترکیب بسیار موزون و زیبایی را در فضای اتاق به وجود آورده اند. شما می توانید با اضافه کردن یک دست مبلمان جمع و جور و میزی که عملکرد مورد نظرتان را دارد، به اتاق خواب خود چند عملکرد مختلف بدهید و از آن برای انجام کارهای گوناگون استفاده کنید.

رنگارنگ و خاص

برخی از افراد تمایل دارند فضای اتاق خواب خود را رنگین طراحی کنند. برای این افراد، استفاده از رنگ های شاد و به کارگیری آن ها در کنار هم برای ایجاد یک محیط جذاب و خاص بسیار جالب بوده و در رأس خواسته های آن ها قرار دارد. اگر شما نیز به استفاده از رنگ های شاد در فضای اتاق خود علاقه مندید، می توانید به سبکی مشابه سبک به کار رفته در طراحی دکوراسیون اتاق خواب تصویر زیر، اتاق خود را دکور کنید. معمولا استفاده از رنگ هایی که در تضاد مناسبی با هم قرار می گیرند، می توانند به مانند تصویر زیر هارمونی زیبایی در فضا ایجاد کنند. طراحی با استفاده از این رنگ ها به اتاق شما حال و هوای خاصی می دهد و آن را زیبا و دوست داشتنی خواهد کرد. شما می توانید طرح و رنگ کوسن ها، روتختی، فرش، آباژور و قالیچه را با یکدیگر ست کنید و یک ترکیب رنگی جذاب و خاص به وجود آورید.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب مستر

 

 

 

طراحی دکوراسیون اتاق خواب مستر

تحریریه پویانو