گرایش های داغ 2017 در طراحی دکوراسیون آشپزخانه و کابینت

گرایش های داغ 2017 در طراحی دکوراسیون آشپزخانه و کابینت

طراحی دکوراسیون آشپزخانه و کابینت ؛ طراحان معروف تن‌های جواهری، بافت های زیبا و کابینت‌های رنگارنگ بیشتری را در آشپزخانه‌ های سال 2017 پیش بینی می‌کنند. پیش بینی کردن گرایش های داغ سال 2017 چندان هم سخت نیست. چه این گرایش‌ها موفقیت لحظه‌ای یا دائمی داشته باشند می‌توانند به ما سرنخ هایی در مورد ارزش فروش مجدد موقتی برخی خانه‌ها بدهند یا صرفا برای نوسازی های آینده الهام بخش باشند.

ما با طراحان Jane Lockhart و  Gail Drury برای پیش بینی این که چطور صاحبخانه‌ها آشپزخانه‌های شان را در 2017 طراحی خواهند کرد به گفت و گو نشستیم.

آن ها مطمئن هستند که این 10 گرایش در فضای آشپزخانه‌ها غالب خواهد شد.

1- کابینت غیر از سفید و مشکی

طبق گفته هر دو طراح آشپزخانه‌های سفید رنگ دیگر همه جا دیده نمی‌شوند. به علاوه طراح Jane Lockhart اذعان می‌کند که ما کم کم رنگ های بیشتری نظیر سورمه ای، مشکی، ذغالی تیره و رنگ های کرمی در کابینت ها مشاهده می‌کنیم.

رنگ های تیره و سورمه ای در کابینت های پایینی و جزیره های آشپزخانه استفاده خواهند شد تا با رنگ های خنثی و ملایم تر بالایی در تقابل باشند.

طراح Gail Drury همچنین پیش بینی می‌کند که خاکستری و قهوه ای مایل به خاکستری همچنان به عنوان انتخاب‌های محبوب برای کابینت ها باقی می‌مانند. این خانواده رنگی برای مدت ها هستند تا برای سال ها باقی بمانند. در آشپزخانه‌های 2017 خبری از کنتراست بالا نیست و به جای آن ترکیب های رنگی آرامش بخش و ظریف وارد می‌شوند.

2- طراحی سلیقه‌ای

صاحبخانه ها در سال 2017 از وارد کردن رنگ ها، الگوها و دکوری هایی که دوست دارند در طراحی آشپزخانه ‌های شان استقبال می کنند. در نتیجه، Lockhart آشپزخانه‌هایی با فضای خاص و سلیقه ای بیشتری را پیش بینی می‌کند و می‌گوید در حالی که رنگ سفید نیز برای کابینت ها همچنان محبوب می‌ماند اما رنگ ویژه ای نیست. بنابراین ما آشپزخانه های بیشتری را مشاهده می‌کنیم که از طریق رنگ ها و متریال ها ظاهری خاص پیدا کرده اند. گستره رنگ ها از صورتی تا مشکی و تن های جواهری می‌باشد درحالی که روی متریال‌هایی با اشکال هندسی و بافت دار تاکید می‌شود.

به علاوه دیدن اشیاء دکوری نظیر فرش و رانر برای بیشتر خاص کردن فضاهای آشپزخانه مورد انتظار است.

3- تن های جواهری

تن های رنگی شیک و پرظرافت نظیر قرمز یاقوتی، طلایی، زمردی، یاقوت کبود و فیروزه ای درسرتاسر دیوارهای بین کابینتی، پارچه ها، لوازم و ابزارها و غیره ظاهر خواهند شد. برای همین نباید از دیدن هودی که با این تن‌های رنگی پوشیده شده است تعجب کنید.  Lockhart می‌گوید آن ها به گونه ای ساخته می‌شوند تا در اشکالی زیبا نمایی شبیه جواهرآلات داشته باشند.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه و کابینت آشپزخانه

4- درب های کابینت صفحه تخت

سبک شاکر(Shaker) در حال حاضر پادشاه سبک درب‌های کابینت است اما به دنبال طرح‌های صفحه تخت باشید. هر دو طراح Lockhart و Drury فکر می‌کنند که این طرح های ساده و بدون جزئیات محبوبیت شان افزایش پیدا می‌کند. Lockhart می‌گوید ما انتظار داریم درب های ورقه ای یا صفحه تخت بیشتری مشاهده کنیم. سبک شاکر همچنان محبوب خواهند ماند اما با خطوط بسیار صاف و تمیز. به جای آن جزئیات در کابینت‌های جدید از طریق بافت هایی نظیر برش های درخت بلوط به عنوان جزئیات بصری و تزئینات اضافه می‌شود.

از طرفداران سبک مدرن درب های کابینت نیستید؟ Drury می‌گوید هنوز راهی برای سنت گرایان و جود دارد تا به بهترین شکل از جزئیات استفاده کنند. او می‌گوید تفاوت های ظریفی در جزئیات طراحی درب ها نظیر عرض کناره ها و جوانب، ضخامت صفحه ها و چزئیات مربوط به بازشدن شان وجود خواهد داشت که سنت گرایان از این طریق می‌توانند جزئیات بیشتری به آشپزخانه خود وارد کنند.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه و کابینت

5- بافت لمسه

سطوح لمس کردنی در آشپزخانه ها حرف اول را می‌زند. عناصر طراحی با ارائه کردن  سطوح درخشان و بافت دار با رنگ آمیزی زبر و خشن با حس لامسه ما بازی می‌کنند و جلوه تماشایی پدید می‌آورند.

Drury پیش بینی می‌کند که صاحبخانه ها این بافت ها را در سرتاسر فضاهای شان ترکیب و هماهنگ می‌کنند. او می گوید بافت های متفاوتی نظیر کاشی‌هایی با برجستگی‌های موج دار نزدیک کانترتاپ و کابینتی با بدنه های گلاس و براق قرار خواهند گرفت.

6- پاشیدن رنگ صورتی

آشپزخانه های دارای تن های رنگ صورتی در سال گذشته نیز حضور داشتند و امسال بهتر و بیشتر از آن ها استفاده می‌شود. هرچند شما فضاهای زیادی با تاکیدی‌های صورتی جیغ پیدا نخواهید کرد. Lockhart معتقد است که صورتی رنگ سال 2017 کمرنگ تر و خاموش تر خواهد بود. او در ادامه می‌گوید صورتی چرک در لوازم و ابزارآلات کوچک دیده می‌شود و در کنار لوازم طلایی زیبایی خاصی پیدا می‌کند. او انتظار دارد رنگ صورتی چرک از طریق پوشش پنجره‌ها و حوله های آبگیری و نیز لوازم آشپزخانه وارد دکور آشپزخانه شود. او می‌گوید لوازم صورتی رنگ رترو اکنون نیز وجود دارند اما رنگ صورتی آن روشن تر است. شما می‌توانید صورتی را از طریق اجزای طراحی دیگری نظیر لوازم روشنایی و پارچه های گلدار نیز اضافه کنید.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه و کابینت

7- لوازم آشپزخانه کوچکتر و هوشمندتر

طبق صحبت های Drury آماده سازی وعده های غذایی فوق العاده کارآمد در راه است و اپلیکیشنی برای آن وجود دارد. صاحبخانه ها از گوشی های هوشمند خود برای برنامه دادن به لوازم پخت و پز و بررسی وعده‌های غذایی که در حال پخت می‌باشند استفاده خواهند کرد.

او می گوید ما قادر خواهیم بود لوازم پخت و پز خود را از اداره و سرکارمان خاموش کنیم و تنظیمات دمای آن را تغییر دهیم.

به علاوه صاحبخانه ها به سمت لوازم کوچکتر نظیر یخچال‌های مینی دیواری و آون بخارهای توکار گرایش پیدا می‌کنند تا زمان آماده سازی وعده های غذایی و تمیزکاری آن را کاهش دهند. Lockhart می گوید اجاق گازهای اینداکشن یا القایی محبوبیت بیشتری پیدا خواهند کرد چرا که مردم از اجاق گازهای یا آون های بزرگ شان کمتر استفاده می‌کنند تا آماده سازی غذا را برای خودشان خاص تر و سلیقه ای‌تر کنند.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه و کابینت

8- اشکال هندسی

اگر چیزی باشد که امسال نسبت به سال قبل در آشپزخانه ها بیشتر باشد آن وجود اشکال هندسی است. Lockhart می گوید برای مثال ما اشکال زوایه ای بیشتری در کاشی های پشت سینک مشاهده می‌کنیم. کاشی‌هایی با فرمت بزرگ در اشکال سازمان یافته تری نظیر شکل پیکانی در طراحی آشپزخانه ها غالب می‌شوند. تایل های آجری بلندتر و عریض تر(نظیر تایل هایی با 4 در8 اینچ یا 4 در 12 اینچ) نیز بیشتر محبوبیت پیدا می‌کنند.

الگوهای کاشی نظیر پیکان، استخوان شاه ماهی و شش ضلعی می‌توانند کنتراست و ابعاد را در آشپزخانه هایی با پالت رنگی مینیمال و نسبتا پالوده و تمیز فراهم کنند. دیوار بین کابینتی زاویه ای این آشپزخانه ترانزیشنال (انتقالی)، برجستگی بصری زیبایی به طراحی سفید و ترد این فضا اضافه کرده است.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه و کابینت

9- فضاهایی با نگهداری و تمیزکردن کمتر

چه آن یک محصول مهندسی شده با تمیزی آسان نظیر پروسلین یا کوارتز یا تایل هایی با فرمت بزرگ باشد، آشپزخانه‌ها دارای سطوحی خواهند بود که نیاز به تمیزکاری کمتری خواهند داشت. Lockhart می‌گوید کفپوش و دیوار بین کابینتی با کاشی های فرمت بزرگ و خطوط دوغاب کمتر پوشیده خواهند شد.

او همچنین می گوید که لوازم کوچکتر موقعی که بحث کاهش تمیزکاری روزانه پیش می آید نقش کلیدی پیدا می‌کنند. برای مثال چرا باید از یک آون بزرگ و کامل استفاده کنید زمانی که می‌توانید غذای خود را در یک آون بخار کوچکتر کباب یا بخارپز کنید؟ لوازم چندمنظوره کاربردی تر هستند و تمیز کردن آن ها آسان تر است چرا که سطح کوچکتری برای تمیزکاری دارند.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه و کابینت
طراحی دکوراسیون آشپزخانه و کابینت

10- ویژگی پنجره ها

پنجره ها نور بیشتری را به فضا وارد می‌کنند. به علاوه آن ها قطعات تاکیدی استثنایی ایجاد می‌کنند. خوشبختانه، صاحبخانه ها  در استفاده از پنجره های بزرگتر رغبت بیشتری پیدا می‌کنند. Lockhart می گوید دیگر پنجره های پنهان وجود ندارند و پنجره ها با اشکال جذاب و فریم های تیره و مشکی شان به ویژگی برجسته فضا تبدیل می شوند. آن ها از ارتفاع بالاتری شروع می شوند و عرض بیشتری دارند تا تقابل بیشتری با پرده ها داشته باشند. یک پنجره با قاب تیره می تواند جلوه دراماتیکی در آشپزخانه ای پرنور و درخشان داشته باشد یا روی تن‌های چوبی و رنگ های دیوار تاکید کند.

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz