طراحی دکوراسیون آرایشگاه : اصول جذابیت فضا

طراحی دکوراسیون آرایشگاه : اصول جذابیت فضا

طراحی دکوراسیون آرایشگاه ؛ آرایشگاه های مدرن با طراحی های خاص و متمایز خود در جلب مراجعین بیشتر رقابت دارند. بله، این نکته را نمی توان نادیده گرفت که طراحی داخلی زیبا و جذاب می تواند بر دیدگاه افراد نسبت به یک فضا تاثیر بگذارد. هر چقدر که دکوراسیون و نقش آن در جذابیت فضا را جدی تر بگیرید، فضای به مراتب جلب کننده تری خواهید داشت و تاثیر آن را به وضوح مشاهده خواهید کرد.

اصول جذابیت فضا در آرایشگاه زنانه و مردانه ، نیز مانند دیگر فضاها حاکم است، پس اگر می خواهید اصولی طراحی کنید و با تکنیک های ساده و موثر دکوراسیون را شکل دهید، بهتر است این مطلب را از دست ندهید.

متریال متفاوت

اکر آرایشگاه هایی که پا به آن ها می گذاریم، طراحی مشابهی دارند که معمولا با استفاده از متریال های مشخصی نیز انجام می شود. اگر راستش را بخواهید، تکرار کردن کاری که بقیه انجام می دهند، شاید یک نوع استاندارد محسوب شود، اما جذاب نخواهد بود. برای این که فضای جذاب و متفاوتی در یک آرایشگاه خلق شود، گاهی باید در انتخاب گزینه ها جسارت به خرج داد. انتخاب متریال تشکیل دهنده دکوراسیون می تواند یکی از این موارد باشد. در آرایشگاه زیر از بتن به عنوان کفپوش استفاده شده و چوب نیز در طرح و رنگی کاملا متفاوت به کار رفته است که دکوراسیون فضا را خاص جلوه می دهد.

عناصر دکوراتیو

در یک آرایشگاه که قرار است فضایی جهت رسیدن به شکل ظاهری ایده آل برای افراد باشد، دکوراسیون نیز باید فرم ایده آلی داشته باشد. برای این که آرایشگاه طراحی شده جذاب به نظر برسد، باید در طراحی داخلی آن از عناصر دکوراتیو و جالب بهره گرفت. عناصری که می توانند فرم های منحصر به فرد و جذب کننده ای داشته باشند و البته بهتر است مزاحمتی برای کارکنان ایجاد نکنند. برای مثال، طراحی دکوراسیون آرایشگاه که مشاهده می کنید، با استفاده از عناصر صرفا تزیینی که زیر سقف تعبیه شده اند، خاص و منحصر به فرد شده است.

طراحی مبتکرانه

گاهی می توان فضا را با کمی خلاقیت و ابتکار به محیطی جذاب و متفاوت تبدیل کرد که در عین عملکردی بودن، زیبا و متمایز نیز باشد. ایده های کوچک می توانند به سادگی یک فضای معمولی را تغییر داده و به آن شکل و شمایل دیگری دهند که اگر جذاب و خاص باشد، می تواند به مشخصه فضای طراحی شده تبدیل شود و حکم یک جور امضا را داشته باشد. آرایشگاه زیر با استفاده از پارتیشن بندی فضا با پرده های طرح دار، یک ایده ساده را به فرمی جالب اجرا کرده است. با چنین طرحی این طور به نظر می رسد که آینه ها همان پنجره های طرح انتخاب شده هستند.

نظم بصری در طراحی دکوراسیون آرایشگاه

یک آرایشگاه شلوغ با محیطی آشفته و درهم، مطمئنا تاثیر بدی بر مشتریان خواهد گذاشت. فضاهای دچار آشفتگی افراد را کلافه می کنند و آرامش آن ها را نیز مخدوش می نمایند. همچنین فضایی که نظم مناسبی نداشته باشد، به نظر چندان اصولی به نظر نخواهد آمد و به طور خلاصه، هیچ کس از فضاهای شلوغ خوشش نمی آید. وجود نظم و ترتیب در فضای آرایشگاه از نکاتی است که نمی توان آن را نادیده گرفت. فضایی که در تصویر می بینید، با تقسیم بندی زیبا و مناسب فضا به قسمت مخصوص قرارگیری صندلی و آینه و فضای قرارگیری وسایل در شلف های دیواری، نظم بصری مناسبی دارد که مسلما تاثیر مثبتی بر نظر مراجعین اعمال می کند.

نورپردازی نوآورانه

نورپردازی یکی از مهم ترین تکنیک های طراحی داخلی است که تقریبا در هر فضایی به کار آمده و حضور آن می تواند تفاوت بزرگی در ظاهر محیط مورد نظر ایجاد کند. نورپردازی قوی می تواند یک فضای معمولی را که طراحی کاملا ساده ای دارد، به یک محیط جذاب تبدیل کند. البته نحوه به کار بردن نور در فضا و انتخاب بهترین قسمت برای نورپردازی از جمله مواردی است که این موضوع را تحت تاثیر قرار می دهد. در طراحی آرایشگاه زیر می بینید که نورپردازی میز آرایش تا چه حد فضا را تحت تاثیر خود قرار داده و به چه نحو در زیبایی محیط طراحی شده نقش دارد.

طراحی دکوراسیون آرایشگاه

 

 

 

طراحی دکوراسیون آرایشگاه

تحریریه پویانو