طراحی داخلی 10 کلبه در طبیعت با تاثیر از محیط اطرافشان

طراحی داخلی 10 کلبه در طبیعت با تاثیر از محیط اطرافشان

طراحی داخلی 10 کلبه در طبیعت ؛ از کلبه‌ای در جنگل با الوار بازیافت‌شده چوبی تا اتاقکی در سرزمینی برفی با رنگ‌های روشن در فضای داخلی، نمونه‌هایی از خانه‌هایی هستند که تلاش کرده‌اند تا از طبیعت اطرافشان تبعیت کرده و با آن سازگار شوند. در ادامه با برخی از طرفدارترین‌های آن‌ها آشنا می‌شویم.

خانه هاف‌تری، ایالات متحده آمریکا، طراحی توسط جیکوبزچانگ

برای آن که در این خانه احساس محدودیت چیره نشود، استودیوی جیکوبزچانگ واقع در منهتن، سه پنجره کف تا سقف چرخنده حول یک محور را برای این فضا تعریف نمود تا مناظری وسیع از جنگل اطراف برای ساکنین خانه مهیا گردد.

خانه درختی، چین، طراحی توسط وی‌استودیو

وی‌استودیو، دیوارها و سقف این کلبه را با قطعه الوارهای بازیافت شده پوشش داد تا به این صورت در دامنه کوه وولینگ در بیجینگ با طبیعت پرگیاه اطرافش ترکیب شود.

لوفتاست، سوئد، طراحی توسط هانا میکلسون

یک قطعه L شکل تاقچه‌ای را در کنار پنجره این خانه ایجاد کرده تا بتوان از درون این کلبه مینیمالیستی، به تماشا و تحسین و کوه‌های آسبرگت نشست. این کلبه که از جنس چوب کاج است، بر زمین شیبدار یک زمین اسکی متروک ساخته شده‌است.

کلبه اولسون، اسالات متحده آمریکا، جیم اولسون

جیم اولسون الحاقاتی را به کلبه‌ای که در سن هجده سالگی در نواحی روستایی واشینگتن ساخته‌بود، افزوده‌است. این طراح از طریق پوشاندن دیوارها با تخته‌ چندلای بازیافتی و استفاده از سطوح بزرگ شیشه، هدفش را که مخفی نمودن سازه در داخل چوب بود محقق نمود.

کولارداک‌شیلینگ، اسکاتلند، طراحی توسط گروه معماری ماکسون

گروه معماری ماکسون هنگام طراحی این کلبه مدرن در ارتفاعات اسکاتلند از به کار بردن میزان مرسوم سطوح پنجره خودداری نمودند و در عوض پنجره‌هایی به سبک رونشامپ را طراحی نمودند که از ساکنین خانه در برابر شرایط سخت آب‌وهوایی محافظت به عمل آید.

اتاق هفتم، سوئد، طراحی توسط اسنوهتا

این اتاق متعلق به یک هتل که در میان درختان بلند کاج در ناحیه لپلند سوئد ساخته شده، دارای دیوارهایی از چوب و مبلمانی در رنگ‌های روشن است و بازتابی از موقعیت جغرافیایی آن و آب‌وهوای برفی منطقه می‌باشد.

 

ایناف‌هاوس، کانادا، طراحی توسط برایان مک‌کای-لیونز

چوبکاری اختصاصی، مبلمان چرمی و یک قالی از پوست طبیعی، فضایی روستایی را در این کلبه برقرار می‌سازند که با محیط خارجی آن متناسب است. این کلبه که از نوعی فولاد آسیب‌ناپذیر در برابر آب‌وهوا ساخته شده، توسط برایان مک‌کای-لیونز و برای مزرعه‌ شخصی‌اش در نووا اسکاتیا طراحی شده‌است.

کلبه گیلو، نروژ، طراحی توسط لاند هاگم

لاند هاگم فضای داخلی دوبلکسی را برای این خانه ویلایی در یک ایستگاه اسکی در نروژ طراحی نموده که تقریبا در طول زمستان کاملا زیر برف پوشیده می‌شود.

طراحی داخلی 10 کلبه در طبیعتآر اف سی9، شیلی، طراحی توسط گونزالو ایتوریاگا

این خانه که دارای شکلی غیرمعمول است، فرم‌های تخته‌سنگی کوه‌های اطراف در منطقه والپاریزو در شیلی را تقلید می‌کند. دارای طراحی ساده‌ای است به گونه‌ای که برای کوهنوردهای محلی فضای استراحتی را مهیا می‌کند.

 

کلبه تام، اتریش، طراحی توسط روماکروسن

استودیوی اتریشی روماکروسن این کلبه متراکم چوبی را در یک قطعه زمین شیبدار و پر از درخت در جنگل وینروالد ساخته‌است. این کلبه دارای فضای داخلی مطابق با اصول پایه و یک دودکش ساده فلزی می‌باشد.

 

 

طراحی داخلی 10 کلبه در طبیعت

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen