طراحی داخلی گلفروشی در ژاپن / معماری Sides Core

طراحی داخلی گلفروشی در ژاپن / معماری Sides Core

طراحی داخلی گلفروشی : استودیو طراحی داخلی Sides Core یک قوس فلزی سیاه رنگ را در مرکز این گل فروشی در کوبه ژاپن قرار داده است؛ این قوس به عنوان یک پایه نگهدارنده برای تجهیزات روشنایی و گیاهان عمل می کند.

استودیو اوزاکی Sides Core این فروشگاه 76 مترمربعی مینیمال را برای گل فروشی Gigi Verde طراحی کرده است.

گلفروش که مالک این مغازه می باشد یک متخصص در امر ساختن گل ها برای مراسمات مختلف است و این فلز هلالی شکل سیاه رنگ را در گذشته برای یکی از پروژه های خود طراحی کرده بوده است. این قوس که روی دو پایه چوبی قرار گرفته است، در گذشته به عنوان سازه ای مخصوص کودکان برای بازی و بالا رفتن از آن در یک نمایش بزرگ استفاده شده است.

استودیو Sides Core تصمیم گرفت که این عنصر را به عنوان المان کلیدی و ویژه مغازه به کار گیرد، در نتیجه آن را به گونه ای در مغازه قرار داده است که فضا را به صورت مورب تقسیم می کند.

یک شاخه درخت در یک طرف این المان قرار گرفته که به تدریج و با گذشت زمان دور کمان فلزی رشد خواهد کرد، اما علاوه بر این، سیم چراغ های آویزی که از سقف آویزان شده اند به دور این کمان پیچیده شده اند. این عنصر همچنین می تواند برای به نمایش گذاشتن کارهای مختلف گلفروش استفاده شود.

به گفته معماران: ” این قوس تبدیل به عنصری مرکزی شده است و نقش عناصر دیگر در فضا را نیز تعریف می کند. اضافه کردن گل ها و چراغ ها به این المان، فضایی شبیه داربست های گیاهی را یادآور می شود. ”

دیوارها و سقف کاذب به رنگ طوسی نقاشی شده اند تا یک زمینه خنثی برای به نمایش گذاشتن رنگ های روشن گل ها ایجاد شود. اما کف فضا به شکل بتنی باقی مانده و در همه جا قابل مشاهده می باشد.

طراحان همچنین افزودند: ” فضاسازی انجام شده در این مغازه باعث افزایش تغییرات مداوم شکل و ظاهر گل و گیاهان می شود و خود را با آن وفق می دهد. ”

مالک مغازه همچنین می تواند ترکیبات دیگری از گل ها را روی یک جفت پایه ستون که از پانل های بتنی ساخته شده اند به نمایش بگذارد. پشت این پایه ستون ها باز است و جای مناسبی را برای نگهداری سبدهای گل فراهم کرده است.

طراحی داخلی گلفروشیدر طراحی داخلی گلفروشی کانتر مغازه در یک سمت فضا قرار گرفته و از پانل هایی مشابه پایه ستون ها ساخته شده است. علاوه بر این کانتر، در انتهای مغازه یک پارتیشن کوتاه وجود دارد که فضایی خصوصی تر را برای انجام کار در پشت آن به وجود آورده است.

از وسایل دیگری که در طراحی مغازه به کار برده شده اند می توان اشاره کرد به یک میز دایره ای شکل و صندلی های آن که فضایی را برای گفت و گو و مشورت گلفروش با مشتریان پدید آورده است.

استودیو Sides Core توسط Duo Sohei Arao و Sumiko Arao اداره می شود؛ دو معمار که اغلب طراحی های داخلی مینیمال انجام می دهند.

 

 

 

 

طراحی داخلی گلفروشی

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: dezeen