طراحی داخلی گالری هنری شاندونگ / TJAD

طراحی داخلی گالری هنری شاندونگ / TJAD

طراحی داخلی گالری هنری

معماری : TJAD

موقعیت: چین

مساحت: 52138 مترمربع

سال: 2013

محدوده ساخت و ساز گالری هنری شاندونگ شامل پنج طبقه روی زمین و یک طبقه زیرزمین دارای مساحت 52 هزار مترمربع می‌باشد. دوازده سالن نمایشگاهی از طبقه اول تا طبقه چهارم با مجموع مساحت 19.700 مترمربع و با 1600 مترمربع سطح اشغال راه‌های ارتباطی در مجموعه قرار دارند.

برای پاسخ به نیازهای پروژه بعنوان نقطه عطفی مهم برای توسعه شهر جینان به سمت شرق، گالری هنری جدید شاندونگ که در مرکز نمایشگاهی فرهنگی شاندونگ قرار دارد بایستی تبدیل به قلب وحدت‌بخش این فضا شود. از یک سو، این گالری هنری بایستی از فرم مکعبی‌شکل موزه و رابطه اتاق آرشیو و محور موزه تاثیر یپذیرد تا ساختاری به فرم “品” را شکل دهد. از سوی دیگر، گالری هنری بایستی در مقابل موزه و نسبت به آن یک مکعب بوجود بیاورد تا فرمی با طولی معین را شکل دهد، سپس طرح ویژگی‌های فرمی این گالری هنری را بعنوان ساختمانی چهار طبقه که در بخش‌هایی شش طبقه دارد به ظهور می‌رساند.

 

 

طراحی داخلی گالری هنری

با هدف بازتاب محیط اطراف و وخصوصیات جغرافیایی شهر جینان، طراحی معماری این گالری طرحی را ارائه می‌دهد که در آن فرم، گویی کوه‌ها و شهر به یکدیگر تکیه می‌کنند. حجم ساختمان از یک فرم کوه‌مانند با ارتفاع چهار طبقه به یک فرم مکعبی شش طبقه تبدیل می‌گردد. تحت ایده طراحی، ساختمان از تغییر شکل تدریجی از جنوب به شمال استفاده می‌کند. تعداد طبقات به تدریج با رفتن به شمال افزایش می‌یابد، و حجم ساختمان از ذوزنقه به مکعب تغییر می‌کند.

تصویر باغ سنتی چینی نیز با ایده طراحی آمیخته شده‌است. مقیاس و فضای این گالری هنری محدود است، بنابراین در پاسخ به دو فضای خالی در خارج ساختمان، طراح حجم ذوزنقه‌ای را در ضلع جنوبی قرار می‌دهد و به این طریق فضای قطری را افزایش می‌دهد.

 

 

 

طراحی داخلی گالری هنری

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: archdaily