طراحی داخلی کوشک / دفتر معماری سرسایه

طراحی داخلی کوشک / دفتر معماری سرسایه

طراحی داخلی کوشک

معماران: دفتر معماری سرسایه

مکان: اصفهان، ایران

معمار راهنما: بهنام سفیدی

مساحت: 470 مترمربع

سال پروژه: 2017

از زبان معمار: شاید یکی از پدیده های تلخ در زندگی مدرن امروز دور بودن از طبیعت می باشد. زندگی در آپارتمان های بی روح و جمع و جور، نیاز به حفظ ارتباط با طبیعت و دور بودن از هرج و مرج شهرها را در انسان بیدار کرده است. شهر کوچک کوشک در سمت غربی اصفهان و باغ های زیبای اطراف آن، همیشه یک انتخاب خوب برای تجربه یک زندگی مطلوب هستند.

در این پروژه، کارفرما درخواست ساخت یک خانه جدید در سازه ای قدیمی را داشت که از قبل در باغ او وجود داشته است و برای این ویلا جدید دو هدف در نظر داشت:

  • تجربه زندگی در منطقه در میان طبیعت
  • ساخت یک مکان مناسب برای دورهمی های آخر هفته و گذراندن وقت با دوستان

بنابراین در مراحل اولیه تفکر درباره طرح، شور و شوق کارفرما نسبت به طبیعت ما را بر آن داشت تا مرزهای بین فضای داخل و خارج خانه را از بین ببریم. اما به دلیل موقعیت باغ و تقاضای کارفرما برای حفظ کامل فضای داخل خانه از دید بیرون، به ویژه در زمان های میهمانی و دورهمی، ایجاد حداکثر شفافیت در تمام مدت امکان پذیر نبود.

راه حل ما برای حل این چالش شامل دو بخش بود:

  • تداوم طبیعت از بیرون خانه به فضای داخل آن
  • طراحی نماهایی انعطاف پذیر

بنابراین، درحالی که ساختمان خانه در میان طبیعت قرار گرفته، درون خود نیز دارای یک فضای طبیعی کوچک است! و می تواند در صورت نیاز فضای بسته خود را به طور بخش بخش یا کامل به بیرون باز کند. هندسه اصلی حجم ساختمان نتیجه ای از چرخش بین مسیر اصلی باغ و مسیر ورودی می باشد، به گونه ای که انگار خانه در تلاش است که چهره خود را به سمت میهمانان در حال ورود برگرداند و به آن ها خواشمد بگوید!

 در نتیجه ما برای قرار دادن طبیعت کوچک مورد نظرمان و ایجاد قلب “کوشک خانه”، جایی بهتر از این محل اتصال دو مسیر اصلی خانه نداشتیم.

طراحی داخلی کوشک

 

 

تحریریه پویانو: جعفری

طراحی داخلی کوشک

منبع: archdaily