طراحی داخلی کافی شاپ های مدرن با حس و حال دلچسب

طراحی داخلی کافی شاپ های مدرن با حس و حال دلچسب

طراحی داخلی کافی شاپ های مدرن ؛ کافه نشین ها خوب می دانند که یک کافه برای تبدیل شدن به پاتوق باید چه خصوصیاتی داشته باشد. جدا از عواملی مثل کیفیت خدمات، موارد دیگری نیز هستن که تاثیر آن ها بر نظر افراد قابل توجه می باشد. طراحی داخلی از جمله این موارد است. یک طراحی داخلی مناسب و ایده آل، می تواند نقش بسیار مهمی در شکل گیری حس و حال کافه داشته باشد. دقیقا همین موضوع است که فضای کافه های محبوب را دلچسب و خودمانی می کند؛ نکته ای که به کارگیری آن می تواند در طراحی دکوراسیون، تعیین کننده باشد.

در این مطلب به ایده های موثر در جهت به جریان درآوردن حس و حال مطلوب در کافی شاپ های مدرن خواهیم پرداخت.

پنجره ای به سمت خیابان

بسیاری از افراد هستند که تمایل دارند ساعات کافه نشینی خود را به جای خیره شده به یکدیگر یا دیگر افراد، با نگاه کردن به منظره خیابان و هر چه در آن می گذرد، بپردازند. مسلما برای چنین کسانی خیلی مطلوب خواهد بود اگر برخی از صندلی های کافه رو به خیابان قرار گرفته باشند. برای این که فضای پشت پنجره های کافه جای مناسبی برای چیدن میز و صندلی باشد، لازم نیست حتما با یک منظره رویایی سر و کار داشته باشید. اتفاقات روزمره و عادی که در خیابان شاهدشان هستیم نیز می توانند سوژه های جالبی برای قاب پنجره های یک کافه باشند. زمانی که شما این طرف، پشت پنرجه نشسته اید، هر آن چه در طرف دیگر می گذرد، یک داستان است.

جایی برای دل نوشته ها

کافه هایی که مردمی و پر از حس آدم های پر احساس هستند، همیشه طور دیگری جلب توجه می کنند. انگار در این کافه ها ردپای آدم ها بر جای می ماند و داستان شان روی در و دیوار نقش می بندد. آدم های کافه نشین، هر کدام برای خود مشغله ها و ماجراهای خاصی دارند. کافه جایی نیست که شما در آن به صرف یک لیوان قهوه و یک تکه کیک بپردازید و بعد هم راه تان را کشیده و بروید. کافه اگر کافه باشد، شما را جذب می کند، نگه تان می دارد، حس تان را عوض می کند و حتی زمانی که می خواهید از آن خارج شوید، ذهن تان را برای دوباره آمدن قلقلک می دهد. بعضی کافه ها اینطوری هستند. بعضی ها حتی شما را به نوشتن افکار و مشغله های تان دعوت می کنند و آن ها را مثل یادگاری نگه می دارند.

دکوری با جعبه های چوبی در طراحی داخلی کافی شاپ های مدرن

برای این که کافه، حال و هوای دلچسبی داشته باشد، نیازی نیست خرج های طراحی داخلی و انتخاب مبلمان، سر به فلک بکشد. بسیار هستند کافه هایی که دکورشان با یک ایده ساده و استفاده از حداقل امکانات طراحی و اجرا می شود و در نهایت هم به پاتوق همیشگی خیلی از کافه نشین ها تبدیل می شوند. با این حساب، می توان گفت برای داشتن یک کافه با فضای دلچسب و زیبا، یک روش خیلی ساده اما مبتکرانه نیز جواب می دهد. برای مثال، دکور کافه می تواند با جعبه های چوبی اجرا شود. اگر تعداد زیادی از این جعبه ها موجود باشد، می توان همه چیز را با کمک آن ها به شکل مورد نظر درآورد. هر ایده دیگری نیز می تواند به همین روش مورد استفاده قرار گیرد.

حس خوب دیوارهای آجری

این روزها تعداد کافه هایی که دیوارهای آجری رنگ نخورده دارند، زیاد شده است. اگر بخواهید حال کافه طوری باشد که افراد بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و با آرامش اوقات خود را بگذرانند، بهتر است تجملات و تکنولوژی را کنار بگذارید. محیط کافه باید خودمانی باشد تا بشود برای یک ساعت هم که شده، در فضای آن نشست و آسود. یک دیوار آجری شاید بتواند گزینه مناسبی برای طراحی چنین کافه ای باشد. حس و حالی که دیوارهای آجری دارند، با هر چه در بتن و سنگ و کاشی می بینید، فرق دارد. آجر انگار خاکی تر از همه است، شکل و رنگ آن گرم است و حسی که می سازد، خیلی راحت تر به دل آدم می نشیند. حس کوچه های تنگ محله های قدیمی با آدم های خوب و دل های صاف.

حیاط پشتی دوست داشتنی در طراحی داخلی کافی شاپ های مدرن

حیاط پشتی از آن قسمت هایی است که هر کافه ای ندارد. این فضا را کافه هایی دارند که در طبقه همکف یک بنای قدیمی قرار دارند و یا طراح آن ها از اول به در نظر گرفتن آن توجه داشته است. خلاصه، هر چه باشد، حیاط پشتی کافه ها از آن بهشت های کم نظیری است که دل هر کافه نشینی را می برد. این حیاط پشتی های دنج و دلچسب، با صندلی های راحت و سکوهای متعدد برای دورهمی های دوستانه جان می دهند. فضای حیاط پشتی را باید با گیاهان شکل داد. حیاطی که درخت نداشته باشد، دیگر حیاط نمی شود. همه چیز در حیاط پشتی یک کافه باید طوری باشد که با ورود به آن، انگار برای ساعتی به یک فضای دور از هیاهو پناه برده باشید.

شعارهای مخصوص کافه نشینی

اگر یکی دو بار به کافه های دنج رفت و آمد کرده باشید، حتما متوجه شده اید که آدم های کافه نشین از اصطلاحات خاصی استفاده می کنند. دنیا آن ها انگار با بقیه فرق دارد، حتی شده در چند ساعتی که به کافه پناه می آورند و از زندگی شلوغ شهری فاصله می گیرند. حرف هایی که کافه نشین ها با هم می زنند، گاهی طعنه و کنایه، گاهی شعر و شعار و گاهی هم درد دل های ساده ای است که فقط باید گفته شود. از میان این حرف ها، بعضی ها معروف ترند، بر زبان همه نقش می بندند و انگار یک جور شعارند. این شعارها را می توان قاب کرد و به دیوار زد. اگر شعارها هر روز عوض می شوند، یک تخته سیاه بیشتر به کار خواهد آمد.

قالیچه های گرم و دعوت کننده

قالیچه را شاید کمتر کسی برای جایی جز فضای منزل مناسب بداند، اما کافه ها از این قضیه مستثنی هستند. کافه ها برای این که گرم و خودمانی تر شوند، هر ایده ای را به هر شکلی که باشد، پذیرا خواهند بود. کافه محبوب خیلی ها جایی است شبیه اتاق شخصی خودشان. آن چه باعث می شود اتاق ما همیشه گرم و خواستنی به نظر بیاید، تا حد زیاد به چیدمانی بر می گردد که مورد استفاده قرار داده ایم. فرش هم یکی از آن چیزهایی است که در چیدمان اتاق، نقش مهمی ایفا می کند. حال اگر این فرش ها را به فضای کافه هم بیاوریم، همان حس و حال دعوت کننده اتاق را می توان شبیه سازی کرد.

قفسه های پر از داستان در طراحی داخلی کافی شاپ های مدرن

آن چه بر در و دیوار کافه می گذرد، بیشتر از آن چیزی که فکر می کنید در شکل دادن به حس جاری در فضا نقش دارد. شاید شما هم با کافه هایی رو به رو شده باشید که در و دیوارشان داستان دارد. قفسه های کوچک و بزرگی که دکور دیوارهای این کافه ها را تشکیل می دهند، هر کدام وسیله ای را در خود جای داده اند که برای خودش قصه ای دارد. اکثر وسایلی که در این قفسه ها جای می گیرند، وسیله های قدیمی و حتی عتیقه هستند که گاهی یادآور خاطرات ما هستند. برخی دیگر نیز به صورت ناخودآگاه، شما را به یاد فیلم، شخص یا مکانی می اندازند که خیلی وقت پیش دیده اید.

کتاب برای دوستداران مطالعه

اگر بگوییم اشتراکات خاصی بین افراد کتابخوان و کافه نشین وجود دارد، مسلما اشتباه نکرده ایم. بسیاری از کتابخوان ها به کافه نشینی علاقه دارند و در مقابل نیز افراد کافه نشین همیشه با کتاب میانه خوبی داشته و دارند. حداقل می توان گفت که تا بوده همین بوده است. خلاصه این که اگر کافه ای طراحی می کنید، بد نیست قسمتی از آن را به فضای مخصوص کتاب خواندن اختصاص دهید و یا دست کم چند قفسه کتاب برای آن ها که تنها به کافه می آیند و اهل مطالعه هستند، در نظر بگیرید. کتاب از آن چیزهایی است که هم در کافه به کار می آید و هم دکور آن را زیباتر خواهد کرد.

گلدان های سبز زندگی بخش در طراحی داخلی کافی شاپ های مدرن

کافه نشین ها خوب می دانند که حضور گیاه تا چه حد می تواند بر محیط کافی شاپ تاثیرات مثبت بگذارد. کافه های محبوب امروزی، آن ها هستند که در هر گوشه شان یک گلدان دیده می شود. گلدان ها فضای گرم و صمیمی مد نظر شما را به سادگی ایجاد کرده و زیبایی دلپذیری به کافه می دهند. طاقچه ها، کنج ها، قفسه ها، میزها و حتی دیوارها برای گذاشتن این دوستان زندگی بخش مناسب هستند، پس هیچ وقت بهانه نداشتن فضای کافی را دلیل حذف گیاهان نکنید. آدم هایی که برای گذراندن وقت به کافه می آیند، از حضور این گلدان ها استقبال خواهند کرد.

طراحی داخلی کافی شاپ های مدرنگوشه های دنج و پر طرفدار

اگر به جمعیت کافه نشین ها دقت کرده باشید، احتمالا متوجه این موضوع شده اید که بسیاری از افراد، قسمت های دنج یک کافه را به دیگر فضاهای آن ترجیح می دهند. دقیقا به همین خاطر است که کنج ها سریع تر از فضاهای میانی پر می شوند. این کنج های پر طرفدار، معمولا به این دلیل محبوبند که دور از دید قرار داشته و رفت و آمد به مراتب کمتری نیز در اطراف شان صورت می گیرد. خلاصه این که گوشه ها را هرگز خالی رها نکنید و تا می توانید از این خصوصیت جذب کننده آن ها استفاده کنید. اگر فضایی در ذات خود دنج است، با چیدمان مناسب، آن را دنج تر کنید.

 

 

 

طراحی داخلی کافی شاپ های مدرن

تحریریه پویانو

نظرات (5)

shamsatr21

دنبال ایده برای طراحی کافی شاپ بودم. مرسی ایده های خوبی داشت.

mohandes.rajabi

میشه مطلبی در رابطه با کافی شاپ مدرن هم بزارید.تشکر

niloofar

طراحی داخلی کافی شاپ های شیکی بود.

zia.salimi

متشکر خوب بود

ali

ممنون. مطلب مفیدی بود.