طراحی داخلی کافه رستوران در جنوب ایتالیا

طراحی داخلی کافه رستوران در جنوب ایتالیا

طراحی داخلی کافه رستوران ؛ استودیوی ایتالیایی دیوراما، یک خواربارفروشی را در پوگلیا به یک کافه و رستوران تبدیل نموده و در آن از گیاهان استوایی، کاغذ دیواری فلامینگو و درختان نخل نئون استفاده نموده‌است.

این تیم طراحی قبلا پروژه یک رستوران دیگر به نام بلوم‌بیچ را برای همین کارفرما اجرا نموده‌بود که شامل بازسازی این رستوران در شهر ساحلی ایتالیایی مولفتا می‌شد.

دیوراما درباره این طراحی چنین توضیح می‌دهد: «تمرکز ما بر پررنگ نمودن نقش خورشید، تازگی و طراوت و آوردن موج‌های ساحل به شهر بود.»

«مشتریان ما، گیانلوییگی و رینو، کاملا صریح بودند: خواسته آن‌ها طرحی چشمگیر و اصیل در شهر بود، چیزی تازه، خیال‌برانگیز و راحت. شهرت آن‌ها بابت رویکرد خلاق و جوانشان است.»

تیم دیوراما، برای رسیدن به این هدف از تاثیر نمادهای استوایی به همراه مصالح مصنوعی و سنتی استفاده نمود. سطوح صیقلی فلزی و نازک‌کاری‌های چوبی با کاغذدیواری با طرح گیاهان و لوازم ساخته‌شده از ساقه نخل همراه می‌شود و یک زیبایی استوایی را خلق می‌کند.

سه فضای اصلی این رستوران با مساحت 230 مترمربع را تعریف کرده‌اند و تم‌های متمایزی متناسب ابعادشان به آن‌ها اختصاص یافته‌است.

فضای اول و اصلی، فضایی غارمانند است که هدف آن غرق کردن مراجعین در حس و حال خاص کافه است. یک پیشخوان فیروزه‌ای رنگ به طول ده متر در طول فضا کشیده شده‌است و کاغذدیواری‌هایی با طرح گیاه، چراغ‌های چوبی و مقدار زیادی از گیاهان استوایی آن را تکمیل می‌کنند.

بطری‌هایی در قفسه‌بندی مشکی و برنجی پشت پیشخوان چیده‌ شده‌اند و با میزها و نیمکت‌های فضا دارای هماهنگی هستند.

فضای دوم، اتاق کشیده‌ای است که با پیشخوان و صندلی‌ در دوسوی اتاق، دیوارهای روشن، کف سنگفرش و نورپردازی ملایم از کوچه‌های کوبا الهام گرفته‌است.

اتاق سوم به منطقه محلی اشاره دارد، دیوارهای سنگی اولیه ساختمان را بدون پوشش باقی گذاشته و با استفاده از نورپردازی نواری قوسی‌شکل بر فرم سنتی سقف طاق ضربی ساختمان تاکید نموده‌است.

آینه‌های دکوراتیو برگزیده و نقوش وینتج برای تزیین فضای غذاخوری و خلق حس و حالی دنج و آرامش‌بخش بکار رفته‌اند.

 

این رستوران دارای مبلمان دست‌سازی است که طراحی آن‌ها توسط خود گروه دیوراما و ساخت آن‌ها توسط مردم هنرمند محلی صورت گرفته‌است. پیشخوان اصلی، میزها و مبل‌ها از جمله این وسایل دست‌ساز هستند. این استودیو همچنین از مصالح بومی‌ برای خلق لوازم فرعی فضا همچون پوشش لامپ‌ها استفاده نموده‌است.

 

 

 

طراحی داخلی کافه رستوران

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen