طراحی داخلی پنت هاوس در بارسلونا / معمار Susanna Cots

طراحی داخلی پنت هاوس در بارسلونا / معمار Susanna Cots

طراحی داخلی پنت هاوس ؛ طراح داخلی Susanna Cots طراحی داخلی یک پنت هاوس را برای یک خانواده در بارسلونا، اسپانیا انجام داده است. چیزی که در این طراحی بسیار به چشم می آید، استفاده از شیشه هایی با قاب سیاه رنگ می باشد. در بیرون خانه، یک فضای تفریحی و یک حوض وجود دارد. گیاهان گلدانی که در این فضا به کار رفته اند، حریم خصوصی خانه را در برابر همسایه های کناری حفظ کرده اند.

در داخل خانه، فضایی روشن با دیوارهایی سفید رنگ به وجود آمده است که با عناصر تیره رنگ موجود کنتراست ایجاد کرده اند، عناصری مانند مبلمان، شومینه و قاب در. یکی از دیوارهای سالن با قفسه های دیواری پوشیده شده است و فضایی مناسب را برای نگهداری و در معرض تماشا قرار دادن کتاب ها و وسایل تزیینی پدید آورده است.

یک نیمکت کنار پنجره ای در بین این قفسه های دیواری و فضای ذخیره چوب های شومینه قرار گرفته است. پنجره بزرگ کنار این نیمکت، نور نسبتا زیادی را وارد فضا می کند و همچنین مناظری از فضای باز بیرون را نیز برای افراد فراهم کرده است.

آشپزخانه در کنار سالن نشیمن قرار گرفته است. نورهایی به شکل خطی ممتد روی سقف وجود دارند که از فضاهای مختلف عبور کرده و جلوه بصری جالبی را خلق کرده اند. کابینت های طوسی رنگ با کانترهای چوبی سیاه رنگ هماهنگ شده اند تا ظاهری معاصر را ایجاد کنند.

دیوارهایی شیشه ای با قاب های سیاه رنگ در دو طرف باز آشپزخانه وجود دارند که می توان در مواقع لزوم و برای جدا کردن آشپزخانه از دیگر فضاهای خانه از آن ها استفاده کرد.

در مقابل آشپزخانه و در پشت دیواری سفید رنگ، دو تا از اتاق خواب های خانه قرار گرفته اند. در هر کدام یک تخت خواب تک نفره و یک میز کار وجود دارد. این دو اتاق خواب دیزاینی آیینه ای و معکوس یکدیگر دارند و دارای یک حمام مشترک نیز هستند.

در انتهای راهرویی که به آشپزخانه می رسد، یک فضای تیره رنگ وجود دارد که داخل آن سرویس بهداشتی تعبیه شده است.

در داخل این فضا، دیوارهای، سینک روشویی و توالت همگی رنگی تیره دارند و اتمسفری بسیار جالب توجه را خلق کرده اند.

در ادامه راهرو و بعد از باکس تیره رنگ سرویس، اتاق خواب دیگری وجود دارد. این بار در فضا از چوب به شکل دیواره پشت تخت خواب استفاده شده است. عنصر جالب توجه دیگر فضای شیشه ای دوش با قاب بندی سیاه می باشد که در اتاق کاملا قابل رویت است.

ورودی این فضای دوش در رختکنی است که در پشت دیواره چوبی پنهان شده و فضایی است قفسه بندی شده. این قفسه ها همگی دارای چراغ های نواری می باشند تا نور فضا را به میزان کافی تأمین کنند.

در نزدیکی درب اتاق خواب حمام دیگری نیز وجود دارد. این حمام دارای دو آینه مستطیل شکل می باشد که در بالای یک سینک بزرگ با دو شیر آب آویزان شده اند.

طراحی داخلی پنت هاوساتاق خواب آخر خانه دو فضای خواب دارد که هر دو به یک سالن مشترک تلویزیون راه دارند. این فضای مشترک دارای قفسه ها و فضاهای ذخیره سازی متعددی می باشد. هر کدام از تخت ها در ارتفاع قرار گرفته اند تا در زیر آن ها فضای کار تعریف شود و میزکار قرار گیرد. درب های کشویی که در هر دو فضای خواب تعبیه شده اند، حریم خصوصی هر کدام از فضاها را حفظ می کنند.

این اتاق خواب همچنین یک حمام مشترک نیز دارد که دارای دو دوش در یک فضای مشترک می باشد. در بیرون حمام نیز تنها یک روشویی ساده قرار گرفته است.

 

 

 

طراحی داخلی پنت هاوس

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: contemporist