طراحی داخلی و نمای ساختمانی از آجر و سنگ آهک در باغ محلی لندن / معماری Office Sian

طراحی داخلی و نمای ساختمانی از آجر و سنگ آهک در باغ محلی لندن / معماری Office Sian

طراحی داخلی و نمای ساختمانی از آجر و سنگ آهک : یک بازشوی قوسی شکل در میان دیوار آجری این ساختمان در مرکز لندن طراحی شده است که ورودی یک مرکز اجتماعی با فضای داخلی شامل دیوارهای شیشه ای مشرف به باغ می باشد و از سمت خیابان نیز پوشیده شده است.

شرکتی در شرق لندن به نام Office Sian Architechture + Design این ساختمان را برای Phoenix Garden Trust طراحی کرده است، مکانی مخصوص انجمن باغ که در منطقه Covent Garden در انتهای غربی لندن واقع شده است.

ساختمان انجمن باغ فنیکس شامل فضایی می باشد که قبلا توسط بتن پوشیده شده و به شکل یک کلبه کوچک در گوشه ای از سایت، کنار کلیسای سنت گیلز، قرار گرفته بود.

سازه جدید فضایی چندمنظوره را در ورودی باغ به وجود آورده است که شامل سرویس های بهداشتی برای بازدیدکنندگان و فضایی برای میزبانی رویدادها و جشن های گوناگون و گروه های مدرسه ای می باشد.

این ساختمان به درخواست کارفرما برای داشتن یک فضا مانند برج دیدبانی که توجه عابرین را جلب کند، پاسخ داده است، درواقع هدف این طرح برقراری ارتباط با ارزش هایی همچون ثبات و جامعه می باشد که مسئولیت های اصلی در این سازمان می باشند.

سازه جدید همچنین دارای متریال ها و جزییاتی است که به معماری سنتی لندن اشاره دارند، مانند دیوارهای خارجی آجری و درب ورودی قوسی شکل.

به گفته معماران: ” ایده این طراحی از مفهوم اولیه ای از دیوارهای باغ شروع شده است، به عنوان استعاره ای از ایده های محدود، محرمانه و مرزبندی شده. ”

همچنین افزودند: ” در این ساختمان، با تأکید قوی بر بافت های محلی و طراحی پایدار، از جزییات قوی آجرکاری شده، متریال های فوق عایق، پمپ های حرارتی منبع هوا، بهره برداری از آب، و بام های سبز استفاده شده است؛ بنابراین به این شیوه باعث افزایش سطح تنوع زیستی منطقه شده است. ”

از آجر برای ایجاد هماهنگی میان سازه و دیوارهای کوتاه دورتادور باغ استفاده شده است. این متریال به ساختمان حس استحکام را افزوده که برای موقعیت آن، یعنی بخش مرکزی شهر، و همچنین نقش آن درون مجموعه باغ، مناسب می باشد.

در بالای این دیوارهای آجری در قسمت ورودی، یک سردر بزرگ از جنس سنگ آهک طراحی شده است که اسم باغ روی آن حک شده و حضور ساختمان کلیسای مجاور را با نمایی از متریال مشابه، پررنگ تر کرده است.

بازشوی قوسی در دیوار ساختمان درواقع یک در به سمت فضایی می باشد که به حیاط راه دارد. این فضا با آجر پوشیده شده تا حسی از تداوم و یکپارچگی با ساختار اصلی ایجاد کند.

کف سازی آجری فضا از حیاط و مسیرهای باغ تا داخل سالن چندمنظوره ادامه پیدا کرده، جایی که آجرها با الگوهای تزیینی کف را پوشانده اند.

طراحی داخلی و نمای ساختمانی از آجر و سنگاین سازه دارای یک دیوار شیشه ای می باشد که شامل درهایی به سمت باغ است؛ بنابراین باعث خلق ارتباطی یکپارچه بین فضای داخلی و باغ شده است.

 

برای سقف سالن و برای شکل دادن درها و دیوارهایی که فضاهای یک انباری و یک آشپزخانه کوچک را در پشت خود پوشانده اند، از تخته های سه لا استفاده شده است. این متریال در کنار یک جفت ستون چوبی ضخیم که سقف سازه را نگه داشته اند، انتخاب مکمل خوبی به نظر می رسد.

بام گیاهکاری شده فضای دیگری را به مساحت 90 مترمربع به فضای سبز باغ اضافه کرده است. بخش پایین تر ساختمان دارای یک باغ جداگانه است که از خیابان نیز قابل مشاهده می باشد و به نشان دادن هدف پروژه به عابرین پیاده در خیابان کمک می کند.

 

 

 

 

 

طراحی داخلی و نمای ساختمانی از آجر و سنگ

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: dezeen