طراحی داخلی همگام با دنیای جدید

طراحی داخلی همگام با دنیای جدید

طراحی داخلی همگام با دنیای جدید : شما به عنوان یک طراح باید نیاز‌ها و خواسته‌های کارفرمای امروزی را بدانید. همچنین شما به عنوان یک کارفرما باید روشن و شفاف بدانید که برای طراحی منزل خود چه میخواهید که میتوانید اینکار را خودتان انجام دهید و یا به دست یک طراح بسپارید. اما در هر دو صورت باید دانش کافی را در این زمینه داشته باشید. در این مطلب چهار نکته مهم و اساسی آورده شده‌است که باید پیش از شروع انجام هر کاری از آن مطلع باشید و آن را مد نظر قرار دهید.

 

از دنیای جدید طراحی غافل نمانید

همیشه به روز باشید. اما این نکته به این معنی نیست که هر اتفاق و ترند جدیدی را در دکوراسیون منزل خود پیاده کنید! وبسایت‌ها و مجله‌های معماری و طراحی داخلی را بخوانید و از آنچه که در این زمینه در جهان رخ میدهد مطلع باشید. سبک‌های مهم را بشناسید و سبک مورد علاقه خود را تعیین کنید. تصاویر مورد علاقه خود را جمع‌آوری کنید. این کار به ذهن شما جهت خواهد داد و به شما کمک میکنید در گفتگو با یک متخصص طراح بهتر سلایق و نظریات خود را انتقال دهید.

 

 

به کار بردن عناصر و المان‌های سنتی و ایرانی

طراحی داخلی همگام با دنیای جدیداز این نکته غافل نشوید منزل شما یک خانه ایرانی است. اشیا سنتی به دکوراسیون منزل شما هویت خاصی میدهد و به آن رنگ و بوی ایرانی میدهد. در دنیای پیشرفت تکنولوژی و مدرنیته شدن ، خاطرات نباید در میان هیاهو زندگی شهری کمرنگ شوند. منزل شما باید ویژگی منحصر به فرد زندگی شما را به نمایش بگذارد. اشیا سنتی از راهکارهایی است که به وسیله آن میتوان هویت خانه ایرانی را نشان داد و در طراحی از آن بهره برد. اشیا قدیمی مثل ظروف سنتی و قدیمی ، فرش با نقش و نگار ایرانی و وسایلی که ممکن است از مادربزرگ پدربزرگ‌هایتان به شما رسیده باشد ، این عناصر ارزشمند را وارد دکوراسیون داخلی منزل خود کنید تاحس خاطره‌انگیزی و هویت را به وجود بیاورید.

 

طراحی داخلی درستدر طراحی داخلی همگام با دنیای جدید سادگی در الویت باشد

منزل خود را با عناصر غیر مفید و غیر کاربردی شلوغ نکنید. اینکار باعث ایجاد حس تنش میشود. خانه شما باید محلی امن و آرام برای آسودگی ذهن و جسم شما باشد پس اشباع کردن آن با اسباب و وسیله‌های اضافی به لحاظ بصری این آرامش را بر هم خواهد زد به علاوه اینکه شما مطمینا دوست ندارید با هر قدمی که در خانه برمیدارید دستتان به وسیله‌ای بخورد!  لیستی تهیه کنید و از وسایل اضافی منزلتان که فضایی مفید اشغال کرده‌اند خلاص شوید. این کار به شما کمک خواهد زمان بعدی که برای خرید یک وسیله بی استفاده وسوسه شدید دست نگه دارید! به این ترتیب از هزینه‌های اضافی برای دکوراسیون نیز جلوگیری خواهد شد.

همیشه به خاطر داشته باشید که زیبایی در سادگی است.

امکانات و محدودیت‌های سایت خود را بشناسید

این مهم است که شما در چه شهری با چه آب‌وهوایی زندگی میکنید و منزلتان کجا قرار دارد. آیا منزل شما جایی است که میتوانید از دیدن یک منظره زیبا لذت ببرید و یا بازشو‌ها تنها به عنوان نورگیر نصب شده‌اند و شما ترجیح میدهید منظره زشت ساختمان‌های بلند روبه‌رویی را نبینید! همه این موارد در انتخاب رنگ و متریال‌های داخلی ، نحوه نورپردازی ، نوع مبلمان و چیدمان آن‌ها تاثیر گذار خواهد بود. به عنوان مثال در یک اقلیم گرم رنگ‌ها و متریال‌ها باید روشن باشد تا حس گرما را در منزل تشدید نکند. دکوراسیون یک خانه ساحلی با آپارتمانی در شهر متفاوت است و هر کدام ویژگی‌های خاص خودش را دارد. چنانچه از داشتن چشم‌اندازی زیبا بهره مند هستید یک میز قهوه‌خوری در کنار پنجره میتواند مناسب باشد.

به طور کلی باید به آنچه که سایت منزل شما بهتان القا میکند برای معماری داخلی احترام بگذارید و نباید بتوانید دکوراسیون را از خانه‌ای به خانه‌ای دیگر در جایی دیگر منتقل کنید.

 

 

طراحی داخلی همگام با دنیای جدید

تحریریه پویانو| نبیلو