معماری و طراحی داخلی هتل آمارین / شرکت معماری STUDIO UP

معماری و طراحی داخلی هتل آمارین / شرکت معماری STUDIO UP

معماری و طراحی داخلی هتل آمارین

معمار: STUDIO UP

موقعیت: روونیج، کرواسی

زیربنا: 27046 مترمربع

سال: 2016

هتل آمارین واقع در یک جنگل انبوه کاج، در لبه شرقی منطقه توریستی «مونسنا-والدالیزو» است. از شبه‌جزیره این منطقه که نگاه کنیم، این هتل به سمت روینج دنیز، افق دریاهای دور و جزیره کوچک فیگارولا رو کرده و انحنا دارد.

معماری و طراحی داخلی هتل آمارین ؛ این هتل دارای یک سالن سینما، دو ساحل، سه استخر داخلی، سه حمام داغ داخلی، چهار استخر خارجی، چهار سوییت آپارتمانی، چهار سونا، پنج زمین بازی خارجی، پنج اتاق سلامتی، شش رستوران و کافی شاپ ، 10 فضای داخلی مختص کودکان و دویست و هفتاد و شش اتاق دو تخت‌خوابه است. این هتل پذیرای خانواده‌ها و مسافرین است و آن‌ها را به این مجموعه در کنار دریا دعوت می‌کند.

چگونه می‌توان هتلی خلق کرد که در آن ده‌ها فضای متنوع، منسجم و آشنا درک شوند؟ هتلی که در آن افراد به جای صرفا مصرف کردن، در تفریحات شرکت کنند و تجربه سفر خانوادگی قویا ماندگار شود. فضاهای عمومی و خصوصی به دو گروه تقسیم می‌شوند. فضاهای عمومی در طبقه همکف جای دارند در حالیکه اتاق‌ها در طبقات بالاتر مستقر اند. قسمت عمومی دارای یک کاراکتر سرزنده است، درحالی که فضای خصوصی خیال‌برانگیز و آرام است.

فضای میان این دو ناحیه متشکل است از: تونل‌های منحنی، رمپ‌هایی در هوا، یک مارپیچ، مسیر معلق شدن، یک راه‌پله تکه تکه، یک لابی با باغچه معکوس و کافه، یک پذیرش میکادو-مانند و یک شبکه آبی بعنوان فضای بازی.

تمام فضاهای عمومی دارای ارتباط مستقیم با زمین باز و فضای باصفای خارج هستند، که در راستای نیازهای برنامه این پروژه به طریقی بدون ترتیب و بی‌الگو سازمان یافته‌اند.

کاراکتر قلمروی فضای عمومی پویا، پر از تلاقی‌های غیرمنتظره، قاب‌ها، بازی با ادراک و سازه‌های وسوسه‌آمیزی است که از دل زمین بیرون زده‌اند. اتاق‌ها منظر خودشان را عمل می‌آورند. این فضا سرشار از رویدادهای گوناگون است و حس کنجکاوی آنجا پاسخ داده‌ می‌شود که هر بال مانند صفحات یک کتاب پاپ-آپ ظاهر می‌گردد. فضاهای خارجی مناظر رنگارنگی را با فعالیت‌هایی که به طور همزمان در آن‌ها برگزار می‌گردد، شکل می‌دهند.

 

 

هندسه‌های جدید، منظر مسحور کننده و طراحی گرافیکی محیط در این پروزه ظاهر می‌گردند. جنبش نیز در این پروژه مطرح است – نقاطی که روی جاده‌ها چشمک می‌زنند، آینه‌ها و چینش و ترکیب‌بندی گیاهان حاکی از این جنبش هستند. کریدورها در حالی که تبدیل به مسیری در میان باغچه‌های گل، تپه‌ها و زمین‌های بازی می‌شوند، از فضای خارجی رها می‌گردند و بازدیدکننده را با خود هدایت می‌کنند.

 

بدنه خارجی طبقه همکف با یک نمای پیوسته و انعکاس‌دهنده که تصویر بازتاب جنگل را بخش بخش می‌کند، یک اثر رنگارنگ ایجاد می‌کند و چشم‌انداز منظر پیوسته را نیز وسیع‌تر می‌کند.

 

حوزه خصوصی با مناظری زیبا از مجمع‌الجزایر رووینی، به طرز غافلگیرکننده‌ای سفید است. خنثی، ساده، اسرارآمیز است و به کمک یک پرده شفاف خارجی در برابر نور خورشید، در سایه قرار دارد.

 

عناصر سرگرم‌کننده روی دیوار، قوه تخیل را برمی‌انگیزد و سپیدی آن به تفکر کمک می‌کند. این محدوده خصوصی از خط ساحلی و شکل ارگانیک آن تبعیت می‌کند و برای فواصل دور از دریا و جنگل چشم‌انداز آن‌ها را تامین می‌نماید. توالی پویای تمایزهای فضایی، کودکان و والدین را به کشف بازی‌های جذاب ادراک، روابط میان کل و اجزایش، اشکال، تناسبات، مصالح، نور، سایه، رایحه و انعکاس‌ها ترغیب می‌کند.

 

آمارین: هتلی برای 1000 نفر، که در پایین، زمین را ناهموار کرده و در بالا سبک می‌گردد. شما را با رمپ‌های پیچ در پیچش بالا می‌برد، و یا در زمینی مجوف رها می‌کند. از درون آن، قدمی در میان جنگل بیرون بگذارید، و از چشم انداز یک پرنده و یا یک موش به همه چیز بنگرید.

معماری و طراحی داخلی هتل آمارین

 

 

 

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: archdaily