طراحی داخلی نمایشگاه pointONE پوینت وان / Suto Interior Architects

طراحی داخلی نمایشگاه pointONE پوینت وان / Suto Interior Architects

طراحی داخلی نمایشگاه pointONE

معمار: Suto Interior Architects

موقعیت: بوداپست، مجارستان

زیربنا: 300 مترمربع

سال: 2017

نمایشگاه «پوینت وان» در اول ماه ژوئن سال جاری در قلب بوداپست افتتاح شد. در این مرکز جدید، محصولات توزیع شونده توسط شرکت «دکورفلور»، براساس کانسپت طراحی داخلی فضا چیده شده‌اند. کانسپتی که توسط گروه معماری «سوتو» طراحی شده هر آنچه که برای یک نمایشگاه رایج است را تغییر داده‌است.

بصورت طبیعی، کسانی که با جریانات معاصر بین‌المللی طراحی آشنا هستند، ممکن است این سوال را از خود بپرسند: آیا بکارگیری محصولاتی مانند مبلمان، لامپ‌ها و لوازمی با برند Vitra، Diesel-Moroso و Diesel-Foscarini، کفپوش هایی همچون Cedit، Florim ، KAZA Concrete ، CP Parquet  و Milliken که بهره‌مند از زیبایی فراوان و کیفیت بالای تکنولوژی هستند، هر ایده‌ای را در طراحی داخلی به سمت موفقیت سرازیر نمی‌کند؟ اما کدامیک از ما هست که یک آپارتمان، یک فروشگاه یا یک دفتر را به طرزی اغراق‌آمیز پر از محصولاتی با درجه کیفی بالا ندیده‌باشد؟

مکان پروژه پوینت وان که در یک نبش قرار گرفته و دارای یک طبقه گالری است، امکان ملاقات میان طراحان و تولیدکنندگان را نیز فراهم می‌کند. علاوه بر این، گروه فضاها یک اتاق کنفرانس را فراهم می‌کنند که قابل اجاره به شرکای پوینت وان برای انجام مذاکرات و جلسات آن‌ها می‌باشد. بنابراین، این محل بطور همزمان هم یک نمایشگاه و هم یک محل برگزاری ملاقات است و کانسپت طراحی داخلی بایستی جوابگوی این عملکرد پیچیده باشد. کاتا سوتو، طراحی داخلی، در یک مصاحبه این طراحی را اینچنین توصیف می‌کند: «اتمسفر کلی فضا یادآور یک باشگاه جذاب است». و حقیقتا هم در اینجا ما نمایشگاهی بدون ترکیب شلوغ نمونه‌ها و ردیف لوازمی مانند صندلی و لامپ را شاهد هستیم. فضاها، گوشه‌ها و فرورفتگی‌ها همگی کمک می‌کنند تا محصولات لمس و بررسی شوند ولی در عین حال «عملکردی» باقی می‌مانند: در یک نقطه شاهد یک سالن دنج با نورپردازی ملایم هستیم، آن طرف‌تر یک پیشخوان و کمی آنسوتر، یک طراحی بخصوص با تمرکز بر نمایش مجموعه‌ای از کفسازی‌ها مشاهده می‌شود و توسط یک سرویس بهداشتی که بیشتر شبیه به یک حمام جادار است، کامل می‌شود.

طراحی داخلی نمایشگاه pointONEبا این وجود، این واحدهای فضایی دارای روایت‌ها و ترکیب‌های الهام‌بخش در درونشان هستند؛ داستان‌هایی که توسط اشیاء معاصر درونشان نقل می‌شوند. بسیار شگفت‌انگیز اس که طراحان چگونه تنها تعداد محدودی شیء در این فضاهای منفرد بکار برده‌اند تا در فضایی آرام‌تر مبلمان هندسی و ساده شده این فضاها را با نمونه‌های ارگانیک و غیرمعمول ‌آن‌ها ادغام کنند.

 

 

 

 

طراحی داخلی نمایشگاه pointONE

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: archdaily