طراحی داخلی مهد کودک با فضای چوبی گرم در بروکلین

طراحی داخلی مهد کودک با فضای چوبی گرم در بروکلین

طراحی داخلی مهد کودک ؛ مقادیر قابل توجه چوب، رنگ‌های پاستلی و اشارات رنگی تند و زنده برای ساخت این مهد کودک در بروکلین استفاده شده تا همچون «خانه دوم» کودکان باشد. دو استودیوی محلی بارکرفریمن (BFDO) و فورماتیو (4|MATIV) برای ساخت شعبه دوم پیش‌دبستانی خیابان مپل با یکدیگر همکاری نمودند.

یک فضای ایده‌آل در مجموعه‌ای نوساز و با کاربری‌های مختلف در نزدیکی شعبه اصلی پیش‌دبستانی پیدا شد که در محله‌ای در حال تغییر در جاور پراسپکت پارک بروکلین قرار داشت.

تیم طراحی می‌بایست تمام عملکردهای لازم برای هر دو گروه کودکان و مربیانشان را در فضا وارد و محیطی مشوق یادگیری و بازی طراحی می‌نمود.

تیم طراحی پروژه را اینچنین وصف می‌کند: «این پیش‌دبستانی خود را خانه دوم کودکان تلقی می‌کند، جایی که همکاری و مشارکت مورد تاکید قرار می‌گیرد، هر کودک در محیطی گرم و مراقبت‌شده رشد می‌یابد و خلاقیت و بازی در اولویت اول یادگیری هستند.» «این مفاهیم، روند طراحی و برآمد آن را شکل داد، چرا که طراحان به جستجوی راه‌حل‌های پربازده در پاسخ به این نیازها برآمدند.»

با دیوارهای سفیدرنگ و چوب افرا محیطی روشن و بانشاط پدید آمد. از چوب افرا در کفسازی، مبلمان، و درب‌های کشویی استفاده شده‌است. این درب‌های کشویی به داخلی دیوارها کشیده می‌شوند تا هر یک از سه کلاس اصلی را به دیگری مرتبط سازند و مقاطعی با اشکال غیرمعمول برای دور هم جمع‌شدن همکلاسی‌ها فراهم کنند.

هر سه فضا به یک بخش چندمنظوره مرتبط می‌شوند که دارای آشپزخانه بوده و در نقش یک کافه میزبان تمام حاضرین مجموعه است. هدف این آشپزخانه، تشویق به عادات خوب غذایی و تشویق به ارتباطات اجتماعی است.

تیم طراحی، این آشچزخانه را این‌گونه توصیف می‌کند: «طراحی منعطف آشپزخانه دارای وضعیت‌های باز و بسته است، و امکان استفاده از پس‌زمینه‌ها و گرافیک‌های متنوعی در آن فراهم است تا بتواند فعالیت‌های متنوعی را پوشش دهد.»

طراحی داخلی مهد کودکسرویس‌های بهداشتی نیمه‌بسته در میان فضاهای مختلفی قرار گرفته‌اند و دارای سطوح رنگی با سایه‌های ملایم سبز و آبی-خاکستری می‌باشند. رنگ‌های روشن‌تر علاوه بر نقاشی‌ها و اسباب‌بازی‌های کودکان، از طریق برش‌هایی حول حفره‌های درب و یک دیوار میخ‌دار در ورودی به فضا وارد شده‌است.

برای فعالیت‌های بیرونی، راه‌پله‌ای منتهی به یک تراس در بام با کفپوش های لاستیکی رنگارنگ می‌شود و طرح آن‌ها مانند تصویر بزرگ پیکسلی نقشه جزیره‌ها است. این قسمت با صفحات حفره‌دار آلومینیومی و ورقه‌های چوب سرو پوشانده شده‌است.

یک کلاس در فضای باز و یک دیوار سبز برای آشنا نمودن کودکان با طبیعت و گیاهان از فضاهای باز دیگر این مجموعه می‌باشند.

 

 

نقشه طبقه اول

 

 

نقشه طبقه دوم

 

 

 

طراحی داخلی مهد کودک

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی