طراحی داخلی منحصر‌به‌فرد با تایل چرم برای کف و دیوار

طراحی داخلی منحصر‌به‌فرد با تایل چرم برای کف و دیوار

01

متریال:

تایل‌های چرم که میتواند روی کف یا دیوار به کار رود فضای گرم و صمیمی‌تری به وجود می‎‌آورد و یک عنصر جذاب در دکوراسیون داخلی به شمار میرود.

پانل چرم دیواری میتواند یک عنصر ظریف و گرمابخش به اتاق اضافه کند. اما اشکالاتی دارند که بررسی میکنیم: اول اینکه حالت پانلی آن‌ها میتواند کمی رسمی و شخک به نظر برسد و از طرفی نصب و نگهداری آن دشوار و دلهره‌آور باشد.

خوشبختانه یک جایگزین خوب برای تایل‌های کاشی وجود دارد. این محصول در رنگ‌ها و شکل‌های بیشماری تولید میشود که میتواند مناسب برای فضای داخلی معاصر یا کلاسیک باشد. تایل‌های چرم میتواند ساده ، نقش برجسته یا لیزر حک باشد. آن‌ها به اندازه کافی برای استفاده در کف و هم در دیوارها مقاوم و با دوام‌اند. و بهتر از همه اینها ، تولیدکنندگان مختلف سیستم‌های نصب را طراحی کرده‌اند که قابل حمل هستند ، به این معنی که هر تایل میتواند تعویض ، تعمیر یا برداشته شود.

نکته‌ای ظریف درباره پانل‌های چرم

در اینجا پانل‌های چرم تجمل و زیبایی یک بنای قدیمی را به این نشیمن می‌بخشد. در ظاهر زیبا است اما اجرای آن چندان ساده نیست. به این خاطر که چرم غالبا از طریق چسباندن آن روی لایه‌ای تخته که به دیوار خشک پیچ شده است اجرا میشود. لایه تخته باید کاملا صاف باشد تا پانل‌ها بچسبند بنابراین پیش از آنکه پانل‌ها چسبانده شود باید کاملا سنباده خورده و تمیز شوند.

سپس ، اجراکننده پشت هر پانل چسب میزند و آن را در بسترش میفشارد و نگه میدارد تا کاملا بچسبد. همچنین باید مراقب باشد که چسب روی پانل‌های چرم چکه نکند چراکه ممکن است رنگ آن را ببرد.

زمانی که پانل‌های چرم روی دیوارها نصب شدند تبدیل به یک عنصر ثابت میشوند به این منظور که نمیتوان بدون آسیب رسیدن به دیوار اصلی آن‌ها را جدا کرد. چنانچه بخواهید انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشد تایل چرم مناسبتر است.

02

چگونه تایل چرم را اجرا کنیم؟

بر خلاف پانل‌های چرم سنتی ، کاشی چرم نصب راحت‌تری دارد ، به لطف سیستم قابل جابه‌جایی که برای کسانیکه خودشان میخواهند انجام دهند بهترین است. در کاشی‌هایی که از سیستم ولکرو استفاده میکنند ، پشت هر کاشی قلاب وجود دارد و روی دیوارها هم حلقه‌هایی تعبیه میشود و دو قطعه مثل کفش چسبی به هم متصل میشوند.

شیوه دیگر سیستم آهنربایی است که پشت هر کاشی قطعه آهنربایی نصب میشود که میتواند به هر سطح فلزی بچسبد یا هر سطح دیگری که با رنگ آهنربایی با براده‌های آهن پوشانیده شده است. براده‌های آهن و نه خود رنگ ، پشت آهنربایی کاشی را جذب میکند. زمانی که رنگ خشک شد ، سطح خشن دیوار سنباده زده و نرم میشود و سپس کاشی‌های چرم نصب میشوند. سیستم آهنربایی نیازی به چسب ندارد.

03

کجا کاشی چرم استفاده کنیم و چگونه آن را تمیز کنیم؟

از آنجا که کاشی چرم جاذب صدا است میتواند برای کف و دیوار استفاده شود و همچنین جنبه تعدیل سروصدا عملی برای هر اتاقی در خانه داشته باشد. بنابراین استفاده از آن در فضایی که سروصدا مهم تلقی میشود مناسب است ، اتاق خواب ، کتابخانه و اتاق مدیا بهترین مکانها هستند. کف چرم سرد یا گرم نمیشود و برای راه رفتن روی آن نرم و راحت است. اتاق خواب‌ها و نشیمن بهترین مکان‌ها برای استفاده از این عناصر دکوراتیو زیبا هستند.

بر خلاف شیشه و کاشی و سرامیک ، چرم برای استفاده در سطوح منحنی نیز زیبا و جالب است. چرم به حد کافی برای استفاده در یک سطح منحنی منعطف است. آنها معمولا دارای روکش ضد آب و ضد لک هستند بنابراین برای استفاده در آشپزخانه و سرویس‌ها نیز مانعی وجود ندارد. اما توجه کنید که به سرعت باید غذا ، نوشیدنی و روغن را از روی آن پاک کنید.

مانند کفپوش چوبی ، چرم هم میتواند خش بیفتد ، کنده شود یا تاب بردارد. طرفداران چرم ممکن است این نقص را در نظر نگیرند بلکه آن را جز جذابیت و شخصیت کلی چرم ببینند. با این حال اگر آسیب و کهنگی قابل مشاهده آن برای شما جذاب نیست بهتر است درباره اینکه در طولانی مدت چه احساسی به چرم خواهید داشت بیشتر فکر کنید.

کفپوش چرم نسبتا بادوام است و با استفاده و نگهداری مناسب میتواند تا دو دهه استفاده شود. برای حفظ آن به طور مرتب به سادگی گرد و غبار از روی آن بزدایید و بعد با یک دستمال پاک کنید. برای درخشش چرم یک یا دو بار در سال آن را واکس بزنید. چرم روی دیوارها هم میتواند جایگزین بهتری برای کاغذدیواری باشد.

04

در این اتاق چرم یک عنصر گرم و معاصر را به دکور می‌بخشد. همچنین صدا را جذب میکند و بافت را به این دیوار بزرگ اضافه میکند.

05

ترکیب چند رنگ مختلف کاشی چرم در این تصویر یکی از جذابیت‌های این محصول را آشکار میکند: اگر میخواهید دیوار چرمی خود را مجددا بیارایید ؛ کاشی که امروز خاکستری ، آبی و طلایی است میتواند سال بعد کرم یا خردلی شود! یا حتی ماه بعد!

بعلاوه بر این اگر لکه‌ای روی کاشی کف به وجود آمد و نتوانستید آن را پاک کنید میتوانید فقط کاشی آسیب دیده را تعویض کنید. بهتر از همه اگر زمان جابه‌جایی منزلتان است کاشی‌های قابل حمل خود را جمع کنید و بروید! فقط به خاطر داشته باشید که کمی رنگ آهنربایی یا پشت چسبی ولکرو برای کاشی‌های خود بیاورید!

گردآوری و ترجمه در تحریریه پویانو | نبیلو

منبع: houzz