طراحی داخلی مجتمع تجاری کوروش

طراحی داخلی مجتمع تجاری کوروش

طراحی داخلی مجتمع تجاری کوروش ؛ مجتمع کوروش در منطقه پنج شهرداری تهران و جنب تقاطع بزرگراه ستاری و خیابان ستاری واقع شده‌است. این ساختمان دارای کشیدگی شمالی جنوبی است و به لحاظ دسترسی سریع و آسان از طریق بزرگراه ستاری از شمال ، بزرگراه حکیم و خیابان پیامبر از شرق موقعیت مکانی ویژه‌ای داد.
این مرکز تجاری فرهنگی دارای ۱۸ طبقه (۹ طبقه زیر زمین)  ۱۱۱ واحد تجاری برای عرضه معتبرترین برندهای داخلی و خارجی ، رستوران و فودکورت ، شهربازی و ۱۲ سالن چند منظوره برای سینما است.

نمای ساختمان
با توجه به هویت ساختمان و حجم مکعب مستطیلی زاویه دار و بدون احجام کرو ساختمان ، نما نیز با اصول مینیمالیستی طراحی شده است. در نمای ساختمان دو دستگاه نمایشگر LCD بزرگ تعبیه شده است که تصاویر مربوط به پردیس سینمایی و یا هرگونه اطلاع رسانی دیگر را به نمایش میگذارد.

وجود یک حجم مکعب شیشه ای که طبقات دوم تا ششم را پوشش میدهد زیبایی خاصی به ساختمان میدهد. این طبقات شیشه ای با شیشه اسپایدر مربوط به فودکورتها و  رستوران هاست که چشم انداز زیبایی را به مناظر شهری اطراف میدهد.

از ویژگی های دیگر بدنه و نمای ساختمان کوروش حرکت آسانسورهای پانورامیک در بدنه غربی و جنوبی نما نیز بر زیبایی هر چه بیشتر آن افزوده است. این حرکت در نما کاملا متناسب با هویت ساختمان تجاری و فرهنگی و پردیس سینمایی است چرا که نشانه ای از پویایی و تحرک است.

ورودی ساختمان
در طراحی معماری به ویژه مجتمع های تجاری ورودی باید شاخص باشد. در مجتمع کوروش ورودی داری هویت و کاملا خود را از بدنه حجم جدا کرده و شاخص است. همچنین سطح پیاده روی عریضی در مقابل درب ورودی مجتمع قرار دارد که نیمکت هایی نیز در آن پیشبینی شده است و فضای مناسبی جهت تجمع و انتظار مراجعین فراهم کرده است. ورودی های اصلی شامل یک ورودی به صورت اریب در نبش خیابان و بزرگراه و یک ورودی هم در بزرگراه ستاری قرار گرفته است.

طراحی داخلی مجتمع تجاری کوروش

معماری
مجتمع دارای یک ووید و لابی مرکزی است که واحدهای تجاری پیرامون آن شکل گرفته اند.
جا به جایی بین طبقات از طریق آسانسورها و پله های برقی است که در همین ووید مرکزی قرار گرفته اند.
حرکت و پویایی در ووید مرکزی قابل مشاهده است که متناسب با هویت پویای مجتمع است.

سالن های فرهنگی

پردیس سینمایی کوروش با داشتن ۱۲ سالن چندمنظوره کنسرت سینما و آمفی تئاتر موقعیت کم نظیری نه تنها در سطح منطقه بلکه در سطح تهران ایجاد نموده است.
رستوران و شهربازی
با توجه به وسعت مجموعه نیازمند فضاهای خدماتی زیاد از قبیل رستوران و کافه در جهت رفاه مراجعین است. مجتمع کوروش با داشتن رستوران ها کافی شاپ فست فود و فودکورت پاسخگوی بازدیدکنندگان است و نیز موقعیت ویژه‌ای را برای ساکنین اطراف خود فراهم میکند و نیازهای ناحیه را براورده میکند.
ارتباط مستقیم فودکورت و شهربازی شرایط ایده ال را برای استفاده مراجعین فراهم میکند.
این بخش چشم انداز زیبایی از طریق پنجره های اسپایدر به بیرون دارد‌ که بر جذابیت آن می افزاید.


تراریوم
از ویژگی های منحصر به فرد مجتمع کوروش بخش تراریوم یا باغ شیشه ای است که گونه های متعددی از گیاهان حاره ای در آن جای گرفته اند. پارکینگ مجتمع کوروش با داشتن پارکینگ‌های طبقاتی مجهز قابلیتی بی‌نظیر در میان مراکز تجاری شهر محسوب میشود و نکته‌ای مثبت برای این ناحیه شلوغ است. این پارکینگ‌ها با امکان پارک ۱۶۰۷ خودرو از جدیدترین امکانات الکترونیکی در خصوص ورود و خروج پارکینگ و هدایت اتومبیل به سمت محل‌های پارک بهره‌مند است.

 

 

طراحی داخلی مجتمع تجاری کوروش

گرداوری در تحریریه پویانو: نبیلو
تصاویر: پویانو