طراحی داخلی فضاهای رنگارنگ برای جدیدترین هتل اوکو ، معماری داخلی پاتریک نورگت

طراحی داخلی فضاهای رنگارنگ برای جدیدترین هتل اوکو ، معماری داخلی پاتریک نورگت

طراحی داخلی فضاهای رنگارنگ ؛ طراح فرانسوی، پاتریک نورگت، یک زبان زیباشناسانه رنگی و خودمانی را برای جدیدترین شعبه هتل اوکو در محله «پورت دو ورسای» در پاریس انتخاب نموده‌است. نورگت همکاری با موسس هتل اوکو، اولیور دویس، را در سال 2009 آغاز نمود و کانسپت طراحی داخلی‌اش را در تمام هفت شعبه موجود هتل‌ اوکو در سرتاسر فرانسه –از جمله این پروژه که در مرکز پاریس است- پیاده نموده‌است.

کانسپت این طراح تکیه بر خطوط ساده و نرم، لبه‌های منحنی و لکه‌هایی از رنگ است که بدون غلبه یافت بر فضا، به فضاهای کوچک جان می‌بخشند.

هتل محله پورت دو ورسای فضایی را در میان ساختمانی با کاربری‌های مختلط و طراحی شده توسط ژان میشل ویلموت اشغال نموده‌است و مزین به دیوارهای پرده‌ای شیشه‌ای با نقوش شکسته است.

 

نورگت بر دکوراسیون داخلی 149 اتاق، مرکز سلامت و تندرستی و یک فضای 300 متری که کلوب نامیده می‌شد و مقصد مشترک تمام شعب هتل اوکو است، نظارت داشت.

کلوب دارای فضاهای متداول هتل‌ها همچون لابی، اتاق کنفرانس، اتاق صبحانه ، سالن و کافه با فضای باز و سالن-مانند با ایستگاه‌های کاری اختصاصی، میزهای جمعی غذاخوری، قفسه‌های کتاب و مرکز تندرستی با غذاها و نوشیدنی‌های متنوع است.

 

 

نورگت فضاهای نشستن راحتی را برای استراحت یا انجام کارهای معمولی در نظر گرفت که به قسمت‌بندی فضای بزرگ کلوب نیز کمک کرد. یک مجموعه رنگی تند متشکل از رنگ‌های اصلی بر فضا غالب بوده و نشاط و پویایی فضا را افزایش می‌دهد.

فضا اتاق‌ها رنگ‌های ملایم‌تری دارد. حمام اتاق‌ها دارای پوشش شیشه‌ای پوشیده شده با پرده‌های مات است که حریم خصوصی افراد را تامین می‌کند.

 

پرده‌هایی سنگین‌تر می‌توانند پنجره‌های تمام قد را بپوشانند و در عین حال برای پوشاندن فضاهای انبار در گوشه‌های اتاق‌ها نقش دارند.

هتل‌های اوکو هتل‌های چهارستاره‌ای هستند که برای مدرن، زیبا و پایدار بودن طراحی شده‌اند. اتاق‌های فشرده آن معمولا تنها 17 مترمربع مساحت دارند، اما به گونه‌ای طراحی شده‌اند که امکانات و آسایش را مهیا کنند.

 

نخستین شعبه این هتل در سال 2014 و در نانتس با برنامه‌ای مشابه با اتاق‌های کوچک، حمام‌های درون اتاق ساخته شده‌است که با دیوارهای حائل سفید رنگ و مواج جدا شده‌اند.

پورت دو ورسای پاریس همچون این پروژه از بسیاری از آثار نورگت بهره ‌می‌برد، از جمله چهارپایه‌های تابورت‌فیل برای آلیاس، صندلی چیس‌کامپس برای کریستالیا، قالی تاپیس‌اوکو برای نانیمارکینا که همگی در فروشگاه آنلابن هتل به فروش گذاشته شده‌اند.

 

 

 

 

طراحی داخلی فضاهای رنگارنگ

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen