طراحی داخلی فروشگاه کفش رگال / معماری NUDES

طراحی داخلی فروشگاه کفش رگال / معماری NUDES

طراحی داخلی فروشگاه کفش

معماری : NUDES

موقعیت: بمبئی، هند

زیربنا: 248 مترمربع

سال: 2017

این پروژه برای فروشگاه کفش‌ فروشی «رگال» در حومه شمالی بمبئی به نام «آندری» طراحی شد. مساحت پروژه به طور تقریبی 248 مترمربع است و شامل دو نیم‌طبقه برای انبار و آرشیو می‌باشد.

کفش‌فروشی رگال، اکنون دستخوش یک تغییر در ساختار برند از جمله تغییر ساختار سرویس‌دهی مغازه شده‌است. فروشگاه آندری یکی از چهار فروشگاه دیگری است که NUDES در حال طراحی برای کفش‌فروشی رگال است. محصولات ارائه شده شامل کفش، کیف، کیف پول و تزیینات است.

دستور طراحی شامل تعداد زیادی واحدهای نگه‌دارنده محصولات (SKU) است. برای کاهش دادن میزان تراکم این واحدها، یک جزیره مرکزی مواج برای نمایش محصولات طراحی شد. فرم موجی مرکزی دارای طبیعتی مرکب است و شامل عملکرد نمایش و نشستن کاربران به طور همزمان می‌باشد. ترکیب‌بندی این جزیره به گونه‌ای است که با گردش مشتریان در فضا، محصولات به تدریج در مقابل آن‌ها پدیدار شوند.

این قسمت، متشکل از 200 مکعب با ابعاد 28 سانتی‌متر است و از ترکیب اجزاء سخت و اجزاء نرم شکل گرفته‌است. اجزاء سخت برای نمایش محصولات و اجزاء نرم برای نشستن به کار می‌روند. 48 مکعب از مجموعه 200 مکعب، به نشستن اختصاص یافته‌است.

طراحی داخلی فروشگاه کفش

بر حسب دسته‌بندی میان کفش، کیف، کیف پول و لوازم تزیینی، اندازه واحدها به طور اختصاصی تنظیم شده‌است. دهانه‌های مثلثی خانه‌خانه که از طراحی مغازه گرفته ‌شده‌اند، روی پوسته‌ای قرار دارند که بعنوان حد فاصل درون و بیرون عمل می‌کند. این مثلث‌ها پوسته را متخلخل می‌کنند و به نور طبیعی و مصنوعی بیرون امکان نفوذ به درون فروشگاه را می‌دهند. نمای فروشگاه رو به غرب است و هنگام غروب خورشید طرح‌های جالب توجه روشنی تولید می‌شوند. این پوسته با استفاده از تکنولوژی CAD/CAM با ظرافت تکنولوژی برش واترجت تولید شده‌است. فضای داخلی تحت تاثیر رنگ غالب سفید و خاکستری است؛ این رنگ‌ها برای بیشتر به چشم آمدن محصولات ‌زمینه‌ای خنثی فراهم می‌کنند.

 

 

 

طراحی داخلی فروشگاه کفش

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

http://www.archdaily.com/874329/regal-shoes-nudes