طراحی داخلی فروشگاه دوچرخه VEIO7 / معماری lina architekci

طراحی داخلی فروشگاه دوچرخه VEIO7 / معماری lina architekci

طراحی داخلی فروشگاه دوچرخه

معماران: lina architekci

مکان: Poznan، لهستان

مساحت: 100 مترمربع

سال پروژه: 2017

از زبان معمار: VEIO7 گروهی از هواداران دوچرخه و دوچرخه سواری هستند که می خواهند این علاقه خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. آن ها قصد داشتند دوچرخه هایی با بهترین کیفیت را به مشتریان خود ارائه دهند، بنابراین تصمیم گرفتند مکانی منحصر به فرد را خلق کنند که بتواند علاقه و اشتیاق مشترکشان را منعکس کند. این کار به استودیو دوستانه lina سپرده شد.

VELO7: ” ما عاشق دوچرخه هستیم. می توانیم همیشه از آن استفاده کنیم، با آن مسابقه بدهیم یا فقط گردش کنیم. دوچرخه ها قطعا چیزی هستند که به ما انگیزه می دهند. ”

این دوچرخه سواران به فضایی چندکاربردی نیاز داشتند که بتواند به راحتی به عنوان یک مغازه برای فروش دوچرخه، ارائه تعمیرات و خدمات مخصوص دوچرخه، و جایی برای تست آن کاربرد داشته باشد. با توجه به این که در گروه VEIO7 همه چیز درباره دوچرخ ها می باشد، طراحان تصمیم گرفتند که دوچرخه را به عنوان کانسپت طرح در نظر بگیرند.

اشکال مثلثی و صفحات اریبی که در سراسر فشا از آن ها استفاده شده است، همگی شبیه به فرم دوچرخه می باشند. درواقع هندسه مخصوص دوچرخه در قفسه های دوچرخه های سفارشی ساخته شده نیز دیده می شود، و همین رح باعث شده تا برای به نمایش گذاشتن دوچرخه ها، فضای بیشتری وجود داشته باشد.

طراحی داخلی فروشگاه دوچرخهعلاوه بر الهام از دوچرخه، طراحان همچنین شکل بصری برند و لوگوی گروه را که توسط Minima Advertising People طراحی شده است، در نظر گرفتند. از آن جایی که این برند متعلق یه هواداران واقعی دوچرخه می باشد، باید تعهد و اشتیاق آن ها در سطح گرافیکی طراحی نیز منعکس می شد. فضای سیاه و سفید داخل این فروشگاه از نظر بصری با رنگ VEIO7 هماهنگ بوده و از طرفی چراغ ها و خطوط جداکننده فضاها نیز به شکل لوگوی مثلثی شکل آن شبیه می باشند.

پلان کلی فروشگاه در نهایت به شکل عناصر دوچرخه آماده شده است. فضاها به شیوه ای تقسیم شده اند که شکل یک چرخ دوچرخه را تداعی می کنند که بخش نمایشی دوچرخه ها دقیقا در وسط آن واقع شده است و خطوط پوششی اطراف آن نیز شبیه به میله های چرخ می باشند. فضای این مغازه شکلی پویا دارد که می تواند یادآور مسابقات دوچرخه سواری باشد.

 

 

 

 

طراحی داخلی فروشگاه دوچرخه

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: archdaily