طراحی داخلی فروشگاه خیابانی دوور در سنگاپور

طراحی داخلی فروشگاه خیابانی دوور در سنگاپور

طراحی داخلی فروشگاه خیابانی ؛ برند ژاپنی «کم‌دگرسون» چهارمین شعبه‌اش را در فروشگاه خیابانی دوور در یک سربازخانه قدیمی سنگاپوری راه‌اندازی می‌کند. فروشگاه خیابانی دوور در سنگاپور واقع در ساختمانی است که بخشی از مجموعه کومو (COMO) را شکل می‌دهد، که یک مرکز فرهنگی متشکل از مغازه ها و رستوران هایی با تمرکز بر طراحی آن‌ها است.

این فروشگاه جدید چهارمین شعبه از فروشگاه‌های دارای چندین برند است که تحت نظر طراح مد –ری کاواکوبو- قرار دارد. کاواکوبو موسس برند «کم‌دگرسون» در سال 1973 است. همانند شعب فروشگاه در نیویورک، لندن و توکیو، فضای داخلی این فروشگاه نیز تماما توسط کاواکوبو طراحی شد.

کاواکوبو در زمینه طراحی این فروشگاه چنین می‌گوید: «من به دنبال خلق نوعی فروشگاه بودم که تولیدکنندگان متعددی از زمینه‌های گوناگون در آن دور هم جمع شوند و یکدیگر را در فضایی پویا ملاقات کنند؛ ترکیب روح‌های متفاوت از یک خانواده و کنار هم قرارگرفتن آن‌هایی که یک خیال قوی را به اشتراک می‌گذارند.»

 

در داخل، برندهایی همچون بالنسیاگا، راو و تام‌براون در بخش‌های اختصاصی‌ای به طراحی خودشان قرار گرفته‌اند. مجموعه‌های متعلق به «کم‌دگرسون» در میان دو سازه بزرگ شیشه‌ای و فولادی جای گرفته‌اند.

قسمتی به نام «وایرفنس‌لابیرینت» که با دیوارهای مشبک فولادی محصور شده، لباس‌های زنانه از برندهایی چون جاکوموس، جی‌دابلیوآندرسون، مالی‌گودارد و وتمان را به نمایش می‌گذارد و لباس‌های مردانه در مجموعه‌ای از قفسه‌های مستقل فلزی در معرض دید قرار می‌گیرند. دیواره‌های منحنی حول قفسه‌هایی برای نمایش سایر محصولات برند «کم‌دگرسون» تعبیه شده‌است.

طراحی داخلی فروشگاه خیابانیدر مرکز فضا یک سازه کلبه-مانند رنگارنگ قرار گرفته، که یک جزء مشترک در تمام فروشگاه‌های خیابانی دوور در سرتاسر دنیا است. تضاد مجموعه‌ای از قوس‌های رنگی که تا سقف ده‌متری می‌رسند، با ردیف تیرهای مشکی‌ای که جزئی از معماری اولیه بوده قابل توجه است.

کاواکوبو فروشگاه خیابانی دوور را ابتدا در سال 2004 در خیابانی به همین نام در لندن راه‌اندازی نمود. شعبه دوم در سال 2006 در گینزو، توکیو راه‌اندازی شد و شعبه نیویورک نیز سرانجام در سال 2013 تاسیس شد.

 

 

 

طراحی داخلی فروشگاه خیابانی

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen