طراحی داخلی ساختمان Greycouch / معماری IDEACOUCH

طراحی داخلی ساختمان Greycouch / معماری IDEACOUCH

طراحی داخلی ساختمان Greycouch

معماران: IDEACOUCH

مکان: سئول، کره جنوبی

مساحت: 125 مترمربع

سال پروژه: 2017

از زبان معمار: GREYCOUCH یک ساختمان 4 طبقه است که در قلب یک منطقه مسکونی در سئول واقع شده است. این ساختمان سیمانی خاکستری رنگ سخت در میان ساختمان های مدرن معمولی کره ای که نمایی از آجرهای قرمز رنگ دارند، به نظر ناتمام می رسد.

طراح فضا، Taehyun Ryu (مدیر اجرایی IDEACOUCH) به جای استفاده از فضای داخلی و به نمایش گذاشتن سبک زندگی و شخصیت مالک آن، روی به حداقل رساندن زیبایی تشکیل دهنده نمای ساختمان تمرکز کرده است.

در کره جنوبی، کشوری که پیشرفت اقتصادی سریعی را تجربه کرده است و دارای تراکم بالایی از جمعیت می باشد، دور از انتظار نیست که فضاهای خصوصی آن نیازمند این باشند که تا حد امکان بزرگ به نظر برسند، یا به جای آن به گونه ای طراحی شوند که بهره وری فضایی را به حداکثر برسانند.

با این حال، تحولات فرهنگی و اجتماعی پس از مدتی باعث تغییر چنین ادراکی شده اند و در حال حاضر مردم به طور فزاینده ای روی زندگی شخصی کاربردی و عملی خود و خودنمایی تمرکز می کنند. بر این اساس، طراح تلاش کرده است تا ترکیب بندی و تقسیم بندی جدیدی را در پلان خلق کند و در عین حال از انعکاس شخصیت مالک در رنگ ها و سبک به کار رفته در فضا اطمینان حاصل کند.

با توجه به فضای عمودی باریک درون ساختمان، از پله های شیشه ای استفاده شده تا کارایی مسیر سیرکولاسیون و جداسازی فضا به حداکثر برسد. هر طبقه نیز توسط توسط پله ها به فضاهای گوناگون با کاربردهای گوناگون تقسیم شده است. برای استفاده کارآمد از فضا، طراح شکل مستطیلی پلان را حفظ کرده و سیرکولاسیون و عملکردهای مختلف را در آن جای داده است.

طراحی داخلی ساختمان Greycouchسالن نشیمن و آشپزخانه در طبقه سوم قرار داده شده اند و از آن جایی که مالک از برپایی میهمانی و انجام آشپزی برای دوستانش لذت می برد، مهم ترین فضاها در زندگی روزمره او محسوب می شوند. علاوه بر این، فضای تماشای تلویزیون، فضای بازی های ویدئویی، و سایر فعالیت های معمول روزانه کارفرما در این طبقه در نظر گرفته شده است.

طبقه های دوم و چهارم ساختمان با فضاهای استراحت و به ویژه خواب اشغال شده اند. این فضاها دارای کنترل نور مناسب و نورپرازی منحصر به فردی هستند که محیطی دنج و دلپذیر را پدید می آورند. در طبقه چهارم یک تراس وجود دارد که در طول تابستان به عنوان استخر شنای کوچکی نیز کاربرد دارد.

    

 

 

 

 

طراحی داخلی ساختمان Greycouch

نحریریه پویانو: جعفری

منبع: archdaily