طراحی داخلی رنگارنگ به سبک آرت دکو

طراحی داخلی رنگارنگ به سبک آرت دکو

طراحی داخلی رنگارنگ به سبک آرت دکو ؛ سبک آرت دکو که نام خود را از نمایشگاه بین المللی هنرهای تزئینی و صنعتی مدرن Exposition Intenationale des Arts Decoratifs Industriels et modernes در سال ۱۹۲۵برگرفته است، در یک کلام سبکی مجلل و پر زرق و برق و در عین حال مدرن در هنرهای دکوراتیو، مد، جواهرات، مبلمان و طراحی داخلی است که اوج خود نمایی آن در سالهای بین جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم بوده است. شاید بتوان گفت این سبک اولین سبک مدرن طراحی داخلی است که در عین توجه به فرم و ظاهر به کارکرد فضا و چیدمان نیز اهمیت می‌دهد. در این سبک پر زرق و برق پاریسی تنوع فرم، رنگ و متریال زیادی به چشم می‌خورد.

این خانه پاریسی هم یک نمونه بی‌نظیر از سبک آرت دکو است. خانه‌ای که با آثار هنری طراحان معروف و تازه کار سبک آرت دکو پر شده است. رنگ‌های تند و متضاد در کنار هم، مجسمه‌های عجیب و غریب و نامتعارف و چیدمان‌های متفاوت، از ویژگی‌های اصلی این خانه به حساب می‌آید.

ساعت‌های یک شکل و متعددی که در راهروی خانه نصب شده است و نوع نورپردازی رنگارنگ و ریسه‌ای سقف، یک دکوراسیون کاملا پاریسی به سبک آرت دکو را نشان می‌دهد.

صندلی‌های سبز و صورتی و مدل‌های عجیب و غریب دیگری که در قسمت‌‎های مختلف خانه دیده می‌شود، بازسازی نمونه‌های اولیه مبلمان طراحی شده به سبک آرت دکو است.

ادامه این سبک در مبلمان را در مبلمان رنگارنگ فضای نشیمن مشاهده می‌کنید.

انتخاب تابلوهایی از نقاشان معروفی چون سالوادور دالی و هنرمندان بنام سبک سورئال نشان می‌دهد صاحبان این خانه علاوه بر سبک آرت دکو نیم نگاهی به سبک سورئالیسم نیز دارند

شاید انتخاب یک وان به شکل قایق برای حمام مهر تاییدی بر این حرف باشد که دکوراسیون این خانه کمی با سبک سورئالیسم ترکیب شده است.

طراحی داخلی رنگارنگ به سبک آرت دکوشاید این سبک و دکوراسیون جزو سبک‌های مورد پسند بسیاری از افراد نباشد، اما با گذشت سالهای زیاد از دوران سبک آرت دکو، هنوز هم طرفداران خودش را دارد و در طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

 

طراحی داخلی رنگارنگ به سبک آرت دکو

تحریریه پویانو: خانی

برگرفته از:digsdigs