طراحی داخلی رستوران ها با 10 فضای داخلی مناسب فصل بهار

طراحی داخلی رستوران ها با 10 فضای داخلی مناسب فصل بهار

به مناسبت هفته دوم بهار، در این مطلب به معرفی ده طراحی داخلی رستوران ها پرداخته‌ایم که طراحی آن‌ها مناسب حال و هوای فصل بهار است. از میان آن‌ها می‌توان به رستورانی در تل‌آویو اشاره کرد که فضای داخلی‌اش مملو از گیاه است، و یا یک کافه گیاهخواری دو کالیفرنیا و یک رستوران در ونکوور که گیاهان و طرح‌های گلدار پارچه‌های بکار رفته در فصای داخلی‌اش را با هم هماهنگ انتخاب کرده‌است.

 

رستوران “بوتانیست”، کانادا، طراحی توسط استودیوی معماری Ste Marie

 

برای طراحی فضای این رستوران در ونکوور، استودیوی طراحی Ste Marie که در ونکوور واقع است طیفی متنوع از گیاهان را در کنار رنگ‌های پاستلی و مبلمانی که طرح گلدار دارند در این رستوران به کار برده‌است.

 

10 رستوران با فضای داخلی مناسب فصل بهار

رستوران “مدیسون”، ایالات متحده آنریکا، طراحی توسط شرکت معماری آرکیسکتس (Archisects)

 

در داخل این رستوران در سان دیگو که با چوب سدر پوشانده شده، جزییات رنگی در سرتاسر فضا وجود دارند که شامل کاشی‌هایی با طرح‌های هندسی، تاقچه‌های آبی رنگ و سرزنده و یک سقف طاق‌دار چشمگیر می‌شود.

رستوران “کافه تریا”، تل‌آویو، طراحی توسط “میر گار” (Meir Gur)

 

این رستوران که دارای سطوحی به رنگ صورتی خاکی و کاشی‌های مرمر چندرنگ است توسط میر گار معمار، طراحی شده و در خارج از ورودی مرکز خرید لباس گیندی در تل‌آویو واقع است. از ویژگی‌های دیگر آن می‌توان به گیاهان بزرگ به کار رفته در آن و چراغ‌های آویز برنجی اشاره نمود.

رستوران “یافو” (Yafo)، فرانسه، طراحی توسط استودیوی معماری “سور رو” (Sur Rue)

 

این اغذیه‌فروشی در پاریس که رنگ صورتی پاستلی در آن غالب است به ارائه غذاهای فرهنگ خاورمیانه‌ای اختصاص یافته‌است. سایه‌های مختلف صورتی در سرتاسر دیوارها و مبلمان فضا به کاررفته و در ملات کاشی‌های سفیدرنگ فضا نیز مشاهده می‌شود.

 

10 رستوران با فضای داخلی مناسب فصل بهار

رستوران غذای دریایی “اسمالفرای” (Smallfry)، استرالیا، طراحی توسط استودیوی معماری “سانز آرک” (Sans-Arc)

 

این اغذیه‌فروشی غذاهای دریتیی موزاییک‌های سیمانی آبی‌رنگ، تراورتن خاکستری رگه‌دار و چوب رنگ‌شده را با هم ترکیب کرده تا تجربه‌ آرامشبخش حضور در فضایی با حس‌وحال دریا را برای مشتریان فراهم کند.

 

رستوران “رد روستر” (Red Roaster), انگلیس، طراحی توسط گروه معماری “استلا کالکتیو” (Stella Collectiv)

 

استودیوی ملبورنی، “استلا کالکتیو” در این کافه که در ساختمان سابق دفتر پست برایتون ساخته شده، گیاهان استوایی سرزنده‌ای را با دیوارهای سفید رنگ و پنجره‌های سقفی ترکیب کرده تا حس خضور در یک جنگل را برای حاضرین تداعی کند.

 

کافه مرکز هنرهای "برنی گرنت"، انگلیس، طراحی توسط "موراگ مایرسکاف" (Morag Myerscough)

کافه مرکز هنرهای “برنی گرنت”، انگلیس، طراحی توسط “موراگ مایرسکاف” (Morag Myerscough)

 

طراح بریتانیایی، موراگ مایرسکاف به دنبال تاکید بر اشتیاق و نشاط کارکنان در این کافه بود که توسط “دیوید آجایه” طراحی شده، بنابراین از پارچه‌ها، کاشی‌ها و مبلمان با نقوش هندسی و رنگ‌های سرزنده برای پر کردن این فضا استفاده نمود.

 

کافه بوداپست، چین، طراحی توسط "بایاسول" (Biasol)

کافه بوداپست، چین، طراحی توسط “بایاسول” (Biasol)

 

استودیوی استرالیایی بایاسول با الهام از فیلم وس اندرسنز به نام هتل بزرگ بوداپیت، ترکیبی از رنگ‌های پاستلی را با سطوح مرمری

برای این کافه در “شندگو” به کار برد.

رستوران "تروس اند هاید" (Treves and Hyde)، انگلیس، طراحی توسط "گرزیوینسکی +پونس" (Grzywinski + Pons)

رستوران “تروس اند هاید” (Treves and Hyde)، انگلیس، طراحی توسط “گرزیوینسکی +پونس” (Grzywinski + Pons)

 

استودیوی معماری گرزیوینسکی +پونس دیوارها و مبلمان اخرایی رنگ با سطوح بتنی همراه کرده‌اند و فراوانی گیاهان را در این رستوران در لندن پدید آورده‌اند. در این طراحی هدف خلق یک تجربه گرم و پذیرا بوده‌است.

 

رستوران "لیتل پاین" (Little Pine)، ایالات متحده آمرریکا، طراحی توسط استودیوی معماری "هاس" (Hus)

رستوران “لیتل پاین” (Little Pine)، ایالات متحده آمرریکا، طراحی توسط استودیوی معماری “هاس” (Hus)

 

این رستوران گیاهخواری در لس‌آنجلس که متعلق به موزیسین آمریکایی،”موبی” می‌باشد، بازتابی از علاقه این موزیسین به سبک مدرن نیمه قرن بیستم است. در این رستوران مصالح روشن و حال و هوای مدرنیسم کالیفرنیایی با فریبندگی روستایی بخش شمالی نیویورک تلفیق شده‌است.

 

 

 

 

طراحی داخلی رستوران ها

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen