طراحی داخلی رستوران با صفحات رنگی ، الهام از بادبادک‌های ژاپنی

طراحی داخلی رستوران با صفحات رنگی ، الهام از بادبادک‌های ژاپنی

طراحی داخلی رستوران با صفحات رنگی : در رستوران «یاپان» به طراحی «بیسترو کدم»، «ایرن گلدبرگ« و «سیگال بارانوویتز» صفحاتی مشبک با رنگ‌های متضاد در بالای سر مشتریان آویخته شده‌است. این رستوران با مساحت 70 مترمربع، ویزگی‌های رستوران‌های غیررسمی ژاپنی به نام «ایزاکایا» با وعده‌های غذایی کوچک و «سِیک» با غذاهای کلاسیک را ادغام نموده و به دنبال نمایان ساختن آثار این ادغام در فضای داخلی می‌باشد.

«کدم» به همراه تیم‍‌های طراحی «بارانوویتز» و «گلدبرگ» روی این پروژه کار کرده‌اند. ایده طراحی با الهام از جشن‌های سنتی بادبادک‌پرانی در ژاپن بدست آمده‌است –جشنی که در آن مردم دور هم جمع می‌شوند تا بادبادک‌های بزرگ و رنگیشان را به پرواز درآورند.

این ویژگی، اساس صفحات آویخته در سقف رستوران «یاپان» را شکل داد. این صفحات هم بر بلندی سقف تاکید دارند و هم با آن در تضاد هستند. این شبکه‌های صفحه‌ای شامل طیفی از طول‌های متفاوت هستند و برای تاکید بر تفاوت رنگیشان نورپردازی شده‌اند. بسته به این که بیننده کجا نشسته باشد، ترکیب رنگی متفاوتی را مشاهده می‌نماید.

کدرم طراحی این فضا را چنین توصیف می‌کند: «میل ما به طراحی فضایی غیررسمی در کنار ویژگی‌های فیزیکی فضا از جمله کشیدگی و بلند بودن آن، منجر به ترکیب‌بندی‌ای با تمرکز بر فرم یک پیشخوان مرکزی شد.»

افراد در طول پیشخوان و بر صندلی‌های بلند چوبی-پارچه‌ای می‌نشینند و نور از طریف لوسترهای آویز استوانه‌ای شکل با جزییات دایره‌ای –به طراحی اورلی آورون آلکاباس- به میزها می‌تابد.

طراحی داخلی رستوران با صفحات رنگیدیوارهای دورتادور رستوران «یاپان» با نقوشی از آینه‌های گرد کوچک پوشانده شده و به منظور ایجاد ریتمی یکنواخت طراحی شده‌ که بر رنگ‌های متغیر فضای داخلی نیز تاکید می‌ورزد.

دلیل دیگر تمایل معماران به استفاده از این نقوش، اشاره به ویژگی ادغام آینه در طراحی سنتی فضای داخلی رستوران‌ها بود.

«پیتسو کدم» استودیوی طراحی‌اش را در سال 2000 تاسیس نمود. وی پروژه‌های متعددی را به انجام رسانده، همچون آپارتمانی با سقف طاق‌ضربی و سطوح مشکی فلزی و آپارتمانی با طراحی متاثر از مدرنیسم.

 

 

طراحی داخلی رستوران با صفحات رنگی

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen