طراحی داخلی دفتر استودیو اینتروبانگ با استفاده از رنگ های متنوع در طراحی اجزای داخلی

طراحی داخلی دفتر استودیو اینتروبانگ با استفاده از رنگ های متنوع در طراحی اجزای داخلی

طراحی داخلی دفتر استودیو اینتروبانگ ؛ استودیوی مهندسی و معماری اینتروبانگ دفتر خود در شرق لندن را با واحدهای مستقل مبلمان و در رنگ های پاستلی فوم‌های عایق بکار رفته در دیوار ساختمان‌ها طراحی نمود. هنگامی که استودیو اینتروبانگ در سال 2016 دفتر خود را به این فضا در طبقه اول یک بلوک اداری پنج‌طبقه ساخت دهه 1970 منتقل کرد، این فضا کاملا خالی و هیچ آشپزخانه یا اتاقی نداشت.

 

 

این استودیو مجموعه‌ای از واحدهای مستقل مبلمان را طراحی کرد که برای دسته‌بندی فضا و ایجاد فضاهای ضروری شامل پذیرش، اتاق فناوری اطلاعات و فضاهای متعدد دیگر به کار رفته‌است.

 

«هدف این طراحی ایجاد یک محیط کاری بود که کارمندان را به ارتباطات و همکاری تشویق کند.». این، توصیف ماریا اسمیت، بنیانگذار اینتروبانگ از هدف طراحی است.

اسمیت پروژه را به این صورت توصیف می‌کند: «دفتر حول دو میز بزرگ سازماندهی شده‌است –یک میز صورتی و یک میز سبزرنگ. این میزها محل گردهمایی ما برای هرچیز –از کارگاه‌های طراحی گرفته تا تفریحات دورهمی- است.»

وی درباره استفاده از رنگ در فضاها چنین توضیح می‌دهد: «سپس فضاهای دیگر را با رنگ تعریف و مشخص کردیم: اتاق ملاقات به رنگ صورتی ، آشپزخانه سبز، کتابخانه آبی و بخش چاپ به رنگ زرد.»

واحدهای بلند از تخته‌های چوبی ساخته شده‌اند –که به لطف یک نمایشگاه جدید در A&V اخیرا بیش از قبل مورد توجه قرار گرفته‌است. این تخته‌های چوبی که از به هم چسباندن لایه‌های باریک روکش چوبی ساخته شده‌اند، اخیرا در خلق یک راه‌پله دندانه‌ای و یک چرخ‌دستی نیز مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

 

استودیو اینتروبانگ در اجزای چوبی طرح، تصمیم به استفاده از تخته صنوبر کرد و دلیل آن نه تنها فراوانی آن، بلکه امکان تولید مبلمان با جزییات دقیق و با استفاده از برش کامپیوتری و تکنیک‌های سرهم‌کردن بود.

 

دیوارهای مستقل داخلی می‌توانند در آینده و بدون هیچ آسیبی به ساختمان برداشته شوند.

هریک از رنگ‌های انتخاب شده برای سطوح رنگی از نوعی خاص از محصولات عایق‌سازی گرفته شده‌است. بعنوان مثال، صورتی کولترم برای بخش پذیرش، اتاق فناوری اطلاعات  و اتاق ملاقات انتخاب شده‌است.

 

آشپزخانه با رنگ سبز پاستلی بعنوان زمینه‌ای مناسب برای آشپزی و خوردن ایفای نقش می‌کند.

 

قفسه کتاب از فوم پلی‌استایرن آبی‌رنگ و بخش چاپ با سایه زرد رنگ، فضای مرکزی ملاقات را محصور می‌کنند.

اسمیت در ادامه افزود:« فوم‌ها و عایق‌ها برای نشان دادن فراوانی و کاربردشان، در رنگ‌های مختلفی به کاررفته‌اند، اما این رنگ‌ها نهایتا در بدنه ساختمان مخفی شده‌اند. به عقیده ما لذت بردن از زیبایی غافلگیرکننده این رنگ‌های عملکردی، پدیده‌ای جالب است.»

این واحدها که اتاق ملاقات را تقسیم‌بندی می‌کنند و دیوار قفسه‌دار دوطرفه که آشپزخانه را از دو میز گروهی جدا می‌کند، دارای دیواره دولایه پلی کربنات هستند که در عین این که قابلیت عبور نور را دارند، یک مانع بصری را شکل می‌دهند.

 

 

 

طراحی داخلی دفتر استودیو اینتروبانگ

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen