طراحی داخلی خانه Casa Chaaltun در مریدا، مکزیک / معماری توسط Tescala

طراحی داخلی خانه Casa Chaaltun در مریدا، مکزیک / معماری توسط Tescala

طراحی داخلی خانه Casa Chaaltun ؛ شرکت معماری Tescala این خانه مدرن در مریدا، مکزیک را طراحی کرده است؛ خانه ای به نام ” Casa Chaaltun ” که دارای فضاهای تفریحی گوناگونی می باشد. نمای خانه شامل دیوارهایی صلب و بزرگ، یک مسیر ورودی ماشین رو در سطحی پایین تر و یک ورودی بلند می باشد.

در پشت خانه، ساختمان بازتر بوده و در آن از شیشه و فضایی استفاده شده است که به سمت حیاط باز می شود.

وقتی وارد خانه می شویم، البته درواقع نه در فضای داخلی خانه، یک فضای باز بزرگ وجود دارد همراه یک بار، فضای استراحت و یک استخر شنا که فضایی عالی را برای تفریح و سرگرمی پدید آورده اند.

دو ننوی پارچه ای در بالای استخر آویزان شده است، و از طرفی یک دیوار سنگی در کنار استخر وجود دارد که حریم خصوصی لازم را برای افرادی که قصد شنا دارند، ایجاد کرده است.

فضای تفریحی بیرون خانه تا فضای داخلی نیز ادامه پیدا کرده و در سالن نشیمن نیز دیده می شود. از یک پالت رنگی ساده شامل رنگ طوسی، چوب و سنگ برای خلق محیطی راحت استفاده شده است که با طبیعت نیز هماهنگ می باشد.

در کنار سالن نشیمن سالن ناهارخوری قرار گرفته است. یک میز با رویه شیشه ای، پایه چوبی خود را به نمایش گذاشته و در عین حال حس فضا را نیز روشن نگه داشته است.

در پشت سالن ناهارخوری آشپزخانه واقع شده است که دارای یک دیوار سنگی به رنگ روشن می باشد که در کنار کانترهای سیاه رنگ کابینت های چوبی، کنتراستی جذاب ایجاد کرده است.

علاوه بر فضاهای اشاره شده، در طبقه اصلی خانه و در انتهای یک راهرو، چند تا از اتاق خواب های خانه نیز قرار داده شده است. اتاق خواب مستر با یک فضای نشیمن کوچک و یک میز کار متصل پیش ساخته، توسط پنجره های کف تا سقفی مشرف به حیاط بوده و چشم اندازهایی از مناظر بیرون را دارا می باشد.

چوبی مشابه آن چه که در اتاق خواب به کار رفته است، به شکل کابینت هایی با قفسه های باز و میز معلق سینک های روشویی در حمام مستر به نمایش گذاشته شده است. یک وان مستقل سفید رنگ در زیر یک گیاه دیواری بزرگ قرار داده شده است.

در کنار اتاق خواب مستر، اتاق خواب بچه ها قرار گرفته است. این اتاق خواب هم دارای مبلمانی از پیش ساخته و یک حمام مجهز می باشد.

اتاق خواب دیگری نیز در این طبقه وجود دارد که توسط یک حیاط کوچک از اتاق خواب بچه ها جدا شده است. این حیاط کوچک باعث می شود اتاق در طول روز پر از نور طبیعی باشد.

در کنار درب ورودی خانه، راه پله ای وجود دارد که به سمت طبقه دوم خانه بالا رفته است.

در طبقه بالایی خانه، اتاق خواب دیگری وجود دارد. این بار این اتاق خواب مشرف به حیاط کوچک پایین می باشد.

در بیرون این اتاق خواب، یک پل وجود دارد که از سمت چپ مشرف به حیاط بوده و از سمت راست به فضای تفریحی باز و استخر اشراف دارد.

در طرف دیگر این پل یک سالن بازی وجود دارد که توسط استودیو miostudio طراحی شده است، و دارای صندلی های آویزی کوچک، و صندلی های مکعبی چرمی می باشد که می توان به صورت جداگانه با هرکدام بازی کرد و یا همه آن ها را به یک کاناپه واحد تبدیل کرد.

درست در کنار سالن بازی، فضای تفریحی دیگری وجود دارد که قسمت هایی از آن سرپوشیده می باشد. این فضا دارای آشپزخانه، یک بار، یک تاب و یک فضای ناهارخوری می باشد.

طراحی داخلی خانه Casa Chaaltunاین خانه دارای یک فضای استراحت سرباز نیز می باشد که توسط Ernesto Degetau طراحی شده و اشراف کاملی به مناظر اطراف خانه دارد.

 

 

 

طراحی داخلی خانه Casa Chaaltun

منبع: جعفری

منبع: contemporist