طراحی داخلی خانه مثلثی تراس دار کوچک در گنت / Fragmenture

طراحی داخلی خانه مثلثی تراس دار کوچک در گنت / Fragmenture

طراحی داخلی خانه مثلثی : گروه بلژیکی «Fragmenture» بعنوان بخشی از پروژه بازسازی خانه‌ای تراس‌دار در شهر گنت، یک حجم مثلثی مرکزی در فضای داخلی آن قرار داد تا فضاهای آشپزخانه، رختشویخانه و انباری را در خود جای دهد. آن‌چه که صاحب این خانه از تیم معماری انتظار داشت، تبدیل این خانه تاریک و کوچک 90 مترمربعی تراس‌دار در این شهر بلژیکی به یک خانه روشن، دلباز و دارای پلان آزاد بود.

برای رسیدن به این هدف، تیم طراحی تمام دیوارهای جداکننده اولیه را حذف کرد و محل حمام را به طبقه اول انتقال داد.

فضاهای فرعی قدیمی موجود در پشت حیاط نیز حذف شدند تا موقعیتی جدید برای توسعه این خانه کوچک مهیا شود.

 

یک حجم مثلثی در مرکز طبقه همکف قرار داده‌شد که آشپزخانه، راه‌پله و انبار را در هریک از سه وجه خود جای می‌دهد.

یک فضای انباری مخفی و یک رختشویخانه نیز در مرکز این حجم مثلثی که بخش تاریک این حجم است قرار داده شده‌است.

 

یک فضای غذاخوری و یک جزیره کوچک آشپزخانه به همراه یک سینک از طریق درب‌های کشویی شیشه‌ای سراسری به باغچه پشتی خانه اشراف دارند.

پنجره‌های سقفی گنبدی‌شکل، نور آشپزخانه و فضای غذاخوری طبقه همکف را تامین می‌کنند.

 

در جبهه جلویی خانه، همچنین در طبقه همکف، فضای نشیمن توسط یک کابینت با طراحی خاص از آشپزخانه و فضای غذاخوری تفکیک شده‌است. این کابینت که بطور اختصاصی یرای این فضا طراحی شده، دارای قفسه‌های بسته و باز می‌باشد.

در طبقه بالا، ترکیب‌بندی دایره‌ای فضا به این معناست که حمام این طبقه هم از طریق اتاق خواب و هم از طریق پاگرد قابل دسترسی است.

 

تیم طراحی، از طریق بکارگیری مبلمان سفیدرنگ و استیل حفره‌دار، با رنگ‌های گرم چوب و موزاییک سیمانی کف تضاد برقرار کردند تا یک تضاد شیک و ظریف میان مصالح برقرار گردد.

در یک پروژه مسکونی مشابه توسط دفتر معماری ژاپنی « Chop + Archi» یک پاسیوی مثلثی‌شکل در درون خانه‌ای در توکیو شکل گرفت تا از فضای مرده و بلااستفاده این خانه بهره‌برداری گردد.

 

 

 

 

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen