طراحی داخلی خانه غار تابستانی در سانتورینی / معماری Kapsimalis Architects

طراحی داخلی خانه غار تابستانی در سانتورینی / معماری Kapsimalis Architects

طراحی داخلی خانه غار

معماران: Kapsimalis Architects

مکان: اویا، یونان

مساحت: 100 مترمربع

سال پروژه: 2010

از زبان معمار: اسن خانه تابستانی در روستای سنتی “اویا” در جزیره سانتورینی واقع شده است؛ یک خانه-غار درون زمین آتشفشانی و یک خانه کوچک بالای آن، روی سطح زمین. یک راه پله در فضای باز قرار گرفته و راه اصلی بیرون خانه را به هر دو طبقه وصل کرده است و به حیاط اصلی خانه که شامل یک استخر می باشد، ختم شده است.

درون خانه-غار یک سالن نشیمن به همراه آشپزخانه، دو اتاق خواب با امکانات کامل، یک حمام و یک سونا وجود دارد. حیاط بیرون خانه-غار به شکل یک سکو طراحی شده است که مشرف به منظره ای از دریا و آتشفشان مقابل می باشد. یک استخر، یک فضای نیمه باز سرپوشیده ( که به عنوان فضای نشیمن و ناهارخوری باز استفاده می شود) و قسمت های کوچکی که برای نشستن طراحی شده اند، همگی در کنار هم و روی این سکو جای داده شده اند.

ایده اصلی این طرح، استفاده از منحنی های بدون نظم خانه-غار درون یک فضای نشیمن تندیس وار بوده است، و همچنین طراحی یک سکوی بیرونی برای خانه همراه با یک استخر که روی صخره های آتشفشانی قرار گرفته و معلق به نظر می رسد. احساسات متضادی که حرکت نور و سایه ایجاد می کند، و احساس غوطه ور شدن در زمین، و یا حس تعلیقی که فضاهای خالی ساختمان القا می کنند، همگی با حرکت بین فضای بسته خانه-غار و فضای باز حیاط معنا یافته اند.

دیزاین این خانه تابستانی، کاملا با لنداسکیپ آتشفشانی محیط ترکیب شده و معماری کوبیستی منطقه سانتورینی با یک پیچ و تاب معاطر به نمایش گذاشته شده است.

طراحی داخلی خانه غارمتریال اصلی که برای بازسازی این سازه و همچنین تقویت صخره های آتشفشانی سایت آن استفاده شده است “گانیت” است؛ ترکیبی از سیمان، ماسه و آب که از طریق یک شلنگ پرفشار مورد استفاده قرار می گیرد و لایه سختی از بتن را تولید می کند. برای ساخت دیوارهای خارجی و داخلی ساختمان نیز از سنگ های آتشفشانی و گچ سفید استفاده شده است، و در طراحی کف فضا سنگ مرمر بژ و گچ سیمانی به کار رفته است.

گچ سیمانی که از آن در طراحی داخلی خانه غار به وفور استفاده شده است، روشی سنتی برای ایجاد انعطاف در فضا می باشد.

 

 

 

 

 

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: archdaily