بازسازی و طراحی داخلی خانه طراح مبلمان در بالای مغازه‌اش در تایوان / معماری Boter

بازسازی و طراحی داخلی خانه طراح مبلمان در بالای مغازه‌اش در تایوان / معماری Boter

بازسازی و طراحی داخلی خانه طراح مبلمان ؛ استودیو تایوانی “آتلیه Boter” طبقه دوم یک فروشگاه مبلمان ،از جنس چوب ساج، را به یک خانه برای صاحب این فروشگاه تبدیل کرده است و یک اتاق سنتی به سبک تاتامی را که چشم اندازی به یک باغ سرپوشیده دارد به فضای آن اضافه کرده است.

این ملک که در طبقه دوم یک ساختمان در منطقه Daliao در Kaoh Siung تایوان واقع شده است، در بالای یک فروشگاه مبلمان قرار گرفته که منحصراً مبلمان از جنس چوب ساج را توزیع می کند.
تا قبل از نوسازی که توسط آتلیه Boter انجام شده است، طبقه بالایی بدون هیچ عملکردی و بلا استفاده باقی مانده بود. آتلیه به درخواست صاحب فروشگاه پایینی طرحی برای بازسازی این فضای خالی و تبدیل آن به یک خانه ارائه داد. همچنین درخواست ساخت یک سالن نمایشگاه موقتی را در این فضا داشت؛ جایی که مشتریان بتوانند در آن محصولات موجود را ببینند.

معماران پروژه Wen Shan Foo و Chung Kai Hsieh درباره آن چنین توضیح داده اند: ” این ساختمان از ابتدا دارای یک اسکلت فولادی با صفحاتی آهنی بود. از آن جایی که این فضا خالی بود و پلانی باز و سقف های بلند داشت، بازشوهای کمی برای تهویه طبیعی در آن وجود داشت. از این رو باعث ایجاد دمای داخلی تحمل ناپذیری می شد. ”

صاحب ملک خواهان داشتن سه اتاق در خانه بود _ دو اتاق خواب و یک اتاق تاتامی برای میهمانان. بقیه فضای خانه جدا از فضاهای شست و شو و سرویس با پلانی باز باقی ماندند تا تهویه و نور مناسبتری فراهم شود.
از دیوارهای پارتیشنی برای جداسازی فضاهای خانه استفاده شده است؛ این پارتیشن ها به گونه ای طراحی شده اند که به طور کامل به سقف متصل نشوند و با فاصله از آن قرار گیرند.

معماران چنین اظهار داشتند: ” ما این پارتیشن ها را به فضا اضافه کردیم تا بتوانیم به درخواست مالک که داشتن سه اتاق در خانه بود پاسخ بدهیم. ”
” ارتفاع این دیوار های پارتیشنی به اندازه ارتفاع سقف نیست، چرا که ما می‌خواستیم تهویه هوا هم در بالا و هم در پایین فضا انجام شود؛ حتی زمانی که درها بسته می باشند _ هیچ پنجره ای بین اتاق خواب ها و فضای باز ناهارخوری و نشیمن وجود ندارد تا حریم خصوصی فضاها حفظ شود. ”

فضاهای ذخیره سازی در پشت یک صفحه ساده پنهان شده اند و پنجره‌هایی داخلی برای قاب گرفتن و تاکید بر فضاهای مختلف به کار رفته اند. یکی از این پنجره ها در اتاق خواب استفاده شده و یک گوشه دنج برای مطالعه کتاب را فراهم کرده است، در حالی که یکی دیگر به فضای یک باغ سرپوشیده دید دارد.
معماران به طور فزاینده ای سعی در وارد کردن فضاهای بیرونی به داخل خانه، با استفاده از آتریوم های شیشه ای، دیوارهای پوشیده از گل و حیاط های داخلی پر از درخت داشته اند.

همچنین مالک درخواست داشت که مبلمان به کار رفته در فضا، چشمگیر و مورد تاکید باشند. همین امر معماران را بر آن داشت تا از رنگ های روشن و متریال های ساده در سراسر فضا استفاده کنند.
تخته های سیمانی پشم چوب که تولید محلی می‌باشند، به عنوان عایق صوتی عمل می کنند _ و در بخش‌هایی از فضاهای باز نشیمن به کار رفته اند.

دیوار های اتاق تاتامی با دیاتومیت پوشانده شده است، و از طرف دیگر در کنار پله های ورودی یک صفحه رشته ای که که با توناژهای متفاوتی از رنگ سفید رنگ آمیزی شده، دیوار را پوشانده است.
به گفته معماران: ” یکی از اهداف اصلی پروژه این بود که در شکل کلی فضا، مبلمان چشمگیر بوده و جلب توجه کنند، بنابراین از رنگ های روشن و متریال های ساده برای زمین، دیوار و سقف ها استفاده کردیم. این امر همچنین باعث شد تا در افراد حس گسترده‌تر بودن فضا را ایجاد کند. ”

بازسازی و طراحی داخلی خانه طراح مبلمان
بازسازی و طراحی داخلی خانه طراح مبلمان

 

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: dezeen