طراحی داخلی خانه شیشه ای / معماری Glen Thomas

طراحی داخلی خانه شیشه ای / معماری Glen Thomas

طراحی داخلی خانه شیشه ای

معماران: استودیو معماری Glen Thomas

مکان: کاردیف، انگلستان

مساحت: 340 مترمربع

سال پروژه: 2017

آخرین پروژه استودیو Glen Thomas “خانه شیشه ای” نام دارد، که توسعه ای است به سبک معاصر برای یک خانه ویکتوریایی سه طبقه؛ خانه ای زیبا که در منطقه حفاظت شده Welsh قرار گرفته است و متعلق به یک زوج و دو فرزندشان می باشد.

طراحی داخلی خانه شیشه ایاگرچه هدف مشتریان حفظ بیشتر عناصر خانه به شکل اصلی شان بود، اما خواسته اصلی آن ها “روشنایی” بود. در یک ملک ویکتوریایی قدیمی گرفته و تاریک، پاسخگویی به این خواسته کار سختی بود.

با همکاری مهندس سازه، تعداد زیادی از دیوارهای باربر تخریب شدند، این امر یک فضای داخلی با پلانی باز ایجاد کرد و در کنار آن نیز باعث ورود میزان زیادی نور به مرکز خانه شد. علاوه بر این، سقف بلند خانه با دو طبقه ارتفاع حذف شد و به جای آن از یک سقف شیشه ای به طول 9 متر استفاده شد که در آلمان ساخته شده و به این جا منتقل شده بود.

دیوارهای پشتی طبقه همکف با دیوارهایی شیشه ای جا به جا شدند. پوسته جدید و شفاف ساختمان، چشم اندازهایی از آسمان و خیابان کناری ملک که با ردیفی از درختان پوشیده شده است را در محیط به نمایش می گذارد؛ مناظری که در حال حاضر از هر نقطه ای در طبقه همکف قابل تماشا می باشند.

در سراسر خانه، درب هایی کشویی از فضاهای باز خانه به اتاق ها وجود دارد که باعث شده اند هر اتاق به شیوه ای مخفیانه از بقیه فضاها جدا شود و همچنین یک محیط با فضایی انعطاف پذیر را برای ساکنین خلق کرده اند.

پوشش آلومینیومی انتراسیت جدیدی که روی سقف فضای پشتی خانه به کار رفته، تداوم داخلی یکپارچه ای را در فضای آشپزخانه / سالن غذاخوری پدید آورده است، و همچنین فضای باغ بیرون را قاب گرفته و وارد فضای داخلی ساختمان کرده است. چوب دست ساز اکالیپتوس و کانترهای خاکستری مات به کار رفته در آشپزخانه، صفحه نمایش کشویی، حمام بخار تمام شیشه و سیستم های صوتی و روشنایی یکپارچه و متصل خانه، محیطی کاملا مدرن و به طور دقیق مهندسی شده را ایجاد کرده اند – یک فضای زندگی به سبک معاصر، درون پوسته یک خانه ویکتوریایی زیبا.

 

 

 

 

 

 

طراحی داخلی خانه شیشه ای

تحریریه پویانو

منبع: archdaily