طراحی داخلی خانه دنجی به سبک بوهمین در اسپانیا

طراحی داخلی خانه دنجی به سبک بوهمین در اسپانیا

طراحی داخلی خانه دنجی به سبک بوهمین ؛ سبک دکوراسیون بوهمین یا کولی وار، سبکی به دور از قواعد و عرف‌های مرسوم دکوراسیون است. سبکی که به مانند کولی‌ها، فارغ از قوانین دکوراسیون هر آنچه که دوست داشته باشد را در کنار هم قرار می‌دهد. سادگی، جسارت، طراوت و رنگارنگی از ویژگی‌های سبک بوهمین است. سبک بوهمین سبکی با روح آزاد است. سبکی که به راحتی به سراغ ترکیب چیزهای جدید و نو می‌رود و در عین حال ته مایه‌ای از زندگی روستایی و کولی وار را به همراه دارد.

“کاسا دنیلا” نمونه کاملی از سبک بوهمین است. خانه‌ای تابستانی در جزیره فورمنترای اسپانیا، که توسط دو معمار به نام‌های “ویکتور کانوسا” و “دنی داچ” طراحی و ساخته شده است. صاحب این خانه، “دنیلا کاوستنی” طراح مد و استایلست است و علاقه‌مندی خود به سبک بوهمین را نه تنها در لباس‌هایی که طراحی می‌کند، بلکه در معماری و دکوراسیون خانه‌اش پیاده کرده است.

بتن، بنای اصلی این خانه را تشکیل می‌دهد. نمای بیرونی این خانه پوششی یکدست و بتنی است و این روند در دیوارهای داخلی خانه نیز ادامه پیدا کرده است.

پارچه‌های خنک با طرح‌ها و رنگ‌هایی که ویژگی بارز سبک بوهمین است، در جای جای این خانه دیده می‌شود. پارچه‌هایی که گاه به عنوان پرده استفاده شده اند، گاه به عنوان روتختی و گاهی هم نقش در اتاق‌ها را بازی می‌کنند! استفاده از پارچه به عنوان در اتاق‌ها یک ایده خلاقانه و کاملا بوهمینی است.

سبک بوهمین، به چیزهای عجیب و نو گرایش دارد. استفاده از قاب‌های خالی برای تزیین دیوارها و استفاده از صندلی (که یک وسیله کاربردی است) برای تزیین خانه، نشان از همین ویژگی سبک بوهمین دارد.

طراحی داخلی خانه دنجی به سبک بوهمین
طراحی داخلی خانه دنجی به سبک بوهمین

با وجود استفاده حداقلی از مواد و مصالح، مبلمان و جزییات معمارانه، این خانه با سبک دکوراسیون بوهمین، فضایی دنج و دوست داشتنی برای سپری کردن روزهای گرم تابستانی را به وجود آورده است.

 

 

تحریریه پویانو: خانی

برگرفته از: decoholic