طراحی داخلی خانه جنگلی کوه سبز / معماری توسط معماران Flavin

طراحی داخلی خانه جنگلی کوه سبز / معماری توسط معماران Flavin

طراحی داخلی خانه جنگلی ؛ معماران Flavin این خانه معاصر را با سقفی توفال کوبی شده، روی زمینی سبز و پوشیده شده از درخت در Fayston در ورمونت طراحی کرده اند.

این خانه که به صورت محتاطانه ای دور از جاده واقع شده است، به دو بخش تقسیم شده است، خانه اصلی در سمت چپ، و اقامتگاه میهمانان و گاراژ در سمت راست. وقتی که به خانه نزدیک می شویم، محوطه سازی مدرن جلوی ورودی خانه از ما استقبال می کند و از میان دو ساختمان نیز می توانیم درختان جنگل پشت خانه را تماشا کنیم.

در داخل خانه، از پالت ساده ای از متریال استفاده شده است؛ کف سازی بتنی، سقف های چوبی (صنوبر)، ستون های فلزی و چوبی، و دیوارهای گچی.

در کنار ورودی خانه یک رختکن وجود دارد که در آن از عناصر فلزی راه راه استفاده شده است؛ عناصری که در سراسر خانه می توان آن ها را دید. کمدها، قفسه های باز و قفسه های کفش که همگی به رنگ خاکستری به کار رفته اند، سازماندهی وسایل در این فضا را آسان کرده اند.

وقتی از این نقطه به در ورودی خانه نگاه می کنیم، دیوار سمت راست فضا که بخشی از آشپزخانه نیز می باشد، به یک تخته سیاه تبدیل شده است.

در سالن نشیمن از مبلمانی با رنگ های روشن استفاده شده است که در کنار شومینه با دیوار سنگی اش، یک محیط آرام و راحت را پدید آورده اند. نور طبیعی توسط چندین پنجره که در فضا وجود دارند محیط را پر می کند. بعضی از این پنجره ها برای ادامه دادن خط سقف طراحی شده اند.

در گوشه ای از سالن نشیمن ، سالن ناهارخوری واقع شده است که دارای چشم اندازهایی از حیاط پشتی خانه می باشد که توسط پنجره های بزرگ قاب بندی شده فضا، فراهم شده اند.

کابینت های خاکستری رنگ و دیواری که تبدیل به تخته گچی شده است، مشخص کننده محدوده فضای آشپزخانه می باشند. یک بار از جنس فولاد ضد زنگ در این مکان قرار گرفته است که با توجه به اینکه فضاهایی را برای نشستن نیز فراهم کرده است، می تواند به عنوان یک میز جزیره ای، در زمانی که به فضای بیشتری نیاز می باشد، مورد استفاده قرار گیرد.

در کنار سالن ناهارخوری، سالن نشیمن دیگری قرار دارد که دارای دسترسی مستقیم به حیاط خانه می باشد. از توفال کوبی های سقف خانه، به عنوان پوششی برای دیوار این سالن استفاده شده است.

در بیرون خانه و در پاسیو، صندلی های آفتاب و یک شومینه تعبیه شده است. از این نقطه می توان شیب دار بودن سقف را تشخیص داد، درخواستی که صاحب ملک داشت تا از جمع شدن برف و یخ روی سقف خانه در زمستان، جلوگیری شود. این سقف خورشیدی همچنین گرمایش منفعل خورشیدی را در زمستان به حداکثر رسانده و از طرف دیگر نیز پیش آمدگی های زیاد آن، فضا را از تابش مستقیم نور خورشید در تابستان حفظ می کند.

داخل ساختمان، یک اتاق تمرین یوگا، با سقفی بلند و پنجره هایی با منظره درختان وجود دارد.

در این حمام، یک وان فرورفته در زمین و یک فضای دوش با دیواره هایی از جنس شیشه های مات وجود دارد.

در یکی دیگر از حمام های خانه، دیوارها آراسته به کاشی هایی طوسی رنگ می باشند، و از طرفی، دیوارهای شیشه ای فضای دوش امکان پخش شدن نور ورودی از پنجره را در فضا فراهم کرده اند.

در بیرون و درست روبه روی ساختمان خانه، مسیری وجود دارد که به اقامتگاه مخصوص میهمانان و گاراژ خانه منتهی می شود. آبی که از روی سقف خانه سرازیر می شود، داخل یک گلدان ریخته می شود و مسیر را خشک نگه می دارد.

اقامتگاه میهمانان، دیزاینی مشابه دیزاین خانه اصلی دارد؛ یک سقف شیب دار، چندین پنجره و توفال کوبی های چوبی. درهای دو لنگه این بخش به سمت حیاط باز می شوند. گاراژ نیز در انتهای دیگر ساختمان قرار گرفته است.

طراحی داخلی خانه جنگلی

 

 

 

طراحی داخلی خانه جنگلی

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: contemporist