طراحی داخلی خانه تندیس شکل ، ترکیبی از فولاد ضد زنگ، بتن و شیشه

طراحی داخلی خانه تندیس شکل ، ترکیبی از فولاد ضد زنگ، بتن و شیشه

طراحی داخلی خانه تندیس شکل ؛ این خانه که به تازگی برای فروش گذاشته شده است و توسط معمار Wallace Cunningham طراحی شده است، مشرف به اقیانوس بوده و در کرمل کالیفرنیا واقع شده است. یک مسیر با دیوارهای حائل و همچنین فضای درخت کاری شده در ورودی وجود دارد که تا قسمت پایین تر زمین و ورودی اصلی خانه ادامه یافته است؛ جایی که دیوارهایی از جنس شیشه و پانل های فولادی سقف خوشامدگوی افراد خواهند بود.

با وارد شدن به خانه خواهیم دید که دیوارهای شیشه ای همواره ادامه پیدا کرده و مناظری بی نظیر از اقیانوس را پدید آورده اند و همچنین فضای سالن نشیمن را مملو از نور طبیعی می کنند.

درست در کنار سالن نشیمن، یک اتاق خواب وجود دارد که دارای سقفی منحنی و به صورت یکپارچه می باشد.

دیوارهای شیشه ای سرتاسری در حمام نیز قابل مشاهده می باشند؛ جایی که یک وان مستقل سفید رنگ در کنار دیوارهای بتنی داخلی قرار گرفته است.

در سمت دیگر سالن نشیمن، سالن ناهارخوری در نظر گرفته شده است؛ سالنی که مناظری از دو سمت خانه را دارا می باشد. سقف بلند خانه به مجلل و باشکوه تر شدن حس فضای داخلی خانه کمک بسیاری کرده است.

از طریق یک درب شیشه ای در کنار سالن ناهارخوری، و پایین رفتن از چند پله که در بیرون این در و در فضای باز تعبیه شده اند، وارد مسیری می شویم که به یک باغ درختکاری شده و چندین فضای باز برای نشستن ختم می شود.

در داخل خانه و در آشپزخانه ، به جای دیوار در پشت کابینت ها از پنجره هایی رو به منظره بیرون استفاده شده است. کانتر کابینت ها و سینک ظرفشویی از جنس سنگ گدازه آبی رنگ می باشند، اما ظاهر کابینت ها با روکشی به سبک ایتالیایی Tabu به نمایش گذاشته شده است.

در کنار آشپزخانه راه پله ای با پله های معلق چوبی وجود دارد که به سمت اتاق خواب های دیگر خانه می رود. پله ها از جنس چوب بلوط سفید و با یک روکش نهایی روغن زنی شده می باشند. کف تمامی فضاهای داخلی خانه از جنس بتن پرداخت شده است.

این فضای کوچک در بالاترین نقطه خانه، تبدیل به یک فضای نشیمن کوچک شده است.

در این جا نگاهی نزدیک تر می اندازیم به نحوه ترکیب دیوارهای شیشه ای خانه با پانل های فولادی سقف آن.

طراحی داخلی خانه تندیس شکل

 

 

 

طراحی داخلی خانه تندیس شکل

تحریریه پویانو : جعفری

منبع: contemporist