طراحی داخلی خانه به سبک انگلیسی

طراحی داخلی خانه به سبک انگلیسی

طراحی داخلی خانه به سبک انگلیسی ؛ خانه‌های انگلیسی با طرح‌های گل دار، مبلمان بی‌نظیر و طراحی دنج و آرامش‌بخش و در عین حال باشکوه شناخته شده‌اند. سبکی که در آن توجه به طبیعت و استفاده از المان‌های طبیعی یا هر چیزی که حال و هوای طبیعت را به خانه بیاورد، در اولویت است. خانه‌های انگلیسی فضای دنج و صمیمی و بسیار دوست داشتنی دارند و این اتفاق مرهون استفاده از رنگ‌های روشن و شاد در کنار وسایلی طبیعی و ساده است.

 

کنج دنجی برای نشستن

خانه‌ای که با نگاهی به معماری داخلی ساخته شده باشد، بدون هر گونه چیدمان و دکوراسیون هم زیبا و دوست داشتنی به نظر می‌رسد. در واقع معماری باید به تنهایی پاسخگوی نیازهای ساکنان یک خانه باشد. چیزی که در خانه‌های انگلیسی رعایت شده است. این پنجره و فضاسازی اطراف آن به تنهایی و با وجود طراحی ساده فضای نشیمن با کشوهای متعدد و گوشه‌های ظریف و تزیینی قاب دیوار، زیبا و دنج است، هرچند اضافه شدن پرده و تشکچه‌ و کوسن‌های گل داری به سبک طرح‌های قدیمی، زیبایی این کنح دنج را تکمیل کرده است.

طرح‌های گل دار برای همه قسمت‌های خانه

بی شک اولین انتخاب برای روتختی و کالای خواب یک خانه انگلیسی، پارچه‌های گل دار با زمینه‌های رنگی و گل‌هایی با رنگ‌های شاد است. به نظر می‌رسد انگلیسی‌ها معتقدند باید گل‌هایی را به خانه آورد که عمری طولانی و زیبایی بی انتها داشته باشند. یکی دیگر از ویژگی‌های خانه‌های انگلیسی، دیوارکوب‌های چوبی و رنگ کردن چوب‌های پولیش نشده است که دیوارهای این اتاق هر دوی این موارد را با هم دارد.

آنچه بیرون منزل است را به داخل بیاورید

یکی از ویژگی‌های سبک انگلیسی، استفاده از وسایل و دکوراسیون فضاهای باز در داخل منزل است، یا هر چیزی که حال هوای طبیعت را به خانه بیاورد.  مانند این دو ستون قدیمی و طبقه‎‌های فلزی که برای تزیین و چیدمان باغ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در اینجا در کنار میز صبحانه آمده است. وجود گلدان‌های طبیعی بر روی ستون‌ها و گلدانی بر روی میز در کنار ظرفی پر از میوه، به زیباتر شدن این فضا کمک شایانی کرده است.

همه چیز در کنار هم

دکوراسیون انگلیسی مانند یک مهمانی شام است. قطعات و وسایل مختلف با سبک‌ها و رنگ‌ها و مدل‌های گوناگون و متنوع که شاید به ظاهر با هم تفاوت زیادی دارند اما در کنار یکدیگر فضایی شاد و دوست داشتنی ایجاد می‌کنند. همانطور که در تصویر می‌بینید، وجود بافت‌ها و متریال‌های مختلف در این اتاق خواب ، نه تنها فضای آشفته و شلوغی را ایجاد نکرده، بلکه فضایی دنج و دلپذیر را به وجود آورده است. به این دلیل که وسایل مختلف هر یک با دیگری به گونه ای هارمونی دارند و در عین تفاوت یکپارچه‌اند.

گنجینه‌های نجات یافته

طراحی داخلی خانه به سبک انگلیسیدکوراسیون انگلیسی، فضایی برای بازسازی و استفاده بهینه از وسایل قدیمی است. به همین دلیل است که وسایل قدیمی و وینتج زیادی در این سبک به چشم می‌خورد. مهم نیست یک وسیله قدیمی برای صاحبخانه باشد، آن را از همسایه‌ای گرفته باشد یا از غریبه‌ای با سلیقه خریده باشد، وسایل وینتج و قدیمی در یک خانه انگلیسی بسیار ارزشمندند. مانند این اتاق خواب که از روپنجره‌ای‌های قدیمی چوبی برای تاج تخت استفاده شده است و یک چمدان قدیمی در نقش یک وسیله دکوری ارزشمند در اتاق قرار گرفته است. ترکیب آبی روشن و روتختی گل دار هم انگلیسی بودن فضا را تکمیل کرده است.

رومبلی، رومیزی و رویه‌های دیگر

یکی دیگر از شاخصه‌های دکوراسیون به سبک انگلیسی استفاده از کاور و روکش برای مبلمان است. کاورهای زیبا با رنگ‌های روشن که تنها برای محافظت از مبلمان مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و خود به بخشی از دکوراسیون تبدیل می‌شوند. این ایده برای یکپارچه کردن فضاهایی که مبلمان رنگارنگ دارند نیز بسیار مناسب است. کافی است هر زمان که از شلوغی رنگ‌ها و طرح‌های مبلمان و وسایل منزل خسته شدید، روکش آنها را بکشید تا فضایی یکپارچه و ساده‌تر داشته باشید.

 

 

طراحی داخلی خانه به سبک انگلیسی

تحریریه پویانو: خانی

برگرفته از: bhg