طراحی داخلی حمام و سرویس بهداشتی : اصول تعیین کننده در ایجاد فضای دلباز و زیبا

طراحی داخلی حمام و سرویس بهداشتی : اصول تعیین کننده در ایجاد فضای دلباز و زیبا

طراحی داخلی حمام و سرویس بهداشتی با توجه به فضایی که در اختیار ما قرار می گیرد، می تواند حائز اهمیت بسیاری باشد. اگر در طراحی داخلی حمام یا توالت خود هوشمندانه عمل کنید، قادر خواهید بود آن را چندین برابر بزرگ تر جلوه دهید. برخی اوقات به کارگیری یک سری اصول ساده در طراحی چنین فضاهایی باعث ایجاد تغییرات قابل توجهی در ظاهر آن ها می شود.

فاکتورهای مختلفی در طراحی داخلی حمام و سرویس بهداشتی نقش دارند که هر یک از آن ها می توانند در ایجاد فضای ایده آل و مناسب ما تعیین کننده به شمار آیند. در این مطلب شما را با برخی از این اصول و نکات آشنا خواهیم کرد.

از رنگ های روشن استفاده کنید

بهترنی انتخاب رنگ برای دکوراسیون فضای حمام و سرویس بهداشتی گزینه ای است که از میان انواع روشن انتخاب شود. رنگ های تیره از آن جا که محیط را کوچک و دلگیر نشان می دهند، برای طراحی این فضاها مناسب نیستند. سعی کنید در طراحی خود از رنگ های روشن بهره بگیرید و اگر مایل به استفاده از طیف های تیره هستید، حداقل پس زمینه یا رنگ غالب را روشن در نظر بگیرید. رنگ های روشن از آن جا نور را منعکس می کنند، فضای سرویس و حمام شما را دلباز و بزرگ جلوه می دهند.

از کمد دیواری بهره بگیرید

یک حمام و سرویس بهداشتی با طراحی مناسب باید حداقل یک کمد داشته باشد. کمد جای وسایلی است که شما نمی خواهید در معرض دید بگذارید و یا آن قدر به آن ها احتیاج پیدا نمی کنید که مجبور باشید دم دست قرارشان دهید. کمدهایی که در فضای سرویس بهداشتی و حمام تعبیه می شوند، معمولا دیواری هستند. کمدهای دیواری جای کمتری گرفته و با عمق و اندازه های مختلفی که دارند، می توانند برای هر فضایی مناسب باشند.

آینه را در جای مناسب نصب کنید

یکی از اصولی که در طراحی فضای سرویس بهداشتی و حمام از اهمیت زیادی برخوردار است، محل قرار دادن آینه است. آینه های دیواری که تقریبا در همه حمام ها و توالت ها نصب می شوند، بهتر است در محلی قرار داده شوند که با ورود شما به فضا اولین چیزی باشند که مشاهده می کنید. البته این اصل را نمی توان یک قانون همیشگی دانست، چرا که در بسیاری از مواقع فضای سرویس یا حمام آن قدر کوچک است که دست شما را در طراحی بسته و اجازه نمی دهد در مورد انتخاب محل آینه گزینه های زیادی داشته باشید، اما در شرایطی که این امکان وجود دارد، بهتر است آینه را در جایی قرار دهید که منظره پیش رو در هنگام ورود به فضا را تشکیل دهد.

طراحی داخلی حمام و سرویس بهداشتیفضای موجود را پارتیشن بندی کنید

برای حمام هایی که فضای بزرگ و قابل توجهی در اختیار دارند و یا فضاهایی که حمام و سرویس بهداشتی را با هم و در کنار هم شامل می شوند، بهتر است از پارتیشن برای تقسیم بندی فضا استفاده شود. پارتیشن ها به شما این امکان را می دهند که دو فضا را از یکدیگر تفکیک کرده و به این شکل بتوانید عملکرد هر قسمت را به صورت مجزا تعریف و مشخض نمایید. حمام هایی که با پارتیشن تقسیم بندی شده اند، می توانند به صورت همزمان مورد استفاده دو نفر قرار گیرند که هر یک مایل به استفاده از بخش خاصی می باشند.

نور را یک عامل موثر در نظر بگیرید

نور یکی از فاکتورهای تعیین کننده در طراحی داخلی حمام و سرویس بهداشتی است که تا حد زیادی بر ظاهر این فضاها تاثیر می گذارد. اگر سرویس بهداشتی یا حمام شما از نور طبیعی مناسبی برخوردار باشد، از یک امتیاز بسیار تاثیر گذار برخوردار هستید، چرا که نور می تواند فضا را بسیار بزرگ تر و دلبازتر نشان دهد. در صورتی که امکان بهره گرفتن از نور طبیعی وجود نداشته باشد، نیز می توان با نورپردازی مناسب و استفاده از تکنیک های منحصر به فرد آن فضا را بزرگ تر جلوه داد.

 

 

تحریریه پویانو