طراحی داخلی حمام لوکس با 5 اصل مهم

طراحی دکوراسیون داخلی حمام لوکس

طراحی داخلی حمام لوکس با 5 اصل مهم

همه ما به محض روبرو شدن با دکوراسیون داخلی حمام و سرویس بهداشتی لوکس متوجه ویژگی های خاص و منحصر به فرد آن نسبت به سایر سرویس بهداشتی های معمولی خواهیم شد. این که این تفاوت به خاطر متریال گرانقیمت آن است و یا به خاطر فضای بزرگ و وسیع سرویس بهداشتی و یا مملو از جزئیات ظریف ، زیبا و پرنور است، ممکن است دقیقا مشخص نباشد. اما به هر حال ویژگی هایی است که چشم هر بیننده ای هنگام ورود به فضای سرویس بهداشتی را به خود جذب می کند. در ادامه همراه پویانو باشید تا با ویژگی هایی که می تواند در طراحی داخلی حمام لوکس به شما ایده بدهد آشنا شوید:

با کمی درایت و برنامه ریزی دقیق ، شما هم می توانید یک حمام و سرویس بهداشتی لوکس در خانه تان ایجاد کنید. فرقی نمی کند که به چه سبکی علاقمند باشید، سبک سنتی و یا مدرن. حمام جایی است که شما در پایان یک روز طولانی و استرس زا کافی است با یک دوش سر حال و قبراق شوید. همچنین صبح ها هنگامی که برای شروع یک روز سخت، به استحمام می پردازید. بنابراین حمام نقش اساسی ای در ایجاد آرامش و تقویت روحیه شما دارد.

متریال لوکس حمام

برای طراحی داخلی حمام لوکس که خواسته های شما را هم برآورده کند ، متریال لوکس نیز نیاز است. مطمئنا ارزش این را دارد که بر روی متریال خاص هزینه کنید. متریالی مانند سنگ طبیعی و چوب مرغوب برای ایجاد ظاهری دلفریب و هوشمندانه به فضای حمام  بسیار می توانند اثربخش باشند. به خاطر کیفیت، سنگ مرمر ، سنگ آهک و تراورتن انتخاب محبوب در طراحی حمام های لوکس است. این سنگ ها برای سنگ روشویی سرویس بهداشتی عالی هستند و برای اینکه به ظاهر بی انتها ایجاد کنید خوب است که سنگ را برای دیوارها و کف نیز ادامه دهید.

فضاهای نگهداری شیک در طراحی داخلی حمام لوکس

روشویی کابینت دار

فضای نگهداری در حمام یک عنصر مهم در طراحی حمام است تا عملکرد حمام را کامل کند. هنگامی که می خواهید اجزای کمد و کشوهای حمام را انتخاب کنید، رنگ سفید با براق آن انتخاب کنید چرا که محدود به هیچ زمان و سبکی نیستند. سعی کنید سانتیمتر به سانتیمتر فضای حمام را در نظر بگیرید و آن را از نظر دور نیندازید و انواع نمونه های کابینت حمام وجود دارد

و کابینت حمام بدون پایه که به دیوار وصل می شود و خوبی آن این است که فضا را بزرگتر نشان می دهد و هنگام شستشوی فضای حمام نیز دست شما آزاد است. بهتر این است که هنگام انتخاب روشویی کابینت دار مدل هایی را انتخاب کنید که کاملا با ابعاد فضای شما فیت شود و فضای دوروبر آن پرت نشود.

اتصالات و تجهیزات حمام

برای انتخاب اتصالات و شیرآلات در طراحی داخلی حمام لوکس ، مهمترین مساله عملکرد آن است. اگر آنقدر خوش شانس هستید که فضای زیادی برای حمام شما اختصاص داده شده است ، فضای حمام را به دو بخش تقسیم کنید که شامل هم قسمت دوش است و هم بخشی برای وان حمام می  تواند باشد. اگر حمام شما کوچک است ، یک دوش شیک برای حمام انتخاب کنید ، و یک دور دوش شیشه ای برای تعریف فضای دوش حمام باز تعریف کنید.

یک راه حل برای دوش گرفتن عالی در حمام این است که از سردوش های بزرگ استفاده کنید. این سردوش ها به دلیل سطح بزرگی که برای ریزش آب فراهم می کنند حواس شما را بیدار می کنند. همچنین یک گوشی دوش متحرک اضافه که بتواند به خوبی در شستشو و تمیز کردن کمک حالتان باشد. یکی دیگر از امکانات شیرآلات حمام که خیلی قدردان آن خواهید بود ، جت ماساژ ها هستند. این جت ماساژها هنگام استحمام واقعا به تسکین درد و لذت یک حمام ایده آل کمک می کند. دوش های جدید که لوله های شیر آب سرد و گرم به صورت مخفی هستند این روزها جز لاینفک طراحی یک حمام لاکچری به شمار می آیند. حسن این نوع از دوش ها این است که نظافت و نگهداری را برای شما راحت تر و ساده تر می کند و کمتر نگران جرم و سنگینی آب بر روی لوله های نمایان خواهید بود. در انواع سبک ها و سلیقه ها نیز این نوع از دوش ها در فروشگاه ها موجود هستند.

همچنین می توانید برای نمایش نهایت زیبایی و مدرن بودن حمامتان ، یک پنل دوش برای حمام به کار ببرید. دوش حمام پنلی به آسانی نصب می گردد. یک پنل دوش شامل تمام امکانات کاربردی که از یک دوش احتیاج دارید می باشد. برخی از نمونه های دوش پنلی شامل انواع ریزش آب است ، از جمله ریزش آبشاری ، بادی جت ، گوشی دستی دوش ، به علاوه اینکه قادر خواهید بود به دقت بر روی درجه حرارت آب و جریان آب کنترل داشته باشید.

اگر صاحب یک حمام بزرگ و دراندشت هستید ، به فکر یک دوش ایستاده  باشید که در مرکز حمام شما قرار دارد. تصور کندی هنگام ورود اولین چیزی که به چشمتان می خورد یک دوش حمام است که جدا از دیوارهای حمام که همیشه و همه جا میبینید عرض اندام کرده است. فضاهای دوش حمام که در مرکز فضای حمام قرار دارند جز ویژگی های حمام های لوکس به حساب می آیند. بهتراست از مدل های کلاسیک دوش ایستاده حمام انتخاب کنید تا همیشه مدروز باقی بمانند.

دوردوشی های شیشه ای و یا پارتیشن ها که یک فضای تعریف شده برای قسمت دوش حمام تعریف می کنند یکی از راه های خوب برای ایجاد فضایی با نهایت زیبایی و شکیل بودن در عین سادگی است. برای اینکه تمیزی بیشتر به چشم بیاید، و اگر ظاهر سبک مینیمال را می پسندید، می توانید یک زیردوشی پایینتر از کف حمام نصب کنید. و اگر که استایل همینطور راضی هستید می توانید اصلا از زیردوشی برای حمام استفاده نکنید.

توالت نیز یکی دیگر از عناصر کلیدی در سرویس بهداشتی و یا حمام می باشد که نشان دهنده نمک حمام لوکس می تواند باشد. توالت فرنگی دیواری شیک تر است، از طرفی نمونه هایی که سیستم فلاش تانک آن مخفی پشت دیوار نصب شده اند، اولا فضای بزرگتری از سرویس را در اختیار شما می گذارند و در عین حال از لحاظ نظافت و شستشو نیز ساده تر است. مدل دیگر توالت فرنگی که دارای مخزن دیواری است هم از لحاظ پاکیزگی در عین حال ظاهر مدرن و به روزی دارد بسیار رایج است.

برای اینکه ظاهر شیکی در دکوراسیون داخلی حمام ایجاد کنید می توانید دو روشویی برای حمام و سرویس بهداشتی نصب کنید. یک روشویی با دکور و ظاهری زنانه و یک روشویی با دکور مردانه  کنار هم قرار بگیرند. این راهکاری عملکردی برای صبح های عجله ای است.

 

جزئیات در حمام حرف آخر را می زنند

برای به حداکثر رساندن سطوح راحتی و رفاه در طراحی داخلی حمام لوکس ، باید کوچکترین جزئیات مورد نیاز در سرویس بهداشتی را در نظر داشته باشیذ.

گرمایش از کف برای حمام بسیار عالی است ، چرا که دمای مطبوعی را در حمام فراهم می کند و کف سنگ را گرم نگه می دارد. هچنین به فکر یک گرم کن حوله برای خشک شدن نیز باشید.

روشنایی باید برنامه ریزی شده طراحی و اجرا شود و باید بتواند چند منظوره عمل کند. چراغ های دیمردار این ویزگی را دارند تا میزان نور فضای حمام را با توجه به نیازتان کنترل کنید . برای مثال حمام کردن بعد از کار سخت در شب نیاز به نور کم می باشد تا حس آرامش و ریلکسیشن فرد فراهم شود. کابینت های آینه ای و انواع آینه ها  با روشنایی متمرکز به شما اجاره می دهد هنگام آرایش و پیرایش به راحتی کارتان را انجام دهید. همچنین می توانید انواع دیگری از نورپردازی را برای برجسته نشان دادن ویژگی خاصی در حمام و یا طراحی داخلی ویژه حمام به کار ببرید. نورپردازی کف حمام و یا نورپردازی زیر کابینت روشویی سرویس بهداشتی یکی از روش هایی است که می توان در طراحی حمام لوکس به آن فکر کنید.

توجه به تمام جزئیات عناصر در طراحی داخلی حمام لوکس باعث می شود که هر چه بیشتر حمام راحت و عملکردی داشته باشید. برای مثال یک نیمکت حمام ، کابینت های کشودار و کمد دار ویژگی هایی هستند که به شما در نظم دادن و زیبایی فضای حمام کمک می کند.

هر روزه استفاده از تکنولوژی و همراه شدن با زندگی مدرن امروزی محبوب و محبوب تر می شود. شاید تا به حال به تلویزیون ها و مانیتورهای ضد آب فکر نکرده باشید. اما تصور کنید که می توانید در هنگام استحمام سریال محبوب خود را به تماشا بنشینید. در حال حاضر بسیاری از آینه ها دارای سیستم ضد بخار ، پریز برق برای ماشین ریش تراش ، نورپردازی ال ای دی LED  ، سنسور کنترل  و حتی بلوتوث و اسپیکرهای مخفی می باشند. بنابراین شما می توانید از محبوب ترین موسیقی ها در حمام با همراه شنیدن آخرین خبرهای روز لذت ببرید.

 

 

 

طراحی داخلی حمام لوکس

تحریریه پویانو