شش گام برای طراحی داخلی حمام به سبک روستیک

شش گام برای طراحی داخلی حمام به سبک روستیک

طراحی داخلی حمام به سبک روستیک ؛ سبک روستیک سبکی طبیعت‌گرا و طرفدار سادگی است. استفاده از مواد، متریال و مصالح طبیعی که تا حد امکان دست نخورده و به شکل اولیه خود باقی مانده باشند، این سبک را از سایر سبک‌های طبیعت‌گرا مانند ارگانیک جدا می‌کند. در این سبک از پرداخت‌ها و ظرافت‌های مرسوم ساخت مبلمان اثری نمی‌بینید. آنچه مهم است حفظ اصالت و مرکز توجه بودن طبیعت است. اگر به دنبال طراحی حمام به سبک روستیک هستید، شش گامی که در ادامه آمده است را دنبال کنید.

گام اول: طراحی را با یک وسیله غیرمنتظره آغاز کنید

در سبک روستیک خیلی نباید به دنبال هماهنگی همه وسایل باشید. یکی از ویژگی‌های این سبک، امکان استفاده از متریال‌ها و فرم‌های مختلف در کنار هم است. طراح این حمام روستیک، کار خود را با انتخاب یک وان قدیمی شروع کرده است. یک وان چرخ‌دار که به اواخر قرن نوزدهم برمی‌گردد. نوع طراحی، جنس و چرخ‌دار بودن آن باعث شده به یک بخش چشمگیر و متفاوت در این حمام تبدیل شود.

 

گام دوم: به جای کابینت‌های مرسوم، از مبلمان مشابه استفاده کنید

 

در یک حمام روستیک چیزی با شکل و شمایل کابینت‌های ضدآب مرسوم وجود ندارد. اگر به دنبال جایگزینی برای کابینت‌ها هستید، از کنسول‌ها و دراورهای چند کشو کمک بگیرید. با این انتخاب هم اصول سبک روستیک را رعایت کرده‌اید و هم فضای کافی برای وسایل مورد نیاز در یک حمام را در اختیار دارید. در انتخاب متریال و جنس نیز سبک روستیک را در نظر بگیرید. یکی از متریال‌های بسیار مهم و رایج در سبک روستیک، چوب است. چوب‌های بدون پرداخت و ظریف‌کاری‌های مرسوم که در ترکیب با فلزات آبکاری‌نشده یک ترکیب زیبا و کاملا روستیک را ایجاد می‌کنند.

 

گام سوم: از رنگ‌های طبیعت بهره بگیرید

رنگ در سبک روستیک، پیرو اصول این سبک، برگرفته از طبیعت است. رنگ‌هایی را انتخاب کنید که در طبیعت وجود داشته باشند. تا جایی که امکان دارد از رنگ‌های تند و شلوغ در این سبک دوری کنید. این نکته به این معنی نیست که اصلا از رنگ‌های تند و پررنگ استفاده نکنید، اما برای داشتن فضایی با سبک روستیک بهتر است  تا حد امکان از رنگ‌های برگرفته از طبیعت بهره بگیرید.

 

گام چهارم: از پرداخت‌های براق و صیقلی دوری کنید

طراحی داخلی حمام به سبک روستیک

مهم نیست از چوب در طراحی حمامی به سبک روستیک استفاده می‌کنید، یا از فلزات مختلف و حتی بتن، آنچه مهم است این است که این مواد و مصالح به شکل طبیعی و بدون پرداخت در این سبک استفاده شوند. از براق‌کننده‌ها برای وسایل چوبی استفاده کنید. در انتخاب فلزات و سایر متریال‌ها نیز مدلی را انتخاب کنید که براق و صیقلی نباشند. این عدم پرداخت و سطوح ناصاف است که باعث زیبایی سبک روستیک شده است.

 

گام پنجم: فضایی برای توقف ایجاد کنید

استفاده از سبک روستیک به این معنی نیست که همه جا را با چوب و فلز بپوشانید. با استفاده از متریال‌های دیگر، فضای کوچکی برای توقف چند ثانیه‌ای ایجاد کنید. از وسایلی استفاده کنید که زیاد در سبک روستیک کاربرد ندارند. در یک حمام روستیک، حضور یک آینه یا تابلوی کوچکی که به دیوار وصل شود می‌تواند کمک کننده باشد. اما در استفاده از این متریال‌ها زیاده‌روی نکنید و اجازه دهید حال و هوای سبک روستیک حفظ شود.

 

گام ششم: از بافت‌ها غافل نشوید

طراحی داخلی حمام به سبک روستیک
طراحی داخلی حمام به سبک روستیک

هرچند کاربری حمام به گونه‌ای است که کمتر امکان استفاده از بافت در آن وجود دارد، اما با انتخاب یک پادری زیبا با طرح و رنگی روستیک، می‌توانید بافت و رنگ را به حمام روستیک خود اضافه کنید. در انتخاب رنگ‌ها به طبیعی بودن آنها دقت داشته باشید و از رنگ‌های تند تا حد امکان استفاده نکنید.

 

 

برگرفته از: elledecor