طراحی داخلی به سبک خانه روستایی انگلیسی English Cottage با 15 روش

طراحی داخلی به سبک خانه روستایی انگلیسی English Cottage با 15 روش

طراحی داخلی به سبک خانه روستایی انگلیسی ؛ به طبیعت، پارچه‌ها و منسوجات ارزان قیمت و لوازم دکوری کوچک نگاه کنید و از آن‌ها برای طراحی خانه ای روستایی استفاده کنید. آیا گرما و صمیمیت خانه‌های روستایی کلبه ای سبک انگلیسی را دوست دارید اما نمی‌خواهید برای این کار هزینه زیادی بپردازید؟

اگرچه ممکن است رویای خریدن وان‌های حمام گران قیمت پایه پنجه ای و یا مبلمان دسته لوله ای را در سر داشته باشید ولی خوشبختانه هیچ نیازی به آن‌ها نیست.

سبک روستایی انگلیسی بیشتر مربوط به حال و هوای منزل تان است تا چک کردن لیستی از مبلمان و اقلام ضروری که باید خریداری شود.

در این جا 15 روش برای بازسازی و تغییر دکوراسیون فضای داخلی خانه‌های تان با رنگ آمیزی، خلاقیت، لوازم وینتیج یا کلاسیک ارائه شده است.

1- حال و هوای منزل خود را با نقاشی کردن عوض کنید

تن‌های رنگی ملایم و سرد نظیر خاکستری موشی، سبز تخم اردکی و کرمی آردی برای سبک کلبه انگلیسی ایده آل است. سعی کنید کابینت آشپزخانه و حاشیه‌های دیوار و پنجره ها را در یک رنگ نقاشی کنید و رنگ دیوارها را نیز با طیفی روشن تر رنگ آمیزی کنید.

2-از دسته ها و گیره های محکم و چوبی برای کابینت ها استفاده کنید

تغییر ابزار و یراق کابینت آشپزخانه یا اتاق ناهارخوری می‌تواند این حس را ایجاد کند که انگار کابینت جدیدی خریداری کرده‌اید. برای ایجاد دکور روستایی انگلیسی از دستگیره‌های کلاسیک دو پیچ و یا دستگیره‌های صاف چوبی تک پیچ گرد استفاده کنید.

3-از منسوجات و الیاف محکم استفاده کنید

هر مغازه پارچه فروشی دارای انواع گسترده‌ای از پارچه های محکم در حریر و توری(مناسب برای پرده)، کتان چهارخانه‌ای یا راه راه و یا گونی بافت می‌باشد که قیمت پایینی دارند.

اگر نمی‌خواهید دوخت و دوز کنید، می‌توانید با استفاده از اتوکردن لایه چسب، پرده‌ها و رومیزی‌های بدون دوخت درست کنید. اگر خواستید بدوزید، دوختن روکش بالشت‌ها و ملحفه‌ها کار سختی نیست.

با دیگر پارچه‌های ارزان قیمت که پیدا شدن شان آسان است خلاقانه عمل کنید برای مثال می‌توانید از پارچه گونی قهوه ای به عنوان زمینه استفاده کرده و با پارچه کرمی رنگ گونی روی آن طرح و الگو ایجاد کنید و زیبا کردن پرده‌ها روکش بالشت‌ها به کار ببرید.

4- از یک فرش کهنه بافت استفاده کنید

فرش‌های کهنه بافت روشی خلاقانه برای استفاده مجدد از تکه‌های ضایعات پارچه که برای لباس دوختن زیادی کوچک هستند می باشد و از این طریق می ‌توانید لباس های کهنه ای که دیگر نمی‌پوشید را در کنار منسوجات منزل خود بیاورید تا با هم هماهنگ شوند.

امروزه فرش های کهنه بافت به طور گسترده در دسترس هستند و بسیار ارزان قیمت می‌باشند. اما اگر واقعا می‌خواهید در هزینه ها صرفه جویی کنید. آموزش‌های دوخت فرش کهنه بافت را ببینید و خودتان با استفاده از تی‌شرت های کهنه تان درست کنید.

5- از یک رنگ باشکوه برای دیوارها و حاشیه دیوارها و پنجره ها استفاده کنید

رنگ‌های شاد و در عین حال متمایل به خاکستری، نظیر این رنگ سبز دوست داشتنی بهاری، کلبه های قدیمی و دوست داشتنی سبک بریتانیایی را در ذهن تداعی می‌کند. دیوارها و کابینت ها را برای داشتن جلوه ای منجسم با یک رنگ نقاشی کنید.

6- رنگی کردن حاشیه‌های دیوار

در این جا دیوار و کفپوش سفید زمینه تمیز و درخشانی ایجاد می‌کند و باعث می شود که رنگ فیروزه ای کدر بیشتر به چشم بیاید و به مرکز توجه این اتاق خواب آرامش بخش تبدیل شود. یک تخت چوبی ساده، یک کوزه از گل‌های وحشی و روتختی سفید بافتنی به زیبایی این خانه کلبه ای می‌افزاید. سبز کمرنگ مات، زرد کره ای یا بنفش نیز در کنار یکدیگر به زیبایی آمده اند.

7- رنگ کردن کفپوش در طراحی داخلی به سبک خانه روستایی انگلیسی

کفپوشی که با رنگ یکدست رنگ آمیزی شده باشد می‌تواند با نصف هزینه یک فرش جدید به اتاق شما طراوت و زیبایی بیاورد. سعی کنید کفپوش اتاق میهمان، مطالعه یا ایوان را با رنگ سبز بهاری یا آبی آسمانی مات نقاشی کنید.

8- از طرح‌های شطرنجی استفاده کنید

نقاشی کردن کفپوش چوبی کهنه و رنگ و رو رفته روش مقرون به صرفه ای برای نو کردن ظاهر آن است. اجرای طرح شطرنجی بسیار ساده است طوری که خودتان نیز می‌توانید انجام دهید و برای کف آشپزخانه، ایوان یا اتاق کودک مناسب است. سیاه و سفید، آبی و سید، زرد و سفید ترکیبات رایجی هستند که امتحان خود را پس داده اند.

نمی خواهید کفپوش خود را نقاشی کنید؟ سعی کنید به جای آن از طریق پهن کردن یک فرش ساده با الیاف طبیعی به کفپوش خود طرح و نقش اضافه کنید.

9- لوله کشی های زیر سینک را با یک پرده کوچک مخفی کنید

آیا کابینت‌های پایینی آشپزخانه خود را دوست ندارید؟ چند تا از درب‌های آن ها را با پرده های کوچک تعویض کنید. این کار بسیار کم هزینه است و اگر بتوانید خودتان دوخت و دوز آن را انجام دهید که بسیار بهتر است.

10- گنجینه ها یا دکوری های کوچکی از طبیعت جمع آوری کنید

یک لانه پرنده، یک پشته سنگ‌های زیبا، صدف های ساحل، دکوری های طبیعی و جنگلی در دکوراسیون کلبه‌های گرم و صمیمی ضروری هستند. ببینید چه چیزهایی می‌توانید در محیط طبیعی پیرامون خانه خود پیدا کنید، شکار کردن گنجینه های طبیعی می تواند اوقات سرگرم کننده ای برای شما فراهم کند.

11- گذاشتن یک میز روی ایوان

در یک روز دلپذیر، خیلی لذت بخش هست که صبحانه یا ناهار را در ایوان سرپوشیده خود میل کنید. برای این کار حتی میز و صندلی های کهنه و قدیمی نیز کافی هستند. میز را با یک پارچه بافت بومی نظیر کنف راه راه یا پارچه گونی بافت بپوشانید، یک گلدان پر از گل های بریده یا شاخ و برگ های زیبا پر کنید و از هر نوع چینی نامتناسبی که دوست دارید استفاده کنید.

12- از چراغ های ساده پارکی استفاده کنید

چراغ های ساده پارکی را در قیمت های مختلفی می توانید پیدا کنید و آن ها را تقریبا در هر جایی می توان استفاده کرد. سعی کنید برای شروع آن ها را در ایوان سرپوشیده، آشپزخانه و حمام استفاده کنید.

13- چیدن دکوری ها لبه پنجره در طراحی داخلی به سبک خانه روستایی انگلیسی

گاهی اوقات کوچک ترین جزئیات می‌توانند تاثیر بزرگی روی جلوه و ظاهر یک اتاق بگذارند. در حمام سعی کنید لیف‌های حمام شیک خود را با مدل های دست بافت عوض کنید و گلبرگ های رز را روی آب یک کاسه شیشه ای بریزید و گلدان ها یا بطری‌های کوچک زیبای خود را در جایی که در معرض نور هستند قرار دهید.

لبه پنجره های آشپزخانه را با صدف‌های دریایی تزئین کنید و با یک نقاشی کوچک و یک شیشه ژله ای پر گل پنجره اتاق مطالعه خود را آراسته کنید.

15- روتختی و ملحفه خود را ساده انتخاب کنید

یک تخت شسته رفته با روتختی و ملحفه‌های سفید و پتوی خز دار یا پشمی ظاهری ساده و در عین حال دلپذیر دارد. فقط با استفاده از بالشت‌های بافت یا یک گلدان رز روی پاتختی کمی به آن جذابیت ظریفی اضافه کنید.

16- از زیبایی باغچه‌های روستایی استقبال کنید

گیاهان معطر نظیر رز، اسطوخدوس، یاسمن و پیچ امین الدوله هر زمان که به خانه برمی‌گردید روح شما را تازه می‌کنند حتی اگر آن ها را درون گلدان پاسیو قرار داده باشید و به صورت آزاد درون باغچه کاشته نشده باشند. در واقع حال و هوا در سبک انگلیسی نقش بسیار مهمی دارد.

 

 

 

 

طراحی داخلی به سبک خانه روستایی

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz