طراحی داخلی با رشته های نخ رنگی در هم بافته شده در دفتر بازسازی شده آژانس طراحی در کالیفرنیا

طراحی داخلی با رشته های نخ رنگی در هم بافته شده در دفتر بازسازی شده آژانس طراحی در کالیفرنیا

طراحی داخلی با رشته های نخ رنگی : رشته های آبی‌ و قرمز یک سایبان رنگی را در بالای فضاهای کاری یک تیم طراحی چند‌رشته‌ای در اوکلند کالیفرنیا شکل می‌دهند. این فضاهای کاری توسط شرکت معماری «مدیوم پلنتی» Medium Plenty نوسازی شده‌است. شرکت معماری «مدیوم پلنتی» از سوی شرکت طراحی برند و محصول «اینلیستد دیزاین» برای طراحی داخلی دفاتر این شرکت انتخاب شد که ساختمان آن واقع در محله «آپ‌تاون» بوده و در سال 1923 ساخته شده‌است.

نصب این رشته‌ها که توسط «آنی تال» طراحی شده‌اند، در این بازسازی ویژگی برجسته‌ای محسوب می‌شوند. این هنرمند در فرآیند تغییراتی که معماران روی فضا پیاده می‌کردند فضا را در حال تهی شدن و بازگشت به «استخوان‌بندی بتنی‌اش» که شامل تیرها و ستون‌های نمایان است، دید.

تیم «مدیوم پلنتی» پس از مشورت با «بیو اویلر» موسس و طراح سرپرست «اینلیستد دیزاین»، ضمائمی را برای افزودن به فضا انتخاب نمود که خنثی باشند –مانند پارتیشن های سفیدرنگ و دیوارهایی با روکش حفره‌دار چوبی روشن که برای این استودیوی 418 مترمربعی تهیه شدند.

تیم مدیوم پلنتی که در محلی نزدیک به این پروژه مستقر هستند در مورد این طراحی چنین اظهار می‌کنند: «استخوان‌بندی بتنی این ساختمان تجاری قدیمی دارای بافت و ریتم لایه‌بندی‌شده است و صفحات سفیدرنگ کشویی در درون این فضای سرشار از نور، عملکردهای گوناگون را از هم تفکیک می‌کنند.»

«اجزا و ابزارهای جدید با دقت در فضا تعبیه شده‌اند تا بر تاثیر یکپارچه سازه که به تازگی به حالت نمایان درآمده تاکید کنند.»

 

رشته های رنگی ، در گروه‌های قرمز، آبی و نوعی خاکستری تیره نوعی تضاد با اجزای پیش‌زمینه برقرار می‌سازد.

 

در آغاز در ورودی طبقه همکف رشته‌ها به سمت فضای باز و منظم دفتر حرکت می‌کنند و در آنجا در زیر تیرهای بتنی و بالای ردیف میزهای کاری شروع به چرخش و در هم پیچیدن می‌کنند.

 

تیم مدیوم پلنتی در ارتباط با پیوستگی فضاها و ارتباط آن با پروسه طراحی گفت: “پس‌زمینه محو فضا، اجرای هنری این رشته‌های متراکم رنگی را توسط همکار و هنرمند محلی، آنا تال، ممکن می‌سازد تا به نحوی برجسته و چشمگیر برای این پروسه طراحی مشترک، فضاهای کاری متنوع را بعنوان استعاره‌ای فیزیکی را با هم مرتبط سازند.”

فضای پلان آزاد این دفتر کار از طریق مجموعه‌ای از پنجره‌های بزرگ که با آجرهای ساختمان اولیه قاب گرفته‌ شده‌اند نور طبیعی را دریافت می‌کند.

 

رشته‌ها از اینجا تا به فضای پذیرش که میان “فضای ساخت” و دو اتاق کنفرانس شیشه‌ای قرار دارد ادامه می‌یابند. در این محل، رشته‌ها وارد حفره‌هایی در یکی از دیوارهای حفره‌دار می‌شوند و در بالای یکی از درگاه‌های شیشه‌ای ناپدید می‌گردند.

رشته‌های خاکستری به صورت عمودی کشیده شده‌اند و غالبا مانند یک پرده در مقابل پارتیشن شفاف مقابل ایفای نقش می‌کنند. اتاق‌های ملاقات با میزهای سفیدرنگ و صندلی‌های سبز پررنگ مبله گشته‌اند.

 

میزها و صندلی‌ها با قاب‌های سفیدرنگی که دارند با ظرافت رشته‌ها در فضای پذیرش تناسب دارند. در انتهای فضا گیره‌ها می‌توانند به دیوار چفت شوند تا قفسه‌هایی را برای نگهداری غذا و نوشیدنی مهیا کنند.

یک دیوار حفره‌دار دیگر در آشپزخانه کوچک مجموعه برای نگهداری قوری‌ها، کاسه‌ها، فنجان‌ها و قوطی‌ها تعبیه شده‌است. یک میز طویل چوبی در این فضا علاوه بر دیوارهای غیررسمی، برای صرف شام نیز پیش‌بینی شده‌است.

 

همچنین با شروع از آشپزخانه در عرض راهرو، دو اتاق کوچک نیز برای گفتگوهای حول محور طراحی در نظر گرفته شده‌است.

اوکلند در سمت شرقی خلیج سانفرانسیسکو در میان آب قرار دارد و از یک سو با مجموعه‌ای از دفاتری مرتبط است که به طور مشابه برای انجام کار خلاقانه طراحی شده‌اند.

 

 

 

 

طراحی داخلی با رشته های نخ رنگی

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen