طراحی داخلی با آبی جوهری و ترفندهای کم هزینه و آسان

طراحی داخلی با آبی جوهری و ترفندهای کم هزینه و آسان

طراحی داخلی با آبی جوهری ؛ آبی از رنگ‌های آرام در دکوراسیون داخلی است که شاید پس از شنیدن رنگ آبی اولین فضایی که به ذهنتان برسد اتاق خواب باشد چرا که بیشتر از هر فضای دیگری در منزل احتیاج به آرامش و آسایش در این فضا احساس میشود. اما رنگ آبی طیف‌های بسیار گسترده و وسیعی دارد که برخی از آن‌ها نه تنها یک رنگ ملایم و خواب آور نیست بلکه میتواند خیلی بارز و به عنوان نقطه عطف طراحی به کار رود. یکی از طیف‌های بولد آبی ، آبی جوهری است. آبی نسبتا تیره که در فضاهایی که با رنگ های خنثی مثل سفید و خاکستری دکوراسیون شده میتواند رنگ را بدون اینکه یک رنگ گرم و شاد باشد اضافه کند. پس آبی تیره یا جوهری بهترین انتخاب برای دکوراسیون‌های اغلب خنثی و بی رنگ و روح امروزی است که به آن رنگ و لعاب ببخشد.

اما این رنگ را کجا و چگونه استفاده کنیم بدون اینکه بخواهیم یک تغییر دکوراسیون اساسی و پر دردسر بدهیم؟

ترفندهایی وجود دارد که ما در این پست به برخی از آن‌ها اشاره میکنیم. از آن‌ها الهام بگیرید و ممکن است متناسب با فضای منزل خودتان ایده‌های جدیدتری نیز به ذهنتان برسد.

کوسن‌ها. بارها و در مطالب مختلف از نقش مهم و کلیدی کوسن‌ها در دکوراسیون گفته‌ایم. به این خاطر که این بالشتک‌ها عناصر کوچک اما تاثیرگذار طراحی هستند که شما به سادگی و با هزینه کم میتوانید آن‌ها را تغییر دهید. پس هزینه و آسانی از عوامل مهمی هستند که ما سراغشان برویم. شاید نتوانید پارچه رو مبلی یا پرده‌ها را عوض کنید اما میتوانید پارچه کوسن را تغییر دهید. آبی جوهری از بهترین رنگ‌ها برای این کار است. به خصوص روی مبل‌های ساده با پارچه ساده سفید یا طوسی این انتخاب بدون شک بهترین است. از پارچه‌های طرحدار استفاده کنید. با نقوش کاشیکاری اسلامی که امروزه وارد دنیای مد و دکوراسیون شده و شما لباس‌ها و پارچه‌هایی که با نقوش کاشیکاری لاجوردی طراحی شده‌اند فراوان میبینید. اینکار رنگ طرح و نقش و بافت را در سطحی کوچک اما واقعا تاثیرگذار وارد منزل شما میکند.

دیوار ها

دیوارها را به حال خود رها نکنید. دیوار یکی از مهم ترین عناصر طراحی داخلی است که هیچ‌گاه یک دکوراتور خوب از آن‌ها غافل نمیشود. شما هم مانند یک فرد حرفه‌ای باید دیوارهای منزلتان را دیزاین کنید. برای دیوار راهکارهای مختلفی وجود دارد. متریال اکسپوز مثل بتن یا آجر اکسپوز ، کاغذدیواری یا پانل کامپوزیت طرح متریالی خاص یا طرح‌های دیگر و آثار تزئینی و قفسه‌هایی که روی دیوار نصب میشوند مثل تابلو نقاشی ، قاب عکس ، قفسه و…

پس آنچه که ما برای آوردن رنگ آبی در منزل احتیاج داریم یک کاغذ دیواری با طرح آبی یا یک تابلو هنری بزرگ به رنگ آبی است که هر دو از ترفندهای ساده و نسبتا کم هزینه محسوب میشود.

رخت خواب

اتاق خواب ها بدون شک مناسب ترین فضا برای استفاده از رنگ آبی است. میتوانید ملحفه و روبالشی هایتان را به رنگ آبی دراورید. این یکی از راه‌های ساده است که در ابعاد بزرگی مثل تخت خوابتان آبی را وارد فضای خواب میکند. تخت خواب از نقاط عطف اتاق خواب محسوب میشود و به این ترتیب رنگ آبی نیز در معرض توجه قرار میگیرد و بیشتر از هر چیز دیگری در نگاه اول جلوه میکند.

ترکیب

ترفندهای گفته شده تنها یا در کنار هم میتواند در دکوراسیون منزل استفاده شود. میتوانید تنها یک مبل را به رنگ آبی با پارچه مخملی خریداری کنید. از کوسن‌های سفید و طیف‌های روشن تر آبی استفاده کنید. یک تابلو نقاشی با تصویر اقیانوس به دیوار بزنید. مانند آنچه که در تصویر میبینید. این رنگی نیست که شما را اذیت کند اما به فضای شما هویت و جلوه ویژه ای میدهد.

رومیزی

یکی دیگر از راه‌های کم هزینه و آسان رومیزی است که وظیفه آوردن طرح و رنگ را در اتاق ناهارخوری شما بر عهده خواهد داشت. شما به وسیله رومیزی میتوانید رنگ دلخواهتان را به این فضا تزریق کنید. از رومیزی‌های با طرح‌های زیبا استفاده کنید و میز غذاخوری را از حالت همیشه یکنواخت یک رنگ خارج کنید. در کنار آن میتوانید ظروف سفالی آبی لاجوردی تهیه کنید و طراحی را کامل کنید

 

گرداوری در تحریریه پویانو| نبیلو