طراحی داخلی استودیو Bloom / معماری استودیو Bloom

طراحی داخلی استودیو Bloom / معماری استودیو Bloom

طراحی داخلی استودیو Bloom

معماران: دفتر طراحی BloomDesign

مکان: شنژن، چین

مساحت: 280 مترمربع

سال پروژه: 2017

به گفته Li Baolong: ” چیزی که من برای هر طرح خلق می کنم، به جای یک برنامه ریزی فضایی آشکار و قابل رویت، یک دنیای زیبا در ذهنم است. ”

وقتی که وارد دفتر طراحی Bloom می شوید، اولین چیزی که در ابتدا بسیار به چشم می آید ظاهر کاملا سفید آن است، درست در جایی که لوگوی تمام سفید شرکت آویزان شده و روی دیوار لایه ای خاص را با پوششی از نور و سایه به نمایش گذاشته است.

طراحی “سفید” این دفتر، فضایی پر از رنگ سفید می باشد؛ شامل دیوارهای سفید، کف سفید، پارتیشن های شیشه ای سفید، میز و صندلی های سفید، پرده های کتان سفید و همچنین نور سفید و موسیقی روحانی و آرامش بخشی که همگی در افراد حس راحتی و آرامش ایجاد می کنند.

پنجره های فرورفته در دیوار که به طور متوالی در فضا با چارچوب هایی از جنس چوب بلوط قرار گرفته اند، سراسر فضا را به شکل یکپارچه و روشن نشان می دهند. به گفته مدیر خلاق دفتر طراحی Bloom، Li Boalong: ” نور یک امر حیاتی است و از صبح تا شب میزان آن تغییر می کند؛ تغییرات نور و سایه در فضا باعث می شود که افراد در جریان بودن زمان و فضا را حس کنند. ”

طراحی “سفید” یک طرح عمدی نبوده است: با وجود ستون سیمانی اصلی ساختمان، سقف ساده و دیوار آجری قرمز رنگ و یکپارچه، همگی در فضا به طور پرداخت داده نشده ای به نظر می رسند. بنیان گذار استودیو طراحی Bloom، Chen Xiaohu در این باره چنین گفته است: ” طرحی که به دنبال آن بودیم و در نهایت به آن رسیدیم یک طرح تصادفی و غیرعمد بود، جذابیت آن نیز به دلیل همین طبیعی بودن آن می باشد. ”

دیوار آجری قرمز رنگ فضا تا داخل راهرو ادامه یافته است، جایی که عناصر طراحی که در پروژه های قبلی استفاده شده اند به طور منظم روی قفسه ها به نمایش گذاشته شده، و داستان هر پروژه را نقل می کنند. انواع مختلفی از گیاهان زینتی داخل فضا به کار رفته اند که انعکاسی از درختان سبز بیرون می باشند، گاهی اوقات نیز صدای پرندگان از میان این فضای سبز شنیده می شود و حس کار کردن در یک باغ گیاه شناسی را القا کرده و به پدیدار شدن تعداد بیشماری از افکار و ایده های جدید کمک می کند.

استودیو طراحی Bloom همواره در تلاش است با احترام به طبیعت و مطالعه قوانین آن، به یک زیبایی ساده و حرکتی واقعی و طبیعی دست یابد. در این استودیو شما می توانید با گربه بازی کنید، گیاهان را آب دهید و چای بنوشید؛ مکانی برای بازگشت به سادگی و معمولی و طبیعی بودن.

طراحی داخلی استودیو Bloom

 

طراحی داخلی استودیو Bloom

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: archdaily